probleem met intern laptop modem - code10

Pagina: 1
Acties:

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 10:47

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
heb hier een asus laptop l3500h met ingebouwde modem (telefoon)

het probleem is dat deze modem niet werkt.

hij geeft steeds de errorcode 10.

let wel het is een laptop dus veranderen van pci slot kan niet.

heb net een nieuwe installatie van winXP gedaan en de nieuwe driver van de asus site gehaald.

modem type is HSP56 MR
driver provider PCtel
driver version: 2.30.2052.3 (meest recente volgens asus site)

de latop is vrij recent en de modem is zelden gebruikt. stuk lijkt me geen optie maar het kan altijd natuurlijk.

heb op got rondgekeken maar daar werd vaak de raad gegeven om hem in een ander pci slot te steken maar dat is hier geen optie.

iemand een idee hoe dit op te lossen.

edit:
@euss bedankt voor het veranderen van de topictitel idd meer info zo

heb even in het bios gekeken en dit is het meest basic bios dat ik al ben tegengekomen.
het enige dat te veranderen is is: I/O device configuration dan Parallel port mode en daar staat nu [ECP+EPP] (geen idee wat het betekent)
heb voor alle zekerheid nog eens alle default waardes geladen. Want de modem heeft gewerkt.
hoe maak je resources vrij voor de modem? (het is een nieuwe cleane installatie)

@jan P
het gaat inderdaad om dezelfde modemdriver alleen heb ik de nieuwste driver eropzitten (driver version: 2.30.2052.3) en die driver op de pB site is alleen voor win98 en ME en verouderd.

yep die site had ik ook gevonden.
op een site had ik dit gevonden: PCTel sells softmodem business to Conexant. Drivers and support for PCTel modems are no longer available from the PCTel site.
echter op de site van conexant.
daar staat ook het bericht dat ik kan gebruik maken van een progje ptsnoop (http://www.modem-drivers.com/drivers/21/21929.htm) en dat zoekt een vrije compoort voor de modem. het progje wordt aangeraden door PCtel. hmm werkt niet. illegal instruction

weer bij af dus. waar kan je de com poorten instellen?

[ Voor 62% gewijzigd door dread op 03-07-2004 14:18 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

Zijn er wel resources vrijgemaakt voor het modem?
In de bios al PnP-OS op none gezet?
In veilige modus de driver en evt. andere conflicterende zut al verwijderd?

Verwijderd

Net even gezocht op Google met jouw type modem plus errorcode 10. Google geeft 1 hit maar is helaas in het portugees/italiaans. Nu is mijn italiaans bedroefend, maar wat ik kon uitmaken uit de oplossing blijkt het te gaan om een driver probleem.

Andere grote merken leveren het modem ook imcl drivers.

Deze zou je kunnen proberen.

http://support.packardbel...ItemParent=platform_7521N

ps. weet je al wat er bedoelt wordt met "error 10"?

Edit: jouw modem komt van http://www.pctel.com. Helaas is de site erg basic gehouden, errorcodes staan iig niet vermeld.
Je zou een mailtje kunnen sturen naar het bedrijf voor uitleg over jouw probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 13:52 ]

Verwijderd

dread schreef op 03 juli 2004 @ 13:16:
heb hier een asus laptop l3500h met ingebouwde modem (telefoon)

@jan P
het gaat inderdaad om dezelfde modemdriver alleen heb ik de nieuwste driver eropzitten (driver version: 2.30.2052.3) en die driver op de pB site is alleen voor win98 en ME en verouderd.
Ha!, je hebt helemaal gelijk, daar heb ik vlot overheen gelezen.. |:(

Verwijderd

Je zegt dat het voorheen wel heeft gewerkt.
Wat heb je in de tussentijd veranderd? OS?/Tel verbinding?/andere provider etc?

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
hmm eigelijk niets. ja wel andere provider maar het gaat hier om een hardwarematige fout lijkt me. Os is altijd dezelfde gebleven.

denk dat het te maken heeft met verkeerde toewijzing van com poorten en irq. In een desktop stak ik hem in een ander pci slot maar hier weet ik het niet

maar wel extreem vaag dat hij het niet doet na een cleane windows installatie.

kan je com poorten en irq veranderen in windows?

[ Voor 20% gewijzigd door dread op 03-07-2004 14:21 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

ja dat kan, echter dan zal je van tevoren willen weten dat dat het (heel waarschijnlijke) probleem oplost.

Wat staat er in je apparaat configuratie bij je modem?

P.s. zet je antwoord maar hieronder. Dat leest wat beter, ook voor anderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 14:28 ]

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
bij general staat : this device cannot start
bij resource setting : this device isn't using any resources because it has a problem

PS: hier wordt niet zo op prijs gesteld dat je telkens opnieuw gaat replyen om zo het topic omhoog te brengen. daarom gebruik ik de edit knop. maar ik geef je gelijk dat dat verwarrend kan werken

[ Voor 45% gewijzigd door dread op 03-07-2004 14:38 ]

Verwijderd

Lijkt mij duidelijk een driver probleem. Om de een of andere reden kan jouw OS niet het modem aansturen en geeft daar een melding over. Lastig echter uitdagend.

aangezien je al diverse drivers hebt geprobeerd, (heb je al een oudere versie geprobeerd? wil nog wel eens werken) zou het ook nog aan je Moederbord-driver kunnen liggen die de juiste gegevens niet goed interpreteerd.
Heb je de laatste drivers van je MB laptop al geprobeerd?

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
het is moeilijk om de drivers van mijn moederbord te installeren want bij asus (http://www.asus.com.tw/su...e=Drivers&SLanguage=en-us)
vind je daarvoor geen driver of het moet deze zijn. Atk0100 V1043 for windows xp

bij com ports bij hardware devices staat dat com1 gebruikt wordt en irq 4 als setting heeft.
maar weet niet of de modem com1 gebruikt, of ie uberhaupt al iets gebruikt

hoe kan je de compoort veranderen in windows.

in bios kan je echt niets instellen.
of ik moet een nieuw bios installeren natuurlijk

update: bios geupdate naar versie 0207
heeft helaas niets veranderd, nog steeds kan je in het bios geen moer veranderen.

hoe kan je je compoorten veranderen :?

[ Voor 29% gewijzigd door dread op 03-07-2004 15:23 ]

Verwijderd

compoorten veranderen is mogelijk...echter deze worden vaak door XP zelf gedefin ieerd. Dat zou je dus kunnen doen in je setup van je modem/OS.

Gezien de prijzen van een standaard modem (denk aan 30 euro ofzo) zou als allerlaatste optie iets voor jouw kunnen zijn.

Om erachter te komen wat nu precies ervoor zorgt dat jouw huidige modem niet werkt is allereerst van belang wat de melding is van errorcode 10.

Ik heb geen idee wat die code zou kunnen betekenen. Het net geeft bij mij geen idee waar ik dat zou kunnen opzoeken/lezen.
Ik vind dit een uitdaging, echter de oplossing zou (in mijn geval) mss wel meer tijd in beslag nemen dan je er voor over hebt.

PS. Je weet dat de snelheid van een standaard modem op 54 kb/s niet echt meer gezien wordt als "standard"?

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
de compoorten veranderen in de setup van mijn modem werkt niet aangezien de modem niet werkt.

een standaard modem kopen is geen oplossing het hier een modem betreft en ik niet ga zitten sleuren met een externe modem. eventueel een pcmcia modem maar die zijn wat duurder.

quote:
Je weet dat de snelheid van een standaard modem op 54 kb/s niet echt meer gezien wordt als "standard"?

8)7 weet ik ook wel. ik zit hier ook te internetten met lan maar een laptop neem je wel eens mee en dan kan het handig zijn om even je modem in te pluggen.

ik vind het gewoon niet kunnen dat hij er opeens mee ophoud :P

[ Voor 7% gewijzigd door dread op 03-07-2004 18:14 ]

Verwijderd

Ik heb nog steeds niet kunnen achterhalen wat errorcode 10 is. Ik denk een mailtje naar de fabrikant zou uitkomst kunnen brengen.

Wat ik zelf eens (vroeger) heb meegemaakt dat ik de line en de extra tel.aansluiting op de achterkant van het modem had omgewisseld.

Nog een long shot: Heb je mss een ISDN line waar je het modem op wil prikken?

Verwijderd

Onder configuratie kan je vaak instellingen wijzigen, welke com etc.
Ook kan je eens proberen om infra-rood uit te schakelen.
Toevallig weet ik dat er in de lifebook (c serie) dezelfde naamgeving gebruikt wordt (hardware is misschien 'iets' anders). Als finale poging zou je die driver eens kunnen proberen).

• Riball
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 20:06
Heb dit probleem tijdje geleden gehad met een draadloos netwerk kaartje... probleem zit em idd in de driver en bij dat netwerk kaartje ook in de firmware...

dus mischien moet je ff zoeken naar nieuwe firmware... (als die uberhaupt bestaat)

errorcode 10 is gewoon dat de device niet reageerd op de signalen van de pc zelf... hij krijgt geen respons... soms zit je device zelfs zonder stroom omdat ie dus verkeerd word aangestuurd... vandaar dat ie dus niet reageerd...

EDIT:

CODE 10

If the device has a "FailReasonString" value in its hardware key, that string is displayed as the error message. The driver or enumerator places this registry string value there. If there is no "FailReasonString" in the hardware key, the following generic error message is displayed:
This device is either not present, not working properly, or does not have
all the drivers installed. (Code 10)

Try upgrading the device drivers for this device.

Solution button: Update Driver

To resolve this error code, make sure the device is connected to the computer correctly. For example, make sure all cables are plugged in fully and that all adapter cards are properly seated. Follow the suggested solution button and update the device driver. It may be possible to remove the device and redetect it using the Add New Hardware wizard.

----------------------------------------------------------------------------------------------
ik zou ook ff voor de ckerheid je hele device disablen en dan uninstallen dan pc ff opnieuw opstarten en dan enablen kijken wat windhoos doet... dan handmatig je driver installen...

[ Voor 96% gewijzigd door Riball op 04-07-2004 13:24 ]

Pagina: 1