Windows xp start niet meer, HD dood?

Pagina: 1
Acties:

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 20:08
Ik zit hier bij een vriend van me en een van z'n pc's start niet meer, dus ik denk ik fix dat wel ff. Nou dus niet.

Hij begint dus ijdens het opstarten dat windows niet wil opstarten en dat misschien een recente wijziging van de hardware of software hier de oorzaak van is. Hij start ook niet op in veilige modus en heb ik de recovery console geprobeerd.

De recovery console blijft eerst +/- 30 min hangen in "examining xxxxxx mb disk 0 at id 0 on bus 0 on viasraid" maar uiteindelijk start toch de recovery console.

Chkdsk /r /p geeft verder de volgende melding
code:
1
There are some unrecoverable problems on the volume

of iets soortgelijks

en fixmbr zegt dat de oude mbr niet gelezen kan worden, ook dir werkt niet.

Verder kan ik de powermax tool van maxtor ook niet gebruiken, omdat de HD SATA is en op een raidcontroller is aangesloten en daarmee werkte het tooltje niet volgens de site van powermax (verder heb ik hem ook niet geprobeerd)

Is nu gewoon de Harddisk naar de klote of weet iemand nog iets wat ik kan doen?

relevante info:
Maxtor SATA 6Y120M0 (volgens bios) op raid controller
Via VT8237 moederbord

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:30

AMDFreak

Intel is zo..

Hmm, boot eens van flop, vervolgens kijk je of je de schijven nog kan benaderen?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Ik heb ook een MB met een RAID (Abit Kt7aRAID)
Op deze controleer zitten al mijn harde schijven (3), maar niet in een raid configuratie. Ik heb dit alleen voor meer IDE aansluitingen.

Bij mij werkt Powermax prima. Ik heb in het verleden probs gehad met Maxtor schijven, maar ik kon met Powermax de errorcodes vinden.
Dus probeer het maar es

Verwijderd

Ik heb sinds vandaah hetzelfde probleem met ook met een Maxtor hardeschijf!!!

ik heb een 160Gb hardeschijf 6Y160M0...

ben benieuwd of iemand bekend is met dit probleem!

Verwijderd

Heb vandaag geprobeerd om met software van maxtor (powermax) het probleem te vinden maar dit lukte helaas niet.

De hardeschijf wordt niet gevonden door het programma'tje....

in de bios staat de hd wel en je ziet bij het opstarten het windowslogo en daarna loopt het vast....

volgens mij is ie gewoon dood.... 160gig aan data weg :(

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
probeer eens met knoppix te booten.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het zou ook maar zo kunnen dat de partitie tabel gewoon verminkt is, of corrupt is geraakt ofzo. Hoeft de schijf niet perse kapot te zijn, maar die data ben je waarschijnlijk wel kwijt.
Edit naar aanleiding van post hieronder... :D

[ Voor 19% gewijzigd door Brede P op 05-07-2004 09:37 ]

Verwijderd

Hey BredeP,

Ik ben helaas niet de Topicstarter, maar zoals ik al zei, ik heb hetzelfde probleem zoals bovenaan beschreven staat...

maar dan met een 160gig hd

suggesties om erachter te komen wat het is hoor ik graag

Het lijkt me toch dat dit onder de garantie valt, straks nog even de shop bellen waar ik 'm gekocht heb

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
@ Norix:
Sorry, dacht dat je de TS was, zelf verkeerd gelezen dus.
Als de schijf inderdaad defect is, zit er natuurlijk garantie op. Let er echter wel op, dat je schijf, als er geen tikkende geluiden (headcrash ofzo) uit de schijf komen, eerst zal moeten worden getest waar je hem weg hebt. Over het algemeen doen ze er niet zo moeilijk over.

Voor allebei geldt trouwens, dat PowerMax met de standaard S-ATA controllers uit de southbridge van de meeste mainboards niet wil samenwerken. Als je behalve die ook een aparte S-ATA controller hebt, probeer de schijf dan eens daar op aan te sluiten. Meestal wordt hij dan wel herkend. Wij testen bij ons op de zaak de S-ATA harde schijven op een simpel A7V8X-X bordje, waar je een Highpoint S-ATA controllertje in prikken op dat soort momenten. Gaat perfect.

[ Voor 41% gewijzigd door Brede P op 05-07-2004 09:40 ]

Verwijderd

ik kan hem helaas nergens anders testen, heb mijn vorige pc weggegeven athlon (thunderbird 1.4 ghz) aan mijn broertje... (en heeft ook geen S-ATA)

ik heb hier nou een 3.4gig hd (uit mijn k6 200 die ik hier heb staan)op een ahtlon64 3200+ systeem om maar even tijdelijk nog te kunnen internetten :S

ik dacht trouwens dat ik powermax gedownload had die geschikt is voor S-ATA, dit wordt ook aangegeven op de website van Maxtor

blijkbaar niet het geval dus....

Verwijderd

Mijn hardeschijf is retour naar de webshop die het verder afhandelt, moet retour naar Maxtor Ierland wat ik heb begrepen...

we wachten het af....
Pagina: 1