Ok, ik ben aan de slag gegaan. Volgende werkwijze bij
deze foto van Balkenende.
- Weg met die kleuren! Desaturize!
- Standbeelden hebben geen neukende bril, dus die bril moet óf weggesoept worden, óf behouden blijven en een beeld met een echte bril op worden. Ik kies voor het laatste, en snij dus de bril eerst netjes uit en bewaar deze selectie.
- Standbeelden hebben ook geen pupillen en andere onzinnigheden, die clone-stamp-tool ik dus ook meteen weg. Even kunstmatig bolling aanbrengen, door lichter en onder wat donkerder te maken.
- De foto is megaeng op zo'n groot formaat, ik wil de die enge huidstructuur van JP niet zien, en al helemaal niet op een standbeeld. Even mooi bluuren die handel dus.
Een perzikhuidje tutorial voor de nodige kwaliteit

Lui mensen smartblurren de hele handel.
- Morgen verder, ik ga slapen. Samenvatting: speel met de curves zodat je lekker goed contrast hebt tussen lichte en donkere delen. Zoek een goede texture. Pas deze een beetje aan door de de texture op de zijkant van het gezicht wat met free transform samen te drukken. Knip overige textures weg. Dit laatste deel moet ik eventjes zelf doen, zodat er vast weer een totaal andere wijze uitrolt dan nu beschreven.
[
Voor 19% gewijzigd door
sdomburg op 04-07-2004 02:25
]