Pinnacle Studio captured geen geluid met FireWire

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104663

Topicstarter
Hallo, ik heb een film op een digitale filmcamera opgenomen. Deze heb ik gecaptured met pinnacle studio 8. Na het inladen wilde ik deze film bewerken, maar het geluid is niet aanwezig. Als ik de film vanaf filmcamera afspeel heb ik wel geluid.... Wie kan me helpen..... Geluid is opgenomen met 16 bits.. kan het hieraan liggen....

alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45450

Gecaptured met firewire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze heb ik gecaptured met een IEEE 1394 fire wire kaart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 21:33

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmmm ik had eens gedonder met de microfoon in mijn webcam. pinnacle pakte nml die mic als geluidsbron ipv mijn kaart. ik heb nu ook firewire en daarbij een kabeltje uit mijn cam naar geluidskaart. De webcam koppel ik af als ik ga capturen want pinnacle blijft die webcam mic als bron nemen.

loop dus ff al je instelling langs en vertel ons meer.... B)

[ Voor 11% gewijzigd door ROFLASTC op 03-07-2004 17:06 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je captured met FireWire is de kans erg klein dat er een hardware fout is. Waarschijnlijk dus een instelling inderdaad :)

Of je captured even met een ander programma, Adobe Premiere ofzo..

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 04-07-2004 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Anoniem: 45450 schreef op 03 juli 2004 @ 20:41:
Of je captured even met een ander programma, Adobe Premiere ofzo
'Even een ander programma....'
Dat programma kost ca. Euro 800..... even...

Het is denk ik een kwestie van een instellingen en moet toch echt via een helpfunctie of bij Pinnacle FAQ te vinden zijn.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:16
Heb je in Pinnacle ook de audio capture naar je firewire-kaart ingesteld? Dit gebeurt normaliter wel automatisch wanneer je je video capture op firewire instelt, maar wellicht dat hier dus iets bij jou niet correct is gegaan?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

GuardianAngel schreef op 03 juli 2004 @ 20:47:
[...]

Het is denk ik een kwestie van een instellingen en moet toch echt via een helpfunctie of bij Pinnacle FAQ te vinden zijn.
Cinelerra dan?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96381

je kan ook om te testen even windows movie maker gebruiken :9
mits je xp hebt dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zeg toch ook niet dat hij het programma moet aanschaffen ;) Premiere was slechts een voorbeeldje, Windows Movie Maker ofzo kan ook natuurlijk. Ik kan op school trouwens zo Premiere gebruiken zonder ook maar iets te hoeven kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hallo,
Ik heb het nu geprobeerd met windows movie maker. Maar hier heb ik hetzelfde probleem.. Kan het niet aan een geluidskaart oid liggen??? Heb vaker een met video editing gewerkt maar daar had ik geen problemen mee. Kan het zijn doordat dat in 12 bits is opgenomen in dit in 16 bits???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan het zijn doordat dat in 12 bits is opgenomen in dit in 16 bits???
Ik neem aan dat je bedoelt: "In 16 bits opgenomen in plaats van 12 bits"

Daar ligt het niet aan, 16 bits geluid is heel normaal. Aan je geluidskaart ligt het ook niet want die komt er helemaal niet aan te pas. Behalve bij het afspelen natuurlijk :X

Ik denk dat het aan je instellingen ergens ligt... Of aan de instellingen van je camera misschien? Welke camera gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruik de medion MD9035 (XP ziet dit als een Samsung camera)... Gisteren nog op een andere computer geprobeerd. Deze gaf het zelfde probleem. Toen andere camera aangesloten en die deed het wel goed...... Met deze camera heb ik al eerder aan video editing gedaan. Toen ging het wel goed... Nu weet ik niet zeker of dat ook onder XP was. Weet het haast zeker dat dat niet het geval was. Dus toen onder windows 98.
Dat geluid bedoel ik inderdaad dat het met 16 bits is opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113141

Hoor je wel geluid (uit de camera) als je deze afspeelt tijdens het opnemen in Pinnacle? Zo nee, dan ligt het aan de instelling van je camera.

Probeer ook eens tijdens het bewerken van de film geluid toe te voegen (wav of een mp3).
Als je dit dan ook niet hoort ligt het aan een instelling in pinnacle (of je geluidskaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aan wat voor instellingen van de camera kan het liggen dan?? Kan wel muziek ed toevoegen in pinnacle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104663 schreef op 08 juli 2004 @ 09:18:
aan wat voor instellingen van de camera kan het liggen dan?? Kan wel muziek ed toevoegen in pinnacle.
Ik ken jouw camera verder niet, maar je kunt eens door het menu zoeken of er iets relevants in staat..

Heb je verder wel alle drivers etc. geïnstalleerd? Ook van je chipset? (VIA Hyperion wellicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo,

bedankt voor al jullie reacties. Maar op een ander forum heb ik het probleem gevonden. Er was iemand met het zelfde probleem.... Het ligt dus aan de camera. Normaal gesproken maakt het niet uit of je opneemt met 12 bits of 16 bits. Bij deze camera maakt het dus wel uit, blijkbaar een foutje.
Pagina: 1