Toon posts:

dvdrom drive denkt dat oude cd er nog in zit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het via de search geprobeerd maar over dit probleem is het moeilijk zoeken.

Het probleem is als volgt. Wanneer ik een cdrom of dvd in mijn lite-on ldw-811s stop herkent hij die meteen. Wanneer ik echter de dvd of cd eruit haal om een andere er in te doen, denkt hij dat de vorige er nog in zit. Bij het wisselen gaat hij wel opnieuw de cd lezen (lampje gaat knipperen), maar via de verkenner kan ik alleen nog de betanden van de vorige cd zien. Als ik mijn pc opnieuw opstart geeft hij wel de juiste cd aan. Heeft niets met refresh te maken, want wanneer ik verkenner sluit en opnieuw start, is het hetzelfde liedje.
Ik kan dus ook niets van de "nieuwe" cd lezen omdat ie op de "oude" blijft kijken.

Ik draai windows xp sp1.

edit: Het geld trouwens voor allebei mijn dvdrom spelers. Ook mijn LTD-163 heeft dit probleem. Zou dat met de ide kabel te maken kunnen hebben. De 811 is seundairy master en de 163 is secundairy slave

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 12:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:26
eigenlijk mag je zo snel niet kicken, maar ik ben in een goede bui :Y)

Probeer eens een van de 2 los te trekken, en kijk dan eens wat ie doet?
Ook kan het uitmaken of je ze als m/s hebt ingesteld via de kabel of via de jumpers.
moet je even wat combinaties uitproberen. Als dat geen van alle helpt denk ik niet dat het een IDE probleem is. je zou eens een schone installatie kunnen proberen dan, of evt gewoon eens booten van een linux cdtje oid (evt een dosflop) om te kijken of je je dvdroms dan wel gewoon kunt benaderen hoe het zou moeten.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Kicken na minder dan 24-uur is niet geliefd.

Ontopic:
Dan heeft het met je windows te maken denk ik. Je kan eventueel een keer proberen te booten zonder dat je de cd-roms eraan heb't & dan er weer aan. Of een re-install van windows

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

heeft idd met windows te maken volgens mij. Ik heb het ook eens gehad toen XP net uit was....heel erg irritant...na een herinstallatie waarbij ik verder niets veranderd had was het weg, nooit meer teruggeweest ook, maar wat het nou geweest is :?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Al eens F5 geprobeerd ipv een restart?

Volgens mij is er ook een andere oplossing. Het probleem kwam al veel vaker aan de orde.

Ik ga even op zoek... in de search.

et voilá
Ga naar uitvoeren type gpedit.msc (werkt alleen met de Prof versie)
Ga naar Computerconfiguratie > Beheersjablonen > Systeem > Zet bij Autoplay uitschakelen > niet geconfigureerd.

Doe dit ook bij Gebruikersconfiguratie.

Herstart de computer.
nu werkt de verversing weer

[ Voor 36% gewijzigd door Guardian Angel op 03-07-2004 20:31 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem als de TS, en ga nu de 'fix' van bovenstaande proberen. (Ik draai XP pro SP1)

Ik had juist in de group policy die zut uitgezet omdat ik een rothekel aan autoplay heb, en helemaal die van XP :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 21:34 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
@TS: Kun je even (voor de volledigheid) vermelden of het probleem nog steeds bestaat als je boot vanaf een DOS disk of een Knoppix CD?

Verwijderd

Ik heb onlangs hetzelfde gedrag gehad.
F5, explorer sluiten, etc. niets hielp alleen herstarten.

De boosdoener bij mij was Daemon tools.
Als dit programma actief was bleef de oude CD/DVD als inhoud staan.
Waarom is me nog steeds niet duidelijk.

Kortom: als je Daemon tools hebt draaien,
schakel dat eens uit en dan herstarten.
Misschien ook bij jou ook de oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat dingen uit geprobeerd:

Deamon tools verwijdert -> geen effect

Met dos diskette opgestart -> gaf geen problemen, dus waarschijnlijk windows probleem

Opgestart zonder dat de kabels aangesloten waren daarna weer opgestart met kabels. Stuurprogramma's werden dus opnieuw geinstalleerd en dat heeft het opgeslost.

Iedereen bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben een beetje laat met reageren, maar het probleem was dus helaas niet opgelost. Was een beetje voorbarig. Zodra ik mijn computer, na het opnieuw installeren van de drivers van de drives :?, opnieuw opstart geld het oude verhaal weer. Het werkt dus ook goed wanneer ik mijn drives, verwijder en weer (automatisch) laat installeren, maar na opnieuw opstarten heb ik weer het oude probleem.

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 03 juli 2004 @ 20:30:
[...]

Al eens F5 geprobeerd ipv een restart?

Volgens mij is er ook een andere oplossing. Het probleem kwam al veel vaker aan de orde.

Ik ga even op zoek... in de search.

et voilá

[...]
Had je dit al geprobeerd?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dit probleem heb ik ook op mijn oude pc. Maar ik heb het idee dat dit gewoon een algemeen Winxp probleem is.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:49
heb hetzelfde probleem, komt geloofik omdat ik auto-play (WXPSP1) uit heb gezet, kreeg het vroeger nooit.
Ff op F5 drukken helpt bij mij iig, krijg wel gewoon de juiste files te zien alsik naar de disk ga, alleen naam van disk in explorer is hetzelfde als de oude.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 15:13:
[...]

Had je dit al geprobeerd?
Ja, dat werkt dus ook niet. Ik heb trouwens ook gemerkt dat sinds het probleem, xp ook langzamer opstart. Na het xp logo wordt het scherm nu voor +/- 20 sec zwart. Dit was eerst niet. Alsof er problemen zijn met het laden van bepaalde drivers. Ik heb dit gechecked met bootvis, maar er springt er geen eentje uit, in laadtijd.

Verwijderd

Topicstarter
Voor het geval dat iemand het nog wilt weten. Ik heb eindelijk het echte probleem gevonden. Het zijn de patin couffin drivers van Blindwrite die het probleem veroorzaken. Zodra ik Blindwrite deinstalleer, zie je ook een dll file verdwijnen bij de stuurprogrammagegevens van beide drives. Na een reboot werkt alles weer zols het hoort.

Ik had een wat verouderde versie van Blindwrite dus misschien is dit in de nieuwere versies opgelost
Pagina: 1