[DEMON] Lage ping in games 'voelt' als hoge ping

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-12-2014
Ok, dit klinkt gek, maar ik snap er ook helemaal geen drol van 8) Ik heb een aantal weken last gehad van pingproblemen met mijn ISDN Demon 2mbit/1mbit verbinding, maar sinds een week is m'n ping met gamen lager dan ooit (10-25ms). Het probleem is echter dat mn ping ingame niet lijkt te kloppen. Bijvoorbeeld: met een ping van 20 in Counter-Strike loop je het hoekje om je begint iemand neer te knallen (die niet eens kijkt of reload) en dan komen er opeens heel snel kogels uit zijn gun en lig je plat op de grond B). Het voelt ongeveer net zo als toen ik nog pingproblemen had (100-150ms). Je snapt dat dit redelijk frusterend is, omdat je ping extreem laag is maar je bent vrijwel ALTIJD te laat...

Even de feitjes op een rij:
- Ik heb het in alle FPS die ik speel: CoD, CS en HLDM (Steam en WON)
- Loss en choke = 0
- In alle servers (binnen/buitenland)
- Heb firmware van mijn zyxel ISDN modem al geupgrade
- Heb drivers mijn 3com gigabit NIC al geupdate
- ligt NIET aan netsettings
- Ik heb afgelopen weken nix veranderd aan mijn hardware.
- Op de computer van mn broer heb ik precies hetzelfde

En nog 1 ding, ben geen ultranoob en ik weet dat er iets mis is (waarschijnlijk met demon) maar ik snap niet wat !? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 14:04

swampy

Coconut + Swallow = ?

Counterstrike he...

Cheaters bestaan nog vandaag de dag.... en sinds Steam is daar weinig aan verandert....

Wat tegen cheaters te doen, spelen is servers die beveiligt zijn tegen cheaten EN gemonitoord worden door bijvoorbeeld clanleden.

Zodra een cheater zijn cheats verliest ( door beveiligde server ofzo ) dan spelen ze als newbies...

Juist..cheaters zijn gewoon newbies...

[ Voor 56% gewijzigd door swampy op 03-07-2004 14:40 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouT
Zucht, lees je ook wel wat ik heb getypt? Het heeft niets met cheaters te maken, ik leg duidelijk uit dat dat mijn ping laag is, maar dat het speelt alsof je een ping van 100-150ms hebt.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met die upgrade van BBned/demon naar nieuwe routers. Is er geen expert op dat gebied die daar wat meer van weet?

Als ik voor zo'n probleem met de helpdesk van Demon bel snappen ze er toch nix van 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast latency is er ook nog zoiets als doorvoer en packet loss.

Ik CS niet en weet dus niet hoe e.e.a. precies in elkaar steekt bij CS, maar neem aan dat je een server-hostnaam hebt. Als je die in een dos box tracet, wat krijg je dan?

(dus: start --> uitvoeren --> cmd.exe (winnt/win2k/winxp) of command (w95/98) en dan in de dos prompt intypen: tracert <servernaam>).

Gebruik je nog zaken als een firewall, ICS, routers, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-08 12:44
Het klinkt eerder alsof je hardware het qua prestaties niet trekt dan dat het aan je verbinding ligt.

Lopen de andere spelers op je scherm in schokken vooruit of gewoon soepel? Als ze gewoon soepel lopen ligt het waarschijnlijk toch echt aan jou als speler :)

[ Voor 54% gewijzigd door JasperE op 03-07-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Heb je het op meerdere servers of alleen op bepaalde servers?? en ik lees niks over je CS rate instellingen, staan die wel goed? :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OD-Frozen schreef op 03 juli 2004 @ 14:50:
Het klinkt eerder alsof je hardware het qua prestaties niet trekt dan dat het aan je verbinding ligt.
nofi, maar dat antwoord slaat nergens op. Welke hardware moet het niet trekken dan? Als zijn CPU of VGA kaart het niet zouden trekken, zou hij dat merken in z'n FPS. Dat doet hij niet, dat is dus niet het geval.

Dan zou z'n netwerkkaart het niet moeten trekken.. ik moet de eerste (hedendaagse) netwerkkaart nog tegenkomen die een 2Mbit/1Mbit niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk zelf dat het vanzelf wel over gaat. Alle dingen die je beschreven hebt die zouden de boosdoener kunnen zijn maar dat zijn ze dus niet. Ik denk zelf ook aan een probleempje bij Demon. MayB kan je erheen bellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 13:00

Iet

RouT schreef op 03 juli 2004 @ 14:37:
- ligt NIET aan netsettings
Je zegt dat het niet aan je netsettings ligt, maar wat zijn je netsettings dan? Want zo klinkt het wel natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Iet op 03-07-2004 14:59 ]

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:09
Ga eens achter firewall settings e.d. aan, kijk eens of het ligt aan dingen die niet je ping 'veranderen', maar wel 'de doorgave', heb je QOS pakketplanning? Enz...

En ISDN modem, is dat nu ADSL ISDN of een 2 mbit isdn verbinding :?

[ Voor 24% gewijzigd door simon op 03-07-2004 15:29 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouT
- Het is een 2mbit Dslexpress verbinding via een Zyxel ISDN modem. 212kb/s down/ 99kb/s up.
- QOS protocol stond niet geinstalleerd, heb ik van de week al geprobeerd maar dat maakt geen verschil
- Ik heb Win2k SP4 en heb verder nergens last van (geen spyware enzo)...
- Mijn Zyxel modem staat ingesteld als router, verder draai ik geen firewall of AV software.

Hier een tracert naar een willekeurige server:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to srv2.rtm.moowh.nl [217.148.161.11]
over a maximum of 30 hops:

1   <10 ms   <10 ms   <10 ms  192.168.1.1
  2   <10 ms    15 ms    16 ms  bbned-vrf-03.demon.nl [212.238.152.1]
  3    16 ms    15 ms   <10 ms  bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net
[213.222.28.249]
  4    16 ms   <10 ms    15 ms  nkf-border-1-ge-1-0-0-0.router.nl.demon.net [82.
161.255.2]
  5    16 ms   <10 ms    16 ms  ams-ix.M10.AMS.we-dare.net [195.69.144.107]
  6    15 ms   <10 ms    16 ms  so-0-1-2.M160.RTD.we-dare.net [217.148.164.25]
  7    16 ms    15 ms   <10 ms  rtr1.rtm.activedomain.nl [217.148.161.2]
  8   <10 ms    15 ms    16 ms  srv2.rtm.moowh.nl [217.148.161.11]

Alles ingame loopt vloeiend, alleen lijkt er overal een vertraging van 100-200ms tussen te zitten. Ik zeg duidelijk dat het niet aan netsettings ligt, hier weet ik alles vanaf en het is niet nodig om ze hier te posten omdat ik het ook in Call of Duty heb. Ik heb er de hele week al last van; ik hoopte al dat het gewoon over zou gaan :|

[ Voor 32% gewijzigd door RouT op 03-07-2004 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:52

Rmg

Check toch je netsettings maar es hoe hoog staat je rate? standaard is die 2500 kan makkelijk naar 9000 gezet worden

Ook ex_interp kan je op 0.05 zetten ( Ja dat mag er zit een limiet in steam dat je niet lager dan 0.05 kan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouT
Raz- schreef op 03 juli 2004 @ 15:40:
Check toch je netsettings maar es hoe hoog staat je rate? standaard is die 2500 kan makkelijk naar 9000 gezet worden
Ok, eigenwijzert :P

Deze rates had ik al geprobeerd:
cmdrate 40 of 100
updaterate 40 of 100
ex_interp 0 (auto), 0.05 of 0.025

Nogmaals, ik heb het ook met Call of Duty dus het ligt niet specifiek aan CS. In CoD valt het helemaal op: je 'leaned' om een hoekje van de muur en binnen 0.001 seconde schiet iemand een kogel in je kop, omdat hij je minimaal 100ms eerder ziet. Je snapt dat games spelen dan best frusterend is...
Simon schreef op 03 juli 2004 @ 15:28:
Ga eens achter firewall settings e.d. aan, kijk eens of het ligt aan dingen die niet je ping 'veranderen', maar wel 'de doorgave', heb je QOS pakketplanning? Enz
Ik denk dat het daar ergens mee heeft te maken, maar dat het mogelijk aan de infrastructuur van Demon ligt, aangezien zij upgrades hebben uitgevoerd. Alleen met de helpdesk bellen lijkt me niet nuttig, want hoe leg je zoiets uit...? >:)

[ Voor 32% gewijzigd door RouT op 03-07-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

het kan je mischien heel vreemd in de oren klinken speel zelf eerlijk gezegd geen couterstrike maar zon soort LAG probleem ik gehad met DTM racedriver 1
ik kreeg van iemand de tip om mijn verbinding qua configuratie in de game op inbel verbinding te zetten ipv dsl en dat hielp
toen ik zelf server was ging dat ook perfect want zoals ik het nu ziet kan je hardware het niet zijn als een gigabit nic al onvoldoende is om online te gamen :+

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

RouT schreef op 03 juli 2004 @ 14:46:
Zucht, lees je ook wel wat ik heb getypt? Het heeft niets met cheaters te maken, ik leg duidelijk uit dat dat mijn ping laag is, maar dat het speelt alsof je een ping van 100-150ms hebt.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met die upgrade van BBned/demon naar nieuwe routers. Is er geen expert op dat gebied die daar wat meer van weet?

Als ik voor zo'n probleem met de helpdesk van Demon bel snappen ze er toch nix van 8)
Weird, misschien met de MTU grote kloten. MTU 1500 bijvoorbeeld is vaak te groot voor de MTU 1492 die op internet nog best vaak voorkomt..terwijl MTU 576 voor inbelmodems geschikter is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouT
ik heb MTU 1432 en 1500 geprobeerd, maar dat lijkt het alleen maar erger te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

RouT schreef op 03 juli 2004 @ 17:17:
ik heb MTU 1432 en 1500 geprobeerd, maar dat lijkt het alleen maar erger te maken...
En 576? Hoe reageert hij daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouT
Dat doet ook niets. Het werkte twee weken terug nog goed en ik heb nooit wat aan MTU oid veranderd en dat zou ook niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

RouT schreef op 03 juli 2004 @ 17:48:
Dat doet ook niets. Het werkte twee weken terug nog goed en ik heb nooit wat aan MTU oid veranderd en dat zou ook niet nodig moeten zijn.
Dan ligt het waarschijnlijk bij Demon!

Mmm, je pc is spyware vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

en vooral ook virusvrij.
verder: Hoe zwaar wordt je verbinding belast? Ping pakketjes zijn maar klein en komen er dus wel door maar game data paketten zijn minimaal 10 keer zo groot

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
try visual route!

ik had dit probleem vroeger ook met chello, het was toen "gewoon" packet loss tussen 2 grote routers @ chello netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:29

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Hou het simpel, en vraag ff aan iemand die je goed kent, die deze problemen niet heeft, of ie ff met zijn of haar pc langs komt.
Dan kun je het testen met die pc, als het dan nog "lagged" dan ligt het aan de modem/verbinding van je provider, anders ligt het aan je pc of software...

Simpel zou je het kunnen noemen, alleen moet je dan wel iemand in de buurt hebben wonen :)

Suc6

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Aangezien de pc van zijn broer hetzelfde heeft is dat niet heel erg nodig.

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt wel gewoon bij je steam opties je snelheid op LAN/T1 >1mbit staan? en niet op 56k, want daardoor kan je ook problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 11:58

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bij mij hebben ze de DSLAM ook vervangen want ik zit ook aangesloten middels BBned, mijn pings zijn ook veel lager geworden, alleen merk ik hier dus wel duidelijke verbeteringen :) Een ping van 10ms voelt dus ook echt aan als 10ms, in UT2004 is dat iig goed te merken. Miss. dat het probleem dan toch bij jou ligt, ik zou idd QoS eens uitzetten bij de eigenschappen van je netwerkkaart, dat klinkt miss. heel raar, maar QoS kan zulke problemen veroorzaken, zeker als de computer aan de andere kant van de lijn, in dit geval de router, geen QoS ondersteunt.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 19:31:
je hebt wel gewoon bij je steam opties je snelheid op LAN/T1 >1mbit staan? en niet op 56k, want daardoor kan je ook problemen krijgen.
TS zegt dat hij bij meerdere games hier last van heeft, dus dit gaat ook niet op...

Everything is possible, until it's not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouT
Waarschijnlijk heeft het er niets mee te maken, maar waarom geeft hij bij al mijn traceroutes de DNS naam van mijn router (ras) niet weer? Hij blijft bij elke tracert daar even hangen en kan de DNS naam niet weergeven...

Ik denk dat ik komende week dan maar even met de helpdesk bel, ook al heb ik daar weinig vertrouwen in..."meneer uw ping is perfect, dus het ligt aan uw eigen instellingen" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Howel je omschrijvingen idd voorkomen alsof je een hoge ping hebt, heb ik nergens gelezen dat dit echt feiten zijn.

Start eens een game met iemand anders op inet, en ga spelen met elkaar terwijl je beide aan de telefoon bent (oe, klinkt kinky :P).
En kijk dan eens of het idd ECHT zo is wat je beschrijft ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouT
Ik heb even met de helpdesk gebeld en die zeggen dat mijn routering op meerdere punten niet goed is...

Ze spelen het probleem door naar de 'experts' en zullen mij deze week (hopelijk) terugbellen...
Pagina: 1