Toon posts:

Packard Bell - Laptop - HDD probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte dames en tweakers,

je maakt elke dag weer wat nieuws mee en dit is me toch wel erg vreemd.
sinds gisteren in het bezit van een packard bell laptop nu dacht ik vrolijk thuis aangekomen web met dat XP home en ff formatteren.
niet dus...CD erin bootable en vrolijk op "ja format me hd maar" drukken.
Werkt niet foutmelding gelieve te rebooten.
Prima dacht ik dat kan ook wel ff wachten, maar toch tenminste even de HD opdelen in twee partities.
Partition Magic 8 erop gezet alles netjes ingevuld reboot en dan krijg ik de foutmelding "Hd couldn't be locked" en kan dus niet opgedeeld worden.
Weer rebooten, even naar de winkel gelopen gevraagt hoe dat nou zit.
Medewerker vertelde me over een verborgen partitie (wel gezien stond nix op 4 gig groot) met de mededeling voeg die twee samen dan kan je hem wel formatteren en alles installeren wat je maar wil goede moed naarhuis.
Mooi niet zelfde foutmelding samenvoegen gaan niet..ik word hier naar van je betaald 1400 euro en dan mag je zelf windows niet eens installeren?..hoe fix ik dit ? anybody? :)

Greetz,

Anima

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Ziet fdisk deze partitie ook niet, zodat je hem daarmee kunt verwijderen?

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FDISK FAQ
Kijk hier eens. gewoon fdisken en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dit heeft verder geen nadelige gevolgen?..zoals ik in een andere topic las dat de computer danhelemaal nix meer doet...ow ja...dit nieuwe dingetje heeft geen geen floppy drive ;)

Greetz,

Anima

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:44

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik zou er gewoon mijn geld terugvragen en een laptop van een ander merk nemen, Pacakrd Bell staat er om bekend dat ze allerlei "handige software" voor je installeren en dat het heel moeilijk is om zelf een eigen besturingsysteem er op te zetten waarbij alle hardware goed werkt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• killswitch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 13:50

killswitch

killswitch+switch= death switc

mmm die fdisk faq lijkt me in dit geval niet erg helpvol

enne cris welkom op got :Y)

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik wis mijn schijven met drivescrubber, dan ben je er zeker van dat de harddisk leeg is.
Je raakt je partities kwijt. Even met de WIN98 bootflop een partitie voor windows aanmaken en dan windows instaleren.
Het heet: "iolo drivescrubber 2.0a" en het zit ook bij system mechanic 4.0.

http://www.iolo.com/ds/index.cfm <- dit is hem.

sorry niet goed gelezen. Je hebt geen floppy. Ik weet niet of dit werkt op een cd. Probeer het eens met de files die op de floppy moeten staan op een cd te zetten.

(Met andere pc en een echte floppy(drive))

[ Voor 26% gewijzigd door tdn135 op 03-07-2004 18:12 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Johnny schreef op 03 juli 2004 @ 17:30:
Ik zou er gewoon mijn geld terugvragen en een laptop van een ander merk nemen, Pacakrd Bell staat er om bekend dat ze allerlei "handige software" voor je installeren en dat het heel moeilijk is om zelf een eigen besturingsysteem er op te zetten waarbij alle hardware goed werkt.
Onzin.
Er zit idd een preload op waar menig tweaker niet vrolijk van wordt (heb ook een pb notebook met xp home er standaard bij, dat werkte erg traag).
Maar gewoon windows 2000 opgezet en drivers zijn gewoon op de site te vinden.

PBs zijn gewoon standaard pcs met een OEM preload erop.
killswitch schreef op 03 juli 2004 @ 17:42:
mmm die fdisk faq lijkt me in dit geval niet erg helpvol

enne cris welkom op got :Y)
Waarom niet duidelijk? zo kun je heel makkelijk je partities opnieuw instellen zonder problemen.
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 17:26:
Hmm dit heeft verder geen nadelige gevolgen?..zoals ik in een andere topic las dat de computer danhelemaal nix meer doet...ow ja...dit nieuwe dingetje heeft geen geen floppy drive ;)

Greetz,

Anima
Als jij gewoon een OS kunt installeren is er totaal niets aan de hand.
En fdd heb je niet nodig, kun je gewoon een cdtje voor gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe je dat precies voor elkaar gekregen hebt zonder dat ik hier nou de hele pc verneuk :)
Aangezien ik het eerst geprobeerd had met een win2000 bootable cdtje..die wou de C drive gaan formatten maar gaf me dan ook een foutmelding dat hij dat om de een of andere reden niet kon doen..dus er zit een beveiliging op de C drive zodat ik niet kan formatten!?
Ongelovelijk zoiets heb ik in al mijn jaren nog niet mee gemakt ;)

Greetz,

Anima

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 11:45:
Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe je dat precies voor elkaar gekregen hebt zonder dat ik hier nou de hele pc verneuk :)
Aangezien ik het eerst geprobeerd had met een win2000 bootable cdtje..die wou de C drive gaan formatten maar gaf me dan ook een foutmelding dat hij dat om de een of andere reden niet kon doen..dus er zit een beveiliging op de C drive zodat ik niet kan formatten!?
Ongelovelijk zoiets heb ik in al mijn jaren nog niet mee gemakt ;)

Greetz,

Anima
GoT Huisregels
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Verder moet je voordat je formatteert gewoon partities verwijderen en opnieuw aanmaken (volstrekt standaard als je aan ander OS installeert- je gaat ook geen Win98 op NTFS gooien) . Dan krijg je een partitie die je wel kunt formatteren. Met willekeurig welke filesystem.

* dion_b draait op een PB P60 Debian Linux (Ext2 FS), op een moederbord uit een Celeron 433 PB BeOS (BeFS) en heb vaak zat met PB systemen Win98SE, 2K en XP gedraaid.

Totaal niets afwijkends aan, mits je maar volledige standaardprocedure volgt en dus eerst de boel partitioneert.

LET WEL OP: die afwijkende partitie bevat dus je Packard Bell Recovery zut. Als je die eenmaal verwijderd hebt, is er geen weg terug naar de PB setup. Het is misschien niet onverstandig om eerst vanaf de PB site de Master CD Creation Utility te downen en draaien om die shit op CD te zetten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1