Toon posts:

VHS naar PCtv via svideokabel -> zwart-wit (TV-in)

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een tv kaart gekocht (Pinnacle PCTV stereo) zodat ik videobanden naar cd's kan branden. Tv kijken en opnemen werkt perfect.

Als ik de video aansluit op coax krijg ik amper beeld (bij de juiste freq) , t geluid werkt wel redelijk....

Dus wilde ik het via de composiet kabel proberen, en dat werkt, maar vaak tijdens de film komt er soms een snelknipperende waas over het gehele beeld. Dit gebeurt vaak op momenten waneer een nieuwe "scene" (nieuw stukje film) begint
maar het hangt niet samen met het stuk van de band. Plots verdwijnd de waas weer en is het weer goed, maar het komt uiteindelijk toch steeds weer terug.
Als ik de videorecorder (met de zelfde kabels, videoband en tvout-scart) op de tv aansluit werkt het wel. :?

Nu wilde ik het proberen met een S-video kabel (via een scart-outputstekker) vanuit de VHSrecorder naar svideo ingang op mn pctv kaart, maar die geeft alleen zwart-wit beeld !!! ;(

Ik heb me rot gezocht op GOT maar het ging steeds alleen over tv-out i.c.m. svideo
En in zou niet weten waar ik de instellingen van die pctv kaart kan aanpassen om het te laten werken. Heeft het misschien iets met Directx 9.0b te maken?

Of weet iemand hoe ik een van de andere twee methodes kan laten werken (coaxkabel of composiet) ?

Plz help...
Alvast bedankt

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Dit topic is gesloten.