Ik zit hier bij een vriend van me en een van z'n pc's start niet meer, dus ik denk ik fix dat wel ff. Nou dus niet.
Hij begint dus ijdens het opstarten dat windows niet wil opstarten en dat misschien een recente wijziging van de hardware of software hier de oorzaak van is. Hij start ook niet op in veilige modus en heb ik de recovery console geprobeerd.
De recovery console blijft eerst +/- 30 min hangen in "examining xxxxxx mb disk 0 at id 0 on bus 0 on viasraid" maar uiteindelijk start toch de recovery console.
Chkdsk /r /p geeft verder de volgende melding
of iets soortgelijks
en fixmbr zegt dat de oude mbr niet gelezen kan worden, ook dir werkt niet.
Verder kan ik de powermax tool van maxtor ook niet gebruiken, omdat de HD SATA is en op een raidcontroller is aangesloten en daarmee werkte het tooltje niet volgens de site van powermax (verder heb ik hem ook niet geprobeerd)
Is nu gewoon de Harddisk naar de klote of weet iemand nog iets wat ik kan doen?
relevante info:
Maxtor SATA 6Y120M0 (volgens bios) op raid controller
Via VT8237 moederbord
Hij begint dus ijdens het opstarten dat windows niet wil opstarten en dat misschien een recente wijziging van de hardware of software hier de oorzaak van is. Hij start ook niet op in veilige modus en heb ik de recovery console geprobeerd.
De recovery console blijft eerst +/- 30 min hangen in "examining xxxxxx mb disk 0 at id 0 on bus 0 on viasraid" maar uiteindelijk start toch de recovery console.
Chkdsk /r /p geeft verder de volgende melding
code:
1
| There are some unrecoverable problems on the volume |
of iets soortgelijks
en fixmbr zegt dat de oude mbr niet gelezen kan worden, ook dir werkt niet.
Verder kan ik de powermax tool van maxtor ook niet gebruiken, omdat de HD SATA is en op een raidcontroller is aangesloten en daarmee werkte het tooltje niet volgens de site van powermax (verder heb ik hem ook niet geprobeerd)
Is nu gewoon de Harddisk naar de klote of weet iemand nog iets wat ik kan doen?
relevante info:
Maxtor SATA 6Y120M0 (volgens bios) op raid controller
Via VT8237 moederbord