Audio naar PC

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tweak-vrienden,

Ik neem dus vaak muziek van vinyl op de hd op (mixen). Dit gaat van mijn mengpaneel door een tulpkabeltje->minijack op de line-in van mijn sblive. Nou zijn die kabeltjes niet erg afgeschermd en pikken dan ook aardig wat ruis op along the way.

Zijn er (in de omgeving R'dam) winkels waar ik *goeie* (maar betaalbare) tulp->minijack kabels kan kopen? Dus goed afgeschermd, goeie connectoren, etc?

TIA!
- Jarno

Verwijderd

hmmz.. vreemd.. want ik heb dezelfde opstelling als jij. En niet last van ruis (jah ik ben wel kritisch). Ik zou gewoon een audio/elektronica zaak in de buurt proberen. En dan wel even 1 waar ze ook nog een beetje verstand van kompjoeters hebben, daar kennen ze je probleem vast wel.

greetz

• Servor
  • Niet online
Mwah erg veel ruis is het niet. Maar die kabeltjes lopen langs weetikhoeveel 220V kabels, vga kabels, stekkerblokken, etc.
Ik kan me voorstellen dat je met betere kabels dus ook minder ruis hebt...

Maar ik zal eens gewoon ergens binnenstappen...thanx...

- Jarno

Verwijderd

wat dacht je van zelf maken?
(goede coax + een paar tulpjes)

• Servor
  • Niet online
Hebbie mij wel eens met een soldeerbout gezien :) Zo'n goeie brandverzekering heb ik niet hoor! Hihihi...

- Jarno

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Begin dan eerst eens met het goedleggen van je kabels.

• Servor
  • Niet online
Wat dat betreft heb ik niet veel keuze. De ruimte waar al deze apparatuur staat is zeer beperkt, dit is zo'n beetje de enige opstelling die nog werkbaar is. Maar zoals gezegd ik zal eens wat hifizaken binnenstappen...

Thanks allemaal!

- Jarno

• The Ghost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07-2024
Heb je al eens geprobeerd om je audio kabel af te schermen, dat wil ook nog wel eens iets uitmaken.
Het kan om te proberen op een hele simpele manier, je wikkeld gewoon wat aluminium folie om je kabel en zorgd dat dat verbonden is met aarde, daarnaast kan je ook gebruik maken van ferriet ringen en je audio kabel er een paar keer door steken.

Dit zijn een paar trucjes die bij mij prima resultaten boekte, ik heb daarna wel allemaal metalen kabel gootje aangelegd, omdat het natuurlijk geen gezicht was, dat folie om mijn kabels.

Suc6 The Ghost

The Ghost

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14

ALH

zit conrad niet in Rotterdam!?!, dat is een hele grote electronica-winkel...
www.conrad.nl

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Servor
  • Niet online
Conrad is (HELAAS!) al een tijdje weg uit Rotterdam. Daar heb ik dus wel erg van gebaald, was een hele goeie winkel... :(

- Jarno

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14

ALH

Waar zitten ze nu dan???

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Servor
  • Niet online
Ummmm toch ergens in het oosten van 't land ofzo? Kweenie...

- Jarno

• TB
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ja, in Boekelo (Enschede).... Is wat dichter bij mij in de buurt..
Maar er zat toch ook nog wel een in R'dam... (AJAX Ole ole)

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-08 15:58

Roy

Hobbies?

Ze zitten nog steeds lekker dicht bij mij in de buurt, in Boekelo om precies te zijn, iets onder Enschede, 25 minuten rijden voor mij.

Inderdaad...

Pagina: 1