Gamepad voor linkshandigen?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dietmertan.com
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03-2023
Hoi!

Ik heb een klein probleempje betreffende gamepads. Ik ben dus gewoon rechtshandig maar ik kan niet met die dingen omgaan omdat je ze voor mijn gevoel voor linkshandige mensen zijn.

Op de c64 en amiga had je van die arcade joysticks en daarmee bestuurde ik dat pookje met mijn rechterhand. Als ik een spelletje met de cursortoetsen speel doe ik dat met mijn rechterhand.

Nu snap ik dus niet waarom je gamepads opeens met je linkerhand moet bedienen. Ben ik nou gek of zijn er meer mensen met dit probleem? :?

http://dietmertan.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op hee, daar ben je toch zo aan gewend :?

Edit: En het is idd niet ''opeens'' het is al zo sinds begin af aan!

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

Phydomir

Dennis

Voor zolang er gamepads bestaan bestuur je die dingen al met je linker duim. Denk niet dat er ook maar iemand het fijn zou vinden als die dingen ineens andersom komen te zitten :p

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Oude gravis kon je omdraaien.

Afbeeldingslocatie: http://www.thosewerethedays.de/items/joysticks/pc/gravis-pc_game_pad.jpg

Meesterlijk ding!
[Totaal offtopic] Joystick Galerie [/Totaal offtopic]

[ Voor 99% gewijzigd door PWA op 03-07-2004 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dietmertan.com
  • Laatst online: 19-03-2023
Die ouwe gravis dingen zijn niet mee te krijgen zeker anders vrees ik dat ik inderdaad aan die linkerhandbesturing moet wennen.

http://dietmertan.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

het is toch net als bij autorijden? je leert het vanzelf, pas als je er overna gaat denken dat rechtshandigen met hun favo hand de andere helft doen gaat het mis.

btw: als ik erover nadenk lijkt het me eerder makkelijker om met m'n "goeie" hand een joystick te besturen ipv simpel op knoppen te rammen, voor die joystick heb je dacht ik meer motoriek nodig dan die paar knoppen....

[ Voor 5% gewijzigd door GIAS op 03-07-2004 16:57 ]

jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anders koop je er een met twee analoge sticks die goed te configureren valt mbv goede software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 10:15:
anders koop je er een met twee analoge sticks die goed te configureren valt mbv goede software?
Euhm... dan zit je nog met de drukknoppen slimmeke :P
Hij kan moeilijk met zijn rechterduim sturen met die analoge stick en tegelijkertijd de knopjes aan de rechterkant op de gamepad indrukken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Crash op 04-07-2004 11:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Laatst online: 13:05
PWA schreef op 03 juli 2004 @ 12:48:
Oude gravis kon je omdraaien.

[afbeelding]

Meesterlijk ding!
[Totaal offtopic] Joystick Galerie [/Totaal offtopic]
Whehe dat ding moet ik nog ergens hebben liggen in een doos, nostalgie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:02

Zerora

Ik Henk 'm!

Zo'n Gravis wordt ovrigens aangeboden op markplaats.nl
klikkerdeklik

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash,
slimmeke,
ik heb het over goed configureren, dan kan je dat wellicht voorkomen?
Bovendien, ik heb bijv een controller met 2xstuurknoppen(links en rechts) en ook nog eens 2x analoge sticks..tel uit uw mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het met tomtiedom eens. Heb zelf een Thrustmaster met 2 analoge sticks, die kun je zelf in stellen. Je kunt kiezen tussen analoog en digitaal, en digitaal zijn ze symetrisch (niet qua uiterlijk, maar welk qua aantal knoppen. Kwestie van de juiste gamepad en de juiste configuratie.

Ik begrijp je punt heel goed hoor, één van mijn broertjes is ook linkshandig maar heeft de muis in de rechterhand. Dat is dus gewoon een kwestie van wennen (en oefenen). En standaard is het bij veel racegames zo dat je met links stuurt en met rechts gas geeft dat heb ik omgewisseld (zoals bij RC auto's). Daarbij gebruik ik gewoon de knoppen aan de linkerkant (4), de knoppen aan de voorkant (nogmaals 4), en de knoppen aan de onderkant (2). Mogelijkheden zat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 11:50:
Crash,
slimmeke,
ik heb het over goed configureren, dan kan je dat wellicht voorkomen?
Bovendien, ik heb bijv een controller met 2xstuurknoppen(links en rechts) en ook nog eens 2x analoge sticks..tel uit uw mogelijkheden
Hoe wil jij dmv goed configureren bereiken dat je de knopjes verplaatst :? :P
Wat ik wilde zeggen is dat er geen gamepads zijn (afaik) die aan beide kanten (links en rechts dus) 'push-buttons' heeft.

Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamerspot.gr/images2/firestorm.jpg
Heeft 2 analogo sticks, dus je zou zowel rechtshandig als linkshandig kunnen sturen. Maar de knopjes zitten dus alleen aan de rechter kant. Je kunt dus haast onmogelijk met zowel rechts sturen, als met rechts de knopjes bedienen. En voor zover ik weet zijn er geen gamepads met zowel die knopjes die hier rechts zitten, ook nog eens aan de linkerkant zitten. Ik heb iig nog nooit een controller/gamepad gezien die in spiegelbeeld exact hetzelfde was :)

[ Voor 5% gewijzigd door Crash op 04-07-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000

Phydomir

Dennis

Crash schreef op 04 juli 2004 @ 12:41:
[...]

Hoe wil jij dmv goed configureren bereiken dat je de knopjes verplaatst :? :P
Wat ik wilde zeggen is dat er geen gamepads zijn (afaik) die aan beide kanten (links en rechts dus) 'push-buttons' heeft.

Bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Heeft 2 analogo sticks, dus je zou zowel rechtshandig als linkshandig kunnen sturen. Maar de knopjes zitten dus alleen aan de rechter kant. Je kunt dus haast onmogelijk met zowel rechts sturen, als met rechts de knopjes bedienen. En voor zover ik weet zijn er geen gamepads met zowel die knopjes die hier rechts zitten, ook nog eens aan de linkerkant zitten. Ik heb iig nog nooit een controller/gamepad gezien die in spiegelbeeld exact hetzelfde was :)
Maar als je er een hebt die goed intestellen is, zou je het D-pad misschien kunnen gebruiken als knoppen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het probleem niet, een gamepad is gewoon symmetrisch, alleen heb je rechts 4 knoppen en links een D-pad. De motorische bewegingen van je handen verschillen bijna niets.

Linkshandige mensen kunnen ook autorijden in Nederland en rechtshandige Britten heb ik ook nooit horen klagen omdat ze met links moeten schakelen.

Je links- of rechtshandigheid is vaak niet echt van belang, behalve bij schrijven en masturberen van jezelf of een ander. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:02

Zerora

Ik Henk 'm!

Linkshandige mensen kunnen ook autorijden in Nederland en rechtshandige Britten heb ik ook nooit horen klagen omdat ze met links moeten schakelen.
_/-\o_

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Phydomir schreef op 04 juli 2004 @ 13:39:
[...]

Maar als je er een hebt die goed intestellen is, zou je het D-pad misschien kunnen gebruiken als knoppen.
Daar zit wat in, maar ik vraag me af of dat prettig is :)
Lijkt me toch net anders aanvoelen :P

Maar ik denk dat uiteindelijk zowel een rechtshandige als een linkshandige overweg kan met een gamepad. Als het in eerste instantie niet prettig aanvoelt zal het vooral een kwestie zijn van wennen, maar uiteindelijk moet je er toch goed mee overweg kunnen :)
Pagina: 1