Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Waar male ATX en P4 connector te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McRam
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet iemand waar je (on-line) een male ATX en P4 connector kan kopen (liefst in NL/Europa)? Dus niet degene die aan een voeding zit maar juiste degene die op een mobo zitten. Heb me al suf gezocht bij Conrad en Google maar nix gevonden.

Marc

Pain don't hurt. Babes love scars. Broken bones heal.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Is het desolderen van zo'n plug van een mobo niet goedkoper/ Makkelijker?
En ik geloof dat conrad ze had :)
* Atlas ff zoeken gaat B)

Hmm conad heeft ze niet :(
Dan wordt het toch desolderen, Probeer anders even de lokale PC boer :)

[ Voor 31% gewijzigd door Atlas op 03-07-2004 15:42 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Is een goedkoop 2e hands mobo kopen niet een optie?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:01
vraag bij je puterboer een defect ATX bord

Met een gasbrandertje heb je die connector er zo (heel !) vanaf

Repareren doe je zo.

• McRam
  • Niet online
Thanx dudes, maar ik heb er meer dan 1 nodig (3 van elk). Zouden ze zoveel kapotte mobo's bewaren bij een pc boer? Zal wel eens vragen, maar nieuw is natuurlijk makkelijker en ik = lui 8)7

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

je moet er wat voor over hebben om zoiets te bemachtigen :X

mag ik vragen wat jij er mee gaat doen omdat ik zo 123 geen idee heb wat ik verder met van die connectoren kan doen

computer voor alle werkzaamheden

• Jan_
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Jan_

Discussie is daar >>>

probeer het anders een hier
daar zullen ze het vast wel hebben

www.elecdev.nl

• McRam
  • Niet online
Ik wil voor de Shuttle die ik al heb en degene die ik ga kopen, de voeding uit de Shuttle halen en deze in een kastje wegstoppen. Hiervoor moet dus de ATX en P4 power kabel worden verlengd en wil ik een externe aansluiting op de Shuttles maken. Plus ik wil een reserve hebben. Je weet maar nooit...

Thanx voor de molex link, zal daar zeker gaan neuzen.

Verwijderd

er zijn toch atx verlengkabels

op ia.net hebben ze ze iig wel onder de carputer zooi

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
P4 male connectors kan je bij tweakstore halen ik hoop dat ze eens iets in voorraad hebben deze keer.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 24-11 21:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik denk dat het inderdaad makkelijker is om hiervoor gewoon de kant-en-klaar leverbare ATX verlengkabels aan te schaffen. 1 (20+4) om intern de mobo aansluiting naar buiten toe te lussen, en eventueel eentje buiten de case, voor het verlengen van die van de voeding, naar de net gemaakte externe ATX doorlus in het kastje.

• McRam
  • Niet online
Dat zou inderdaad kunnen, maar dan heb ik helaas nog steeds niet de P4 connector. Degene die Tweakstore verkoopt zijn de female versies en niet de male versies.

Ik ga nog wel verder zoeken op molex.com.

Thanx voor alle reacties!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 24-11 21:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ehm, er zijn gewoon verleng kabels te krijgen voor 20+4pins, is een kwestie van zoeken, kwam laatst op een amerikaanse site iig een volledig assortiment tegen (heb even gekeken maar kan hem zo niet meer vinden :'( ) dus 20, 4, 8, 24, eps, atx, atxges, wtx, alles :)

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-11 20:45
ik weet niet hoe ver je van Den Haag afzit, maar daar zit Stuud(t)&bruin, die hebben al dit soort dingen, geweldige winkel!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• McRam
  • Niet online
Ik woon in Delft, dus dat is geen enkel probleem :*). Zal ze eens even gaan bellen vandaag. Hartelijk dank voor deze tip!!!

Verwijderd

Er was laatst een inkoopactie via ace-systems, daar hadden ze geleurde (uv reactive) ATX/P4 stekkers (ik meen ook normaal wit). Mischien moet je hun eens contacten.

• McRam
  • Niet online
Stuut en Bruin rulez 8) Ze hadden alle connectoren (zowel ATX male/female en P4 male/female). Alleen jammer dat de pinnetjes € 0,30 per stuk zijn en er 20 per atx stekker en 4 per P4 stekker in gaan. Ik had er 100 nodig! ;(

Voor de geinteresseerden: de male variant van ATX stekkers is inderdaad bij meerdere winkels te halen, maar dit zijn vrijwel altijd (UV reactive) stekkers zonder pinnetjes waarbij je de pinnetjes van je bestaande kabel moet overzetten. Niet echt geschikt voor het maken van een custom verlengkabel.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:39
en die heb je gekocht? 8)7 had je nog beter kapotte ATX voedingen kunnen slopen op het gemeentestort...

• McRam
  • Niet online
Tja dat had gekund. De pinnetjes zijn degene die in de atx connector die aan je voeding zit moeten (die van het mobo hebben van zichzelf al pinnetjes). Die pinnetjes zijn gekrompen en gesoldeerg en klein. Dat zag ik dus niet zo zitten en ik wil het heel netjes doen. Ben ik een beetje een freak in B) Dan maar wat geld uitgeven. Kan nu wel 2 Shuttles ombouwen en ik heb nu nog wat reservepinnetjes.

Heb trouwens nog wel korting gekregen omdat ik er zo veel nodig had.

Pagina: 1