Alleen links geluid met ALC850

Pagina: 1
Acties:

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-08 01:38
Ik heb een nieuw moederbord aangeschaft namelijk de: Asus p4p800-e Deluxe. Op dit bordje zit de Realtek ALC850. Nu wil ik mijn 4.1 speakersetje gaan gebruiken, ik heb deze helemaal goed aangelosten en ook in het testvenster in het configuratiescherm van ALC850 werkt het in orde met het cirkelende geluidje (bij en muziek), maar in Winamp en Mediaplayer wil het geluid alleen links werken. Dus hoor ik alleen muziek uit de linker voor en achter speaker. Als ik in Winamp de balans naar rechts zet hoor ik helemaal geen muziek meer.

Wie heeft de oplossing?

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 13% gewijzigd door .NCK op 03-07-2004 17:31 . Reden: wat tekst aangepast ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Vermoedelijk heb je je speakers niet juist aangesloten op je speakerset. Link voor en achter zullen wel links en rechts (voor) moeten zijn. De achter speakers zullen standaard wel niet werken met muziek. Daar moet je maar ff voor zoeken, want dat is al te vaak gevraagt!

...hmm, mijn theorie spreekt het verhaal met de balans wel tegen. Het zou dus ook wat anders kunnen zijn. Duw eens gewoon een hoofdtelefoon in de aansluitigen, en kijk welke het doen en welke hiet niet...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wissel de speakers eens om (rechts naar links), kijken wat hij dan doet. Als je dan hetzelfde probleem hebt, ligt het niet aan de speakers.

• .NCK
bij het omwisselen van links en rechts krijg ik gewoon geluid uit de rechter speaker, in dit geval rear. Het is een logitech setje en de aansluitingen en zijn met kleuren dus verkeerd aansluiten kan in dit geval niet. Tenzij je kleuren niet kunt onderscheiden.

Verwijderd

deepspace schreef op 03 juli 2004 @ 17:43:
Vermoedelijk heb je je speakers niet juist aangesloten op je speakerset. Link voor en achter zullen wel links en rechts (voor) moeten zijn. De achter speakers zullen standaard wel niet werken met muziek.
Dat kan niet, want als je het geluid met Winamp dan naar rechts zou schuiven, zou je alleen geluid van links achter horen komen.
Voor de rest heb ik er weinig verstand van, maar zou het aan je software kunnen liggen?

• .NCK
hoe bedoel je aan je software?

Bij de HRTF demo werkt het helemaal perfect.
Bij de Configuratie van Luidsprekers doen alleen links voor en achter het ook maar. Erg vervelend.

Ik heb als tijdelijke oplossing maar 1 frontspeaker in de linker rear gepropt. Als ik in het playertje van realtek het geluid instel op generic werken alle speakers maar die truc van het frontje in het reartje stoppen kreeg ik alleen maar zacht geluid uit de rechter front. Nu is het tijdelijk opgelost maar zoek de oplossing nog.

Iemand nog een iedee?

[ Voor 124% gewijzigd door .NCK op 04-07-2004 10:46 ]

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Maar hier wisselt de niet werkende kant nog wel eens. Meestal valt rechts weg en dan opeens doet rechts het weer en links niet :?

Moederbord P4P800 Deluxe met Win2k als OS. Heb de drivers al eens opnieuw geinstalleerd maar het probleem doet zich ook voor onder Linux. Ligt dit aan het moederbord of moet ik het gaat zoeken in de CD-ROM/DVD. De speakers aansluiten op bijv. een discman geeft geen problemen.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• .NCK
Ik zelf heb besloten het niet meer op te lossen en maar gekozen om alleen een headset te gebruiken. De speakers gaan naar mijn oude pc. Ben nog op zoek naar andere speakers 2.1.
Pagina: 1