Toon posts:

[XP] Pc heel traag > Explorer gebruikt veel geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Toen ik vanochtend wakker werd ging ik ff een filmpje afspelen, maar toen ik die afsloot werd mn computer heel traag (hij heeft de hele nacht aangestaan). Dus ik resetten maar weer werd ie ontzettend traag, in verkenner mappen openen duurt bv heel lang, of IE openen. Daarna heb ik nog een paar keer reset maar elke keer als ik iets van media player ofzo open wordt ie weer heel traag.
Nu kijk ik bij lopende processen, en zie ik dat explorer.exe tussen de 180 en 230 mb aan geheugen in beslag neemt, terwijl dit normaal iets van 15 mb ofzo moet zijn. Andere dingen die ik aan heb staan zijn Getright en Shareazaa (voor bittorent).
Ik heb ook nog geprobeerd met het programma TweakXP mn ram geheugen op te schonen, maar dan geeft ie de melding dat de CPU te zwaar belast is.

Mijn specs zijn:

P4 3,2ghz
1024mb ram
Windows XP + service pack 1
Norton Antivirus 2003
Ati Radeon 9800pro (niet van belang denk ik maar voor de zekerheid er maar ff bij)

Weet iemand wat er aan de hand is?

PS. Adaware & Spybot geven aan dat er geen spyware op mn pc zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm het probleem had te maken met incomplete avi files. Er zit een bug in XP waardoor explorer.exe een CPU usage van 100% krijgt. ff een regkey verwijderen en hij doet het weer

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 13:19

KLK

Ik heb het ook (veel te) vaak. Ik weet de oorzaak niet, maar ik los het altijd op om naar je taskmanager te gaan, daar explorer afsluiten, en weer opnieuw op te starten.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:54
Hmm ja, dat werkt.. Maar ik heb dan altijd het probleem dat ik daarna een hoop icoontjes in mijn systray mis (processen lopen wel nog)
Zeer irritant.