Internet valt weg bij downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Killop
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
Ik heb de volgende setup: Alcatel Speedtouch Home met daaraan een 3com 3cr856-95 router.

Het volgende gebeurt:
Zodra ik ga downloaden, via overnet of nieuwgroepen, klapt mn internet verbinding eruit.

Geprobeerd:
Heb de router al een aantal keer opnieuw ingesteld.
Ook heb ik in beide apparaten de nieuwste firmware gezet.
Modem zonder router werkt wel goed alleen dan heeft maar 1 pc internet.
Router is getest door een vriend van me met een Demon verbinding en een zyxel modem. Daar werkt ie wel goed.

Misschien iemand met dezelfde setup die me ermee kan helpen?

Voor de rest heb ik op de pc's geen firewall draaien. Wel een virusscanner.

Geen opmerkingen van search gebruiken want heb ik gedaan en vind er geen bruikbare oplossing. Ook een nieuwe modem/router kopen zie ik niet als een oplossing. Zou gewoon moeten werken.

Tnx voor alle hulp alvast.

edit:
Heb een basis adsl verbinding lopen via HCCnet. De snelheden zijn 2240/416 kbit/s.

[ Voor 6% gewijzigd door Killop op 04-07-2004 00:32 ]

What are we gonna do tonight?

Verwijderd

Wat voor soort internet verbinding heb je?

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hehe ben niet de TS maar hij heeft een ADSL verbinding... (speedtouch modem!)

Verwijderd

xtr3me schreef op 03 juli 2004 @ 19:12:
hehe ben niet de TS maar hij heeft een ADSL verbinding... (speedtouch modem!)
oke, ik heb geen verstand van modems, vandaar, maar bedankt.
Ik heb zelf geen ervaring met ADSL maar wel met Chello, ik had in het begin ook veel last van internetverbrekingen enz, ik heb toen een keer gebeld en ze zijn toen langsgekomen, ze hebben toen onze stekker buiten in het kastje verplaatst, sindsdien nooit meer problemen gehad en we hebben de snelste verbinding van de straat :p. Maar ik weet niet hoe t zit met ADSL, misschien wel t zelfde, misschien niet. Misschien kan iemand anders zekerheid bieden

• Killop

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
Niemand die een oplossing weet?

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 16-02 11:30

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wat bedoel je met "klapt mijn verbinding eruit"?
Heeft de Speedtouch geen groen ADSL-ledje meer? Kun je de webserver in de 3Com niet meer benaderen? Of is die de link kwijt met de Speedtouch? Of lijkt dat allemaal nog goed, maar heeft je PC geen verbinding meer met de nieuwsserver en lukt browsen nog wel?

This footer is intentionally left blank

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 19:15:
[...]

oke, ik heb geen verstand van modems, vandaar, maar bedankt.
Ik heb zelf geen ervaring met ADSL maar wel met Chello, ik had in het begin ook veel last van internetverbrekingen enz, ik heb toen een keer gebeld en ze zijn toen langsgekomen, ze hebben toen onze stekker buiten in het kastje verplaatst, sindsdien nooit meer problemen gehad en we hebben de snelste verbinding van de straat :p. Maar ik weet niet hoe t zit met ADSL, misschien wel t zelfde, misschien niet. Misschien kan iemand anders zekerheid bieden
Hmm apart ik heb hier hetzelfde probleem met chello. Ik heb het sinds dat er vorige week zaterdag enige downtime was hie rin het dorp. Als ik nu intensief aan het internetten ben gaat steeds voor ongeveer 1sec m'n internet er af. Ik draai nog met de Com21 modems.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Staan ze toevallig allebei op DHCP ???

Heb meerdere malen meegemaakt dat dan de ST automatisch reset.

Verwijderd

Ik heb dezelfde modem als jou en idd hetzelfde probleem gehad, try this -->

* driverupdate binnenhalen voor modem en je usb

* en zet bij de eigenschappen van je modem het besparen van stroom uit, (schakel apparaat uit bij geen gebruik of zo)

't werkte bij mij!

• Killop

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
Als ik, nadat ik erachter kom dat ik geen verbinding meer heb met internet(browsen, msn, newsgroups), in mn router kijk is er geen internet ipadres.
alleen router resetten werkt niet, ook aleen de modem niet. als ik ze beide reset gaat het weer voor een tijdje goed.
Als ik constant aan het dl ben moet ik 3 of 4 keer per dag deze reset uitvoeren.

In de modem staat dhcp uit. In de router staat dhcp wel aan.

driver update voor modem & usb hebben geen nut aangezien het een ethernet modem is.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb het ook gehad met Chello + sweex router. Die handelde het gewoon niet als ik vol ging downloaden.. Heb toen mijn sweex maar de deur uit gedaan een een Linux router + Sitecom switch gepakt, en probleem was opgelost..

Probeer er eens achter te komen waar ie fout gaat. Klapt je modem eruit of je router? Als het je router is, gewoon teruggaan naar leverancier, dan trektie het gewoon niet.. VOel eens hoe warm ie wordt, wellicht zit daar het probleem..

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
kijk of je upload ook niet je complete verbinding wegslurpt
want als je overnet nie goed heb ingesteld(kweet niet of je nog andere p2p programmas draait) dan slurpt ie je complete upload weg waardoor je time outs krijgt

www.degroot-it.nl

• Killop

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
maakt niet uit of ik met overnet of met newsleecher aan het downloaden ben. bij beide programma's raak ik de verbinding kwijt.
Of ik ze nu apart of tegelijk gebruik.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 16:58

slaay

Natuurbeleven.com

Je woont vrij ver van de centrale?
Dan krijg je bij grote hoeveelheden data erg veel CRC errors etc. Je modem zal dan disconnecten en proberen te verbinden op een lagere trainingssnelheid. Dit blijft doorgaan zolang jij grote hoeveelheden data binnenhaalt.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Het is inderdaad wel makkelijk om te weten wat je bedoelt met "valt mijn internet verbinding weg" :P

Ik neem aan de je bedoelt dat je je Sync/Carrier verliest :?
Dit kun je dus zien aan het lampje ADSL/CD/Sync (of wat er ook bij jouw modem opstaat) wat wegvalt.

Dit kan inderdaad zijn zoals Slaay zegt omdat je tever vd centrale woont, maar het kan ook aan je interne bekabeling liggen, sluiting op je koperlijn, weerstand op je koperlijn en nog veel meer.

Wat je kunt proberen is om je modem rechtstreeks op het ISRA-punt van KPN aan te sluiten (meestal grijs dopje in de meterkast, of een langwerpig wit/creme kastje in de meterkast wat op een blauwe grondkabel zit aangesloten.... het kan ook nog zijn dat hij in een wandcontactdoos in de woonkamer uitkomt).

Als hij hier goed op werkt dan ligt het aan je interne bekabeling, werkt het hier niet goed op dan ligt het dus of aan je modem of aan het koper naar de centrale (en mischien zelfs nog wel aan de dslam/asam) :9
Killop schreef op 05 juli 2004 @ 18:50:
Als ik, nadat ik erachter kom dat ik geen verbinding meer heb met internet(browsen, msn, newsgroups), in mn router kijk is er geen internet ipadres.
alleen router resetten werkt niet, ook aleen de modem niet. als ik ze beide reset gaat het weer voor een tijdje goed.
Als ik constant aan het dl ben moet ik 3 of 4 keer per dag deze reset uitvoeren.

In de modem staat dhcp uit. In de router staat dhcp wel aan.

driver update voor modem & usb hebben geen nut aangezien het een ethernet modem is.
Hier had ik overheen gelezen, als je je modem moet resetten is het vaak een modem probleem en aangezien je ook je router moet resetten kan het ook nog hier aanliggen.

Probeer het eens zonder router en kijk of je pc hetzelfde vertoont (zoals reeds eerder gezegt)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 17:20 ]

Verwijderd

rac-on schreef op 05 juli 2004 @ 19:05:
ik heb het ook gehad met Chello + sweex router. Die handelde het gewoon niet als ik vol ging downloaden.. Heb toen mijn sweex maar de deur uit gedaan een een Linux router + Sitecom switch gepakt, en probleem was opgelost..

Probeer er eens achter te komen waar ie fout gaat. Klapt je modem eruit of je router? Als het je router is, gewoon teruggaan naar leverancier, dan trektie het gewoon niet.. VOel eens hoe warm ie wordt, wellicht zit daar het probleem..
Of een Motorola modem

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 17:15:
[...]

Probeer het anders is zonder router

Verwijderd

Uit de startpost:

Geprobeerd:
Heb de router al een aantal keer opnieuw ingesteld.
Ook heb ik in beide apparaten de nieuwste firmware gezet.
Modem zonder router werkt wel goed alleen dan heeft maar 1 pc internet.
Router is getest door een vriend van me met een Demon verbinding en een zyxel modem. Daar werkt ie wel goed.

Modem werkt dus wel goed zonder router, maar TS heeft die router nodig om meerdere PC's op internet te krijgen... B)

Verwijderd

BX440 jij bent echt scherp :*)

Was me niet eens opgevallen hehehe

Kun je er toevallig ook uit halen welke type modem/speedtouch hij heeft en wie zijn ISP is :? :9

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 17:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 17:26:

Kun je er toevallig ook uit halen welke type modem/speedtouch hij heeft en wie zijn ISP is :? :9
Ja: een alcatel speedtouch home modem, icm met een hcc basic abonnement

Verwijderd

Speedtouch Home, is dat hetzelfde als een Speedtouch 510 of heel wat anders?

Werk je bij HCC met een RADIUS (gebruikersnaam en wachtwoord) of gewoon via DHCP van de provider?

Verwijderd

@Wasa: Dank je. Ben trouwens wel scherp maar dus niet snel... 8)7 . Wilde net posten dat de TS bij HCC zit, maar enkelen waren me al ruim voor... :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 17:37:
Speedtouch Home, is dat hetzelfde als een Speedtouch 510 of heel wat anders?
speedtouch home is sort of de voorloper van de 510: ethernet-modem, met 1 lan-aansluiting, geen routerfunctionaliteit. kan dus maar 1 pc op worden aangesloten (ook als je een switch wil gebruiken; met router kunnen er uiteraard wel meer), en de pc (of aangesloten router) moet een vpn-verbinding over het modem heen maken, itt de 510 die zelf inbelt.

• Killop

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
Heb ik dan zo een rare combinatie van modem + router?
Zijn allebei toch goede apparaten heb ik zo het idee.
Heb van de week ook nog een Sweex modem/router geprobeert, die werkte wel goed.
Ik vind het zo vreemd dat mn alcatel modem en 3com router zo maar stoppen.

Ver wegwonen van de centrale doe ik ook niet. zit nog niet eens een km afstand tussen(hemelsbreed dan).

[ Voor 17% gewijzigd door Killop op 07-07-2004 06:10 ]

• Killop

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
blijkbaar toch wel een rare combinatie aangezien niemand meer antwoord :X

Verwijderd

Ik ken iemand die een hub aan de st510 heeft aangesloten om meerdere computers tegelijk op internet te krijgen... Router is niet nodig... Beetje offtopic sorry (8>

• Killop

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
best leuk maar ik heb geen st510

• Killop

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
schop!

Verwijderd

Ik denk toch dat het probleem zich in de router bevind. Tweak anders je modem even om naar een pro via de bekende site en plaats hier even een te lenen/eigen switch op aan. Kijk dan eens hoe het dan gaat. Zo kan je dus uitsluiten of het aan de combinatie ligt.

• Killop

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
als je leest had je geweten dat het aan de combinatie ligt.
Enkel ik vind het zo vreemd. tis enkel bij veel data verkeer. aan de temperatuur lijkt het mij ook niet te liggen want ik kan zowel op de router als de modem mn hand erop leggen. Dus geen spatel nodig om mn hand er weer vanaf te krijgen.

Verwijderd

Ik heb hier precies hetzelfde probleem, met een speedtouch home (tweaked) ethernetmodem ->> win98pc met ics>> netwerk

MIjn pc hangt dus in het netwerk en als ik volle por download dan klapt na een 10tal minuten,soms langer, het inet er vanaf.

Heeft de TS al een oplossing en zou die misschien met on kunnen delen? :)

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Heb hetzelfde probleem. Tweaked speedtouch modem -> WLAN Switch -> 3 computers.

Een demo downloaden van 500mb gaat gewoonweg niet, hij haalt nog niet de helft voordat de verbinding eruit klapt. Dan moet ik het modem resetten (evt via telnet) en het werkt weer maar de download is natuurlijk naar de vaantjes.

Ik heb een abbo bij Skynet (Belgische provider). Mocht iemand een oplossing hebben...

.

Pagina: 1