Tweak je Orange SPV voor een niet-orange provider

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
na overleg met Korakal :Y) hier is het dan!:

Afbeeldingslocatie: http://www.gitaarwerk.net/got/spv/title.jpg

Tweak je Orange SPV voor een niet-orange provider
Afbeeldingslocatie: http://www.gitaarwerk.net/got/spv/opening.jpg

Dit topic is bedoeld voor de mensen die een Orange SPV* hebben en die een andere telecom provider hierin willen gebruiken.
Aan de startpost (deze dus) moet gewerkt worden. Het is dus de bedoeling om een reeks problemen voorkomend met de SPV vs. Providers op te lossen
en de SPV beschikbaar te stellen tot de diensten die het netwerk aan biedt.

* Het toestel bevat een simlock, in dit topic gaan we er van uit dat deze niet meer erop staat.
LET OP! - Het is niet toegestaan om hier tools of links hierna toe te plaatsen die de simlock verwijdert of bestaande software en/of firmware aanpast.

Inhoud

GPRS,MMS & WAP instellingen
• Vodafone

GUI & Homescreens
• Vodafone live
• T-mobile Tzones
• KPN

GPRS & MMS INSTELLINGEN

Vodafone
LET OP! - Om Vodafone Live! te kunnen gebruiken, dient men hier zich aan te melden bij Vodafone
GPRS Instellen
-- nog geen gegevens --

MMS Instellingen
Account naam: Orange MMS
IP: 192.168.251.150
Poort: 9201
Mmsc Adres: http://mmsc.mms.vodafone.nl:9201

GUI & Homescreens

Afbeeldingslocatie: http://www.gitaarwerk.net/got/spv/scr-vodafone.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gitaarwerk.net/got/spv/scr-tmobile.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gitaarwerk.net/got/spv/scr-kpn.jpg

Dit topic is nog niet af, en moet veel aan gesleutelt worden dat het voor iedereen een duidelijk
overzicht wordt hoe hij/zij, zijn/haar spv kan tweaken.

Mijn vragen zijn: Hoe maak je precies alle GPRS/MMS/WAP instellingen voor de providers??

[ Voor 46% gewijzigd door gitaarwerk op 03-07-2004 16:08 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
*ok.. ik trap af.. :) heb de startpost gedaan.. is het iemand al gelukt om alles volledig werkend te krijgen met andere providers dan orange? Laat graag weten welke handelingen je hebt verricht, die kan ik dan opnemen in de startpost.
Zelf heb ik nu vodafone prepaid kaart erin zitten, maar ik heb nog niets werkend gekregen.

--
ik zet hier ff wat scratch neer om later te bewerken
SOUND Tweaks
Correctly Looping Ringtones
This is a tweak I think should be standard on the phone, especially for wav files

Normally while playing a wav or midi as the ringtone the phone has a delay of 3 seconds before repeating, now this is really annoying if you've just created that great wav ringtone, spent ages making it loop properly in cooledit or whatever, and then the SPV does the silly delay, well, heres the fix...

Open the registry editor:
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sounds\RingTone0
Select 'Values'
And modify 'Script' by removing the w3 (eg. change 'av0pw3r' to 'av0pr')

And thats all there is too it

Ringtones on SD/MMC Card
Open the registry editor:
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sounds\RingTone0
Select 'Values'
Select 'Sound' and change the Value Data: \Storage Card\path to wav\wavname (eg. \Storage Card\Ringtones\myringer.wav)

Just remember not to delete the ringtone off the storage card, cos otherwise the ringer will default back to a boring midi again.
System Startup Sound
This is similar to all the other sound Tweaks on this page, except for one difference....
THE WAV MUST BE ON THE PHONE, NOT THE STORAGECARD (nice capitals there so you can't miss it)

I presume the reason it must be on the phone is because during bootup the SD card slot simply hasnt been initialised at the time we need to play the startup sound, maybe someone could confirm this.

Anyhoo, fire up the registry editor and change this key:
HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Sounds/SystemStartup
Select 'Values'
Select 'Sound'
Change Value Data to the path and name of your wav (eg, if you save the wav to \IPSM\Windows then the value is simply \IPSM\Windows\blah.wav, where blah.wav is the name of your wav file of course)

[ Voor 75% gewijzigd door gitaarwerk op 22-07-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Werken de instellingen niet die je bij de providers kunt opvragen dan :?

Hier staan bijvoorbeeld de Vodafone GPRS instellingen. Je kunt de SPV instellingen daar waarschijnlijk wel van afleiden.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Ik heb een E200, Vodafone 300 Abbo erin. Nou heb ik een MMSje gehad, wat ik niet op kan halen. Ik wil Live instellen, maar het lukt me absoluut niet.

Wie kan me helpen?!

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
*trap* even het topic nieuw leven in blazen :)

ik heb de instellingen met vodafone gemaakt, maar kan helaas geen mms ontvangen..of zowieso data ontvangen.. wel kan ik bijvoorbeeld mms sturen, dat betekent dat gprs half goed is ingesteld?

waar knelt het dan? de instellingen gevonden op het forum werken niet goed...

ik heb in de 2e post nog wat tweaks van modaco gehaald.. moet ze nog even vertalen en in de startpost zetten...

verder nog.. ben ik wel benieuwd of de icoontjes van mms/sms/email apart veranderd kunnen worden bovenin de statusbalk

[ Voor 27% gewijzigd door gitaarwerk op 22-07-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Ik heb het allemaal werkend voor Vodafone Live, MMS verzenden en ontvangen! Mail heb ik nog niet gechecked.. kan ook internetten en MSN-en. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Bl@de, kun je de exacte verbindingen hier posten? Ik wil dan ook eens kijken of het werkt, en zo ja, kan het in de openingspost erbij :)

alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand misschien de goede sms instellingen voor vodafone? kan wel ontvangen.. maar niet versturen .. :p misschien dan ook gelijk handig voor openingspost? :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 21:18:
weet iemand misschien de goede sms instellingen voor vodafone? kan wel ontvangen.. maar niet versturen .. :p misschien dan ook gelijk handig voor openingspost? :)
dat moet als het goed is standard SMS service zijn gewoon? want ik kan het wel..en heb er niets in veranderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar in de spv ik het nummer van de sms-centrale kan veranderen? ik kan nog steeds niet sms-en met vodafone :(

edit: het werkt al:

Instellingen > Telefonie > Oproepopties > "sms-servicecentrum" veranderen naar: +316540881000

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de mms instellingen voor t mobile icm de spv?

Verwijderd

Hoe krijg ik uberhaupt die sim-lock eraf! (het liefst zelf doen)
PM me plz, als dit openbaar niet toegestaan zou zijn..

Verwijderd

www.modaco.com , daar is forum waar je het vast kunt vinden. PM zit nieteens op dit forum ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 11:52:
www.modaco.com , daar is forum waar je het vast kunt vinden. PM zit nieteens op dit forum ;)
Niet eens PM? Nahja ;)
Thnks, ik zal eens rondkijken op Modaco :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:14
Heb hem geunlocked en heb nu een Vodafone abootje. Alleen werken de GPRS instellingen niet bij mij.
Ik probeerde al de .cab file aan te passen maar dat lukt nie echt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben naarstig op zoek naar een manier om op mijn SPV I-mode te gebruiken.

Is iemand dat al gelukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al jaaaaaren geleden.. kijk maar eens in het SPV topic (een van de vorige delen) is gewoon een programmatje voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijna al die pagina's (stuk of 200) doorgelezen, maar ik heb het niet kunnen vinden.

Weet jij misschien nog hoe dat programma heet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het heette webwapselect

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de oplossing al gekregen:

KPN I-Mode op m'n SPV C500
Pagina: 1