Ik wil een groot stuk tekst (html code) in een variabelen zetten in visual basic. Niet door het bestand in te lezen en in een variabelen te stoppen maar door in de code de html inhoud te zetten. Bijvoorbeeld:
strHtmlCode = "
<html>
<table>
<tr>
<td>
bla bla
</td>
</tr>
</table>
</html>"
Reden hiervoor is dat ik de inhoud van verschillende variabelen (dynamisch) op de juiste plaats in de html code wil plaatsen. Mijn probleem is echter dat ik in Visual Basic maar 1 regel kan gebruiken. Bovenstaande voorbeeld geeft foutmelding terwijl:
strHtmlCode = "<html><table><tr><td>bla bla</td></tr></table></html>"
Dit wel werkt. Mijn html code is echter zo lang dat ik onmogelijk alles op 1 regel kan plaatsen. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan, ik heb het gevoel dat er wel een simpele oplossing zal zijn, maar ik kom er niet op.
strHtmlCode = "
<html>
<table>
<tr>
<td>
bla bla
</td>
</tr>
</table>
</html>"
Reden hiervoor is dat ik de inhoud van verschillende variabelen (dynamisch) op de juiste plaats in de html code wil plaatsen. Mijn probleem is echter dat ik in Visual Basic maar 1 regel kan gebruiken. Bovenstaande voorbeeld geeft foutmelding terwijl:
strHtmlCode = "<html><table><tr><td>bla bla</td></tr></table></html>"
Dit wel werkt. Mijn html code is echter zo lang dat ik onmogelijk alles op 1 regel kan plaatsen. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan, ik heb het gevoel dat er wel een simpele oplossing zal zijn, maar ik kom er niet op.