Install 3Com NIC = Windows BOOT niet

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:30
Kheb een nieuw systeem dat gewoon draait.

Kheb nu een nieuwe Netwerkkaart:
3Com 3C905CTX-WOL/BOOT Fast Etherlink TPO PCI 10/100Mbit Single Card

Na inbouw detecteert Windows 98 SE "Nieuwe Hardware" en installeert drivers. Dan vraagtie om rebooten. Na reboot kom ik niet meer in Windows.
Hij blijft hangen tijdens het Windows 98 opstart-Logo.

Kheb de allernieuwste zojuist gedownloadde drivers geinstalled. Ik heb alle 4 vrije PCI-slots geprobeerd. Zowel met als zonder het Wake-On-LAN kabeltje naar mobo.

Als ik in Safe-mode opstart en de kaart delete uit "Systeem -> apparaatbeheer" en dan de kaart er uit haal bootie weer wel.
Waarschijnlijk is er geen IRQ-conflict.

Er zaten ook geen handleiding en drivers bij.

Dit is het systeem:
Abit KT7-RAID
Tbird 900 + Spire ORB
256 MB CAS-222 SDRAM
46 GB IBM DLTA 7200 rpm
Toshiba 48x CDromdrive
Samsung FDD
Ati Radeon VIVO 64 MB DDR AGP
TerraTec DMX X-Fire 1024
300 Watt voeding
Logitech MouseMan Wheel Optical PS/2

De KT7 heeft de nieuwste (non-beta) BIOS en VIA-drivers.

Wie kan mij AUB helpen? :'(

Verwijderd

Heb ook een KT7-RAID + 3C905-TX. Zowel in Win'98 als Win 2000 veel problemen met deze 3Com. Beide Win's deden na plaatsen 3Com 60 sec. langer over het booten. Windows scherm verschijnt, 60 sec. helemaal niets (druk op <esc> tijdens logo) en dan pas verder booten. 3C905 eruit en perfect booten. Ik heb er nu een Compaq NIC er in zonder enig probleem.

Succes

BTW, Ik heb een 3Com 3C905-TX te koop :)

• Knightwolf
De ASD (Automatic Skip Driver) heeft na verschillende reboots de NIC disabled.
Dit is wat ik aan nuttige info nog heb kunnen vinden:

Windows stopped responding while trying to perform one of the following tasks:
Starting a device => 3Com Etherlink 10/100 PCI for Complete Management NIC (3C905-TX)

Windows encountered a problem while attempting to start your :
3Com EtherLink 10/100 PCI For Complete PC Management NIC (3C905C-TX)

The reference for this problem is:
PCI\VEN_10B7&DEV_9200&SUBSYS_100010B7&REV_78\BUS_00&DEV_08&FUNC_00

Try upgrading the device drivers for this hardware, or changing the resources the device is using.

De drivers zijn al de allernieuwste, vers van de 3COM FTP.
Het aanpassen van de resources zegt me niet veel.

Als ik de instructies van Windows Help volg en in System Properties > Device Manager > Network Adapters de NIC aanklik en dan klik op Properties > Resources en dan "Use automatic settings" uit-vink en probeer de Interrupt Request te veranderen door op "Change Settings" te klikken krijg ik de melding "This Resource Setting cannot be modefied".

Hoe verander ik toch die IRQ? Of moet ik iets anders doen?

Bij voorbaat dank

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Op zondag 24 december 2000 03:32
schreef Knightwolf het volgende:

Hoe verander ik toch die IRQ? Of moet ik iets anders doen?

Bij voorbaat dank
Door em in een ander PCI slot te steken
maar dat had je dus al gedaan....

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:35
Probeer eens alleen de NIC te installeren, dus zonder geluidskaart en andere PCI / ISA kaarten!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Ik denk dat jouw probleem moet worden gezocht in de laatste C van 3C905C-TX... Met die kaart kan je namelijk ook booten vanaf netware server etc. en waarschijnlijk staat er bij jouw iets verkeerd ingesteld (denk ik).

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Op zondag 24 december 2000 10:59 schreef hielko het volgende:
Ik denk dat jouw probleem moet worden gezocht in de laatste C van 3C905C-TX... Met die kaart kan je namelijk ook booten vanaf netware server etc. en waarschijnlijk staat er bij jouw iets verkeerd ingesteld (denk ik).
Standaard staat het kaartje op boot local (RPL of PXE).[heb de 3c905TXNM zelf in meervoud]

Je had eerst naar 3com.com moeten gaan, daar de 2 driver disks gedowned, readmetje lezen, eerst de drivers geinstalleerd en dan pas de NIC in het slot gestoken

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:56

Robert

You have your answer..

blijft ie wel hangen ?

Als je een nieuwe netwerkkaart installeert en dan opnieuw opstart zonder de instellingen te veranderen gaat ie zoeken naar een dhcp server tijdens het opstarten, dat kan best wel lang duren..

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Met 3C90XCFG.EXE (zit bij de drivers op cd of disk) kun je onder DOS nog het e.a. instellen en testen.

• Knightwolf
Op zondag 24 december 2000 11:52 schreef tOcoOl32 het volgende:
blijft ie wel hangen ?

Als je een nieuwe netwerkkaart installeert en dan opnieuw opstart zonder de instellingen te veranderen gaat ie zoeken naar een dhcp server tijdens het opstarten, dat kan best wel lang duren..
Als je de Topic-post (eerste) leest zie je dat er bij staat dat er Geen enkele software bijgeleverd werd. danku ;)

• Knightwolf
Op zondag 24 december 2000 11:22 schreef Pantagruel het volgende:

[..]
Standaard staat het kaartje op boot local (RPL of PXE).[heb de 3c905TXNM zelf in meervoud]

Je had eerst naar 3com.com moeten gaan, daar de 2 driver disks gedowned, readmetje lezen, eerst de drivers geinstalleerd en dan pas de NIC in het slot gestoken
Hoe kun je nou toch iets van hardware installeren die er niet aanwezig is? Dat is mij nog nooit gelukt hoor...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb hetzelfde moeten doen voor m'n videokaart (ATI 128 GL rage 32MB) toen ik Windows 2000 erop gooide.
Even zoeken op de ATI support-site bleek dat dat op te lossen was met beta-drivers, eerst een andere kaart erin , beta-drivers erop zetten voor ATI kaart, dan pas ATI kaart erin zetten.
Worked for me..

Dus kan best wel..anders wordt de kaart niet herkend ofzo..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Kheb nu in de BIOS de IRQ keihard op een andere waarde gezet, en na nog wat geziek werkte hij.

Booten duurt nu wel lang jah, maar dat zal wel die klote DHCP van @home wezen. En dat terwijl er geen UTP inhangt nu.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Het booten met een combinatie 3com 905b en een Abit KT7 duurt bij mij ook langer dan eerst. Nu 1 minuut en eerst 30 seconden...
Pagina: 1