Monitor valt uit (tijdens Internetten)

Pagina: 1
Acties:

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 11:10
Ik heb eigenlijk al een geruime tijd een vaag probleem met mijn monitor (Samsung SyncMaster 800 TFT). Af-en-toe en meestal als ik aan het internetten ben valt mijn monitor weg voor een seconde. Hij schiet dan even in de standby stand en het scherm wordt zwart.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Ik dacht eerst dat het aan internet explorer lag, maar na installatie van Netscape blijft het probleem ook bestaan.
- Nieuwe drivers gedownload voor mijn Geforce 2 Ti, maar ook dat helpt niet (ook oudere drivers lossen het probleem niet op)
- Andere monitor aangegeven in windows XP maar dat helpt ook niets.

Tijdens andere activiteiten zoals het spelen van games treedt het probleem ook niet op. Ook is het probleem niet reduceerbaar in die zin dat als ik de site waarbij het probleem optrad opnieuw open de monitor opnieuw uitvalt.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Expecho op 03-07-2004 13:53 . Reden: wat aanvullende info I ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

je weet zeker dat het alleen tijdens gebruik van IE is? anders zou ik ook eens naar de connectors van de stekker kijken etc.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Expecho
kamstra schreef op 03 juli 2004 @ 13:52:
je weet zeker dat het alleen tijdens gebruik van IE is? anders zou ik ook eens naar de connectors van de stekker kijken etc.
Nee ook in Netscape.. en als het een stekkerprobleem zou zijn verwacht ik ook dat het gebeurd als ik niet aan het internetten ben.

Verwijderd

edit: onderstaande was baarlijke nonsense, gelieve te negeren :)

Het _kan_ zijn dat je monitor aan het kapotgaan is.

Monitoren worden warm als je ze aanzet, en koelen weer af als je ze uit zet. Naar verloop van tijd kan dit een negatief effect hebben op de solderingen, deze kunnen losgaan op zo'n manier dat er niets aan te zien is, maar ze toch geen contact maken.

Dit uit zich vaak door een monitor die wel even werkt, dan warm wordt en hierdoor het contact kwijtraakt, uitgaat, afkoeld weer contact maakt, en weer aan gaat etc.

Dat hoeft hier niet aan de hand te zijn, maar het _kan_ wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 14:41 ]

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Misschien wordt in de pagina die jij bedoelt een Flash-bestand geladen ?
Kan zijn dat er ergens (spyware?) op je PC zit die zorgt dat je videokaart 'reset' bij openen van een Flash-bestand. Probeer anders eens het scherm op een andere PC of probeer een ander scherm op je PC >:) Zelfde probleem ? Dan ligt het aan het scherm of je pc. Daar kunnen we al een eindje mee verder...

edit:

ZEER ERNSTIGE TYPO... AHHHH :o

[ Voor 10% gewijzigd door kwaza op 03-07-2004 13:59 ]

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

maar het is idd wel heel erg raar dat het alleen gebeurt tijdens het internetten...

tenzij je 90% van de tijd aan het netten bent, dan verwacht je niet anders...Maar het kan ook geen specifiek probleem zijn wat gelieerd is aan 1 bepaald programma...dat is ook weer zo raar...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Expecho
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 13:56:
Het _kan_ zijn dat je monitor aan het kapotgaan is.

Monitoren worden warm als je ze aanzet, en koelen weer af als je ze uit zet. Naar verloop van tijd kan dit een negatief effect hebben op de solderingen, deze kunnen losgaan op zo'n manier dat er niets aan te zien is, maar ze toch geen contact maken.

Dit uit zich vaak door een monitor die wel even werkt, dan warm wordt en hierdoor het contact kwijtraakt, uitgaat, afkoeld weer contact maakt, en weer aan gaat etc.

Dat hoeft hier niet aan de hand te zijn, maar het _kan_ wel.
Oei, dit klinkt eng :9 Maar: zou de monitor dan binnen 1 sec. alweer afgekoeld kunnen zijn en dus weer aan kunnen springen? 't Is overigens een TFT en hij is absoluut niet warm ofzo. En zoals ik al aangaf gebeurd het niet als ik b.v. al 4 uur achter elkaar aan het gamen bent.

Verwijderd

Ik moest denken aan één van mijn eerdere (plug 'n play) monitors die een soortgelijk probleem begon te vertonen.

Na wat testen kwam ik er vrij snel achter dat hoe meer wit (=helder) het beeldscherm hoe hoger de kans dat ie afsloeg. (Elke keer als ik IE open, zie ik eerst een volledig witte pagina.)

Conclusie: monitor was aan het doodgaan.

Mischien dat jouw probleem iets soortgelijks is?

Edit:
Games zijn voornamelijk donker, dus dan zou het daar niet zo snel mee gebeuren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 14:03 ]

• Expecho
kwaza schreef op 03 juli 2004 @ 13:57:
Misschien wordt in de pagina die jij bedoelt een Flash-bestand geladen ?
Kan zijn dat er ergens (spyware?) op je PC zit die zorgt dat je videokaart 'reset' bij openen van een Flash-bestand. Probeer anders eens het scherm op een andere PC of probeer een ander scherm op je PC >:) Zelfde probleem ? Dan ligt het aan het scherm of je pc. Daar kunnen we al een eindje mee verder...

edit:

ZEER ERNSTIGE TYPO... AHHHH :o
Hmm ja, maar als het geactiveerd wordt door b.v. flash dan zou het probleem zich tog moeten herhalen als ik de site sluit en opnieuw open? Dat is namelijk niet het geval.

Een andere monitor is wel een goed idee, dat ga ik meer eens proberen ja..

• Expecho
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 14:01:
Ik moest denken aan één van mijn eerdere (plug 'n play) monitors die een soortgelijk probleem begon te vertonen.

Na wat testen kwam ik er vrij snel achter dat hoe meer wit (=helder) het beeldscherm hoe hoger de kans dat ie afsloeg. (Elke keer als ik IE open, zie ik eerst een volledig witte pagina.)

Conclusie: monitor was aan het doodgaan.

Mischien dat jouw probleem iets soortgelijks is?

Edit:
Games zijn voornamelijk donker, dus dan zou het daar niet zo snel mee gebeuren.
Dat _zou_kunnen, ik zal daar eens even op gaan letten ja.. 't gekke is dat ik een minuut of 15 geleden weer een black-out had maar nu al weer een tijdje probleemloos Internet met veelal witte achtergronden.
Hoe vaak sloeg jouw monitor af? Soms heb ik namelijk gerust er een dag (of twee) er tussen zitten voordat 'ie het weer doet en soms heb ik het wel 3x kort achter elkaar.

Toevoeging:
Laat ik er gelijk even wat anders bij vermelden, ik weet niet of dit probleem gerelateerd is aan mijn monitor probleem maar soms (Lees: eens in de zoveel dagen) bij het aanzetten van de PC start de pc wel op maar hoor ik geen *piep* wat ik normaal wel hoor en blijft de monitor op uit staan. Ik hoor de schijf dan wel ratelen dus het lijkt erop dat de PC wel doorgaat met opstarten. Even uit en weer aanzetten verhelpt het dat probleem.

Het is echter niet zo dat mijn monitor probleem zich alleen voordoet als mijn PC in eerste instantie niet goed opstartte, vandaar dat ik niet weet of deze problemen aan elkaar gerelateerd zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Expecho op 03-07-2004 14:13 . Reden: Extra info II ]

Verwijderd

Expecho schreef op 03 juli 2004 @ 14:07:
[...]
Dat _zou_kunnen, ik zal daar eens even op gaan letten ja.. 't gekke is dat ik een minuut of 15 geleden weer een black-out had maar nu al weer een tijdje probleemloos Internet met veelal witte achtergronden.
Hoe vaak sloeg jouw monitor af? Soms heb ik namelijk gerust er een dag (of twee) er tussen zitten voordat 'ie het weer doet en soms heb ik het wel 3x kort achter elkaar.
't Is alweer een tijdje geleden, maar ik kan me herinneren dat de lokatie van het witte vlak op het scherm ook bij mij uitmaakte.
Ik had toen wat plaatjes gemaakt om mee te testen (oa. grote zwart/witte balken) en naarmate ik het witte vlak verplaatste naar de zijkant, gind het beeld vervormen, en sloeg uiteindelijk af.
Het 'afslaan' zelf duurde maar een seconde of zo, maar ik zette de monitor meestal meteen uit voor een minuutje voor de zekerheid.

Edit:
Probeer ook de kabel tussen je PC<>Monitor te verwisselen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 14:19 ]

• Expecho
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 14:16:
[...]

't Is alweer een tijdje geleden, maar ik kan me herinneren dat de lokatie van het witte vlak op het scherm ook bij mij uitmaakte.
Ik had toen wat plaatjes gemaakt om mee te testen (oa. grote zwart/witte balken) en naarmate ik het witte vlak verplaatste naar de zijkant, gind het beeld vervormen, en sloeg uiteindelijk af.
Het 'afslaan' zelf duurde maar een seconde of zo, maar ik zette de monitor meestal meteen uit voor een minuutje voor de zekerheid.
Dat ga ik nu gelijk eens even uitproberen!
* Expecho start fotosoep

Vraagje, tijdens dat testen van jou, trad het probleem dan direct op of..? Hoelang heb je erover moeten doen voordat je monitor afsloeg?

[ Voor 13% gewijzigd door Expecho op 03-07-2004 14:23 . Reden: FF wat vraagjes ]

Verwijderd

Expecho schreef op 03 juli 2004 @ 14:18:
[...]
Dat ga ik nu gelijk eens even uitproberen!
* Expecho start fotosoep

Vraagje, tijdens dat testen van jou, trad het probleem dan direct op of..? Hoelang heb je erover moeten doen voordat je monitor afsloeg?
Vrijwel direkt.

• Expecho
In dat geval is mijn test negatief: noch uitval nog vervorming na enige minuten slepen van een full-screen plaatje met een zwart/wit patroon.

Verwijderd

Expecho schreef op 03 juli 2004 @ 13:58:
Oei, dit klinkt eng :9 Maar: zou de monitor dan binnen 1 sec. alweer afgekoeld kunnen zijn en dus weer aan kunnen springen? 't Is overigens een TFT en hij is absoluut niet warm ofzo. En zoals ik al aangaf gebeurd het niet als ik b.v. al 4 uur achter elkaar aan het gamen bent.
Ah ok, dan heb ik niets gezegd.. ik zie idd. nu pas staan dat je 'TFT' in je post hebt staan, voor TFT's gaat mij hele verhaal veel minder op. Ook dat hij het niet doet tijdens gamen sluit mijn antwoord uit.

Negeer mij dus maar, want ik praat onzin :P

Verwijderd

Expecho schreef op 03 juli 2004 @ 14:36:
[...]
In dat geval is mijn test negatief: noch uitval nog vervorming na enige minuten slepen van een full-screen plaatje met een zwart/wit patroon.
Dan kan je dat dus iig uitsluiten. Misschien dat je de verbinding tussen je PC en monitor moet checken? Kabeltje wisselen mischien..

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

videokaart en netwerkkaart mischien op dezelfde IRQ's?

Gebeurt het ook als je, ipv internet, een grote hoeveelheid data over je netwerkkaart pompt naar bijv. een interne pc?
(test evt door een hoop data naar een share op je eigen nic te kopieren)

If you choose to criticise you choose your enemies

• Expecho
Emmeau schreef op 03 juli 2004 @ 14:51:
videokaart en netwerkkaart mischien op dezelfde IRQ's?

Gebeurt het ook als je, ipv internet, een grote hoeveelheid data over je netwerkkaart pompt naar bijv. een interne pc?
(test evt door een hoop data naar een share op je eigen nic te kopieren)
Nope, bestanden kopieeren van en naar andere PC levert geen enkel probleem op. IRQ (11) wordt gedeeld met mijn geluidskaart en mijn DVD kaartje, maar beiden zijn niet altijd in gebruik wanneer het probleem zich voordoet
Pagina: 1