Toon posts:

[VB] HTML code in variabelen zetten (in code)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een groot stuk tekst (html code) in een variabelen zetten in visual basic. Niet door het bestand in te lezen en in een variabelen te stoppen maar door in de code de html inhoud te zetten. Bijvoorbeeld:

strHtmlCode = "
<html>
<table>
<tr>
<td>
bla bla
</td>
</tr>
</table>
</html>"

Reden hiervoor is dat ik de inhoud van verschillende variabelen (dynamisch) op de juiste plaats in de html code wil plaatsen. Mijn probleem is echter dat ik in Visual Basic maar 1 regel kan gebruiken. Bovenstaande voorbeeld geeft foutmelding terwijl:

strHtmlCode = "<html><table><tr><td>bla bla</td></tr></table></html>"

Dit wel werkt. Mijn html code is echter zo lang dat ik onmogelijk alles op 1 regel kan plaatsen. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan, ik heb het gevoel dat er wel een simpele oplossing zal zijn, maar ik kom er niet op.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Visual Basic .NET:
1
2
strHtmlCode  = "melp"
strHtmlCode  = strHtmlCode  & "melpmelp"

Visual Basic .NET:
1
2
3
            Dim _melp As String = "melp" & _
                                  "melp" & _
                                  "melp"

:?

[ Voor 18% gewijzigd door gorgi_19 op 03-07-2004 16:18 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een paar html pagina's van zo'n 396 regels per stuk. Ik moet dus meer dan 1000 keer " en "&_ gaan plaatsen? Handig....niemand iets beters?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 16:18:
Het gaat om een paar html pagina's van zo'n 396 regels per stuk. Ik moet dus meer dan 1000 keer " en "&_ gaan plaatsen? Handig....niemand iets beters?
Dan maak je er een template van, lees je dit in en replace je de boel? Desnoods maak je een klein scriptje wat eenmalig een tekstbestand omzet naar een variabele, als je niet met externe files wil werken.

[ Voor 18% gewijzigd door gorgi_19 op 03-07-2004 16:21 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt al beter. Dus in een text file zetten. In de tekst file op de juiste plaatsen var1, var2, var3 etc zetten en dan de file inlezen en de var1 etc vervangen met replace door de juiste variabelen.

Is er geen mogelijkheid om simpel met een bepaalde manier van haakjes gebruiken het geheel in 1 keer in een variabelen te plakken?

Verwijderd

Wellicht is het slimmer om XHTML te gebruiken. Het is volledig compatible met browsers, maar is ook XML compliant, waardoor je met XSLT een XHTML template kan aanpassen naar jouw wensen.
Pagina: 1