Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

SMS spam, wat te doen ?

Pagina: 1
Acties:

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-11 07:36
Zojuist kreeg ik een SMSje dat ik 500 euro had gewonnen. Ik moest daarop 0906-5011056 bellen.

Nu weet ik ook wel dat je daar niet naar toe moet bellen maar ik vraag me af hoe dit juridisch allemaal kan ?
Het is een vorm van misleiding.

0906-5011056 staat op naam van OCEAN COMMUNICATIONS.
Volgens het KVK zitten die op:
Falckstraat 51/2
1017VV Amsterdam [kaart]
Tel: 020 4232313
Fax: 020-2411334
www.oceantelecom.nl
info@oceantelecom.nl

Ik krijg ze niet te pakken, er staat ook een 010 nummer op die ingesprek is.

Wat is hier tegen te doen ?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

klacht indienen bij je aanbieder (KPN/Vodafone etc..)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46
Door zulke dingen kan je gewoon een nieuw nummer krijgen ..

Ik heb iets soort gelijks gehad bij KPN

Verwijderd

Telfort heeft blacklists voor dit soort rommel, sinds ik die aan heb laten zetten geen last meer van sms-spam gehad. Geen idee welke provider je hebt though :)

• kevertje1977
kamstra schreef op 03 juli 2004 @ 14:14:
klacht indienen bij je aanbieder (KPN/Vodafone etc..)
Alsof Telfort daar echt wat mee doet ? :-)

Maar je kan dus wel de aanbieder achterhalen via opta.nl, kvk.nl en telefoongids.nl, dat is dan wel weer grappig.

Dus ik sta nu in een of ander bestand...

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

natuurlijk doet telfort daar wat mee...als er meer mensen klagen gaan ze er echt wel stappen tegen ondernemen...daarbij kun je dus zo'n blacklist activeren zoals hierboven al wordt gesteld....

En als ze er niks mee zouden doen, waarom stel je de vraag dan? Of dacht je soms dat je het beste naar de politie kan gaan? Die zullen er heel wat minder snel actief achteraan gaan... :z

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

kevertje1977 schreef op 03 juli 2004 @ 14:16:
[...]

Alsof Telfort daar echt wat mee doet ? :-)
ja best wel. tijdje terug hebben ze zelfs nog zo'n bedrijf voor de rechter gesleept
Dus ik sta nu in een of ander bestand...
je staat in zo'n 1000 databases (gemiddeld), en in flink daarvan gewoon met je mobiele nummer: bedrijven verdienen geld met het doorverkopen van dat soort info, ook als ze beloven dat niet te doen.

• kevertje1977
kamstra schreef op 03 juli 2004 @ 14:19:
natuurlijk doet telfort daar wat mee...als er meer mensen klagen gaan ze er echt wel stappen tegen ondernemen...daarbij kun je dus zo'n blacklist activeren zoals hierboven al wordt gesteld....

En als ze er niks mee zouden doen, waarom stel je de vraag dan? Of dacht je soms dat je het beste naar de politie kan gaan? Die zullen er heel wat minder snel actief achteraan gaan... :z
Das inderdaad waar :-) Ik sta nu op de blacklist. Maar ik vraag me gewoon af wat er dan mee gebeurt. Gaat Telfort een juridische zaak tegen ze beginnen ?
Ik snap niet dat dit allemaal maar kan. Nu zal de techniek de wetgeving wel weer voor zijn.....

Verwijderd

kevertje1977 schreef op 03 juli 2004 @ 14:22:
[...]

Das inderdaad waar :-) Ik sta nu op de blacklist. Maar ik vraag me gewoon af wat er dan mee gebeurt. Gaat Telfort een juridische zaak tegen ze beginnen ?
als er genoeg klachten komen over hetzelfde bedrijf wel.
Ik snap niet dat dit allemaal maar kan. Nu zal de techniek de wetgeving wel weer voor zijn.....
ehm nee hoor. de reden dat het kan is omdat iedereen iedereen kan sms'en (net zoals bellen of mailen), en de wetgeving is redelijk in orde: spammen (ook via sms) is gewoon strafbaar.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:16
Surf even naar www.spamklacht.nl en vul de nodige formulieren in...

spamklacht.nl is nl. de site van de OPTA, die toeziet op het hele telecom-gebeuren (waaronder internet (dus ook email) en sms). Spammen naar particulieren is nl. sinds kort verboden.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

jurri@n schreef op 03 juli 2004 @ 14:35:
Surf even naar www.spamklacht.nl en vul de nodige formulieren in...

spamklacht.nl is nl. de site van de OPTA, die toeziet op het hele telecom-gebeuren (waaronder internet (dus ook email) en sms). Spammen naar particulieren is nl. sinds kort verboden.
Klacht ingevoerd, ben benieuwd of er wat mee gedaan wordt.
Bewaar even het smsje voor de tijd, inhoud, afzender en het 0906nr wat ze spammen.
Heb al dat filter van Telfort ingesteld na een eerder spamsms, Telfort zei dat ze het aan het onderzoeken zijn. Het gaat dus dwars door hun filter, en Telfort was er niet bepaald blij mee dat dat bedrijf aan het spammen was binnen hun klantenkring. Ze hadden ook graag
dat mensen het melden bij ze, zodat ze het kunnen gaan traceren (welk klantenbestand enzo)
Ben benieuwd dus, en wel allemaal netjes je aanbieder bellen en even melden bij spamklacht. :)

Deste eerder worden dat soort praktijken gestopt (hopelijk) :(

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Pagina: 1