[WinXP] Services worden uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Af en toe start ik mijn pc op en worden alle services uitgeschakeld. Ik kan dan bijna niks doen tot dat ik ze allemaal weer op automatisch zet en op nieuw opstart...
Ik heb er al over gezocht maar ik heb hier weinig/niks over kunnen vinden, allemaal over enkele services maar bij mij is echt alles uitgeschakeld

http://specs.tweak.to/5594
zijn me pc specs.

SP1 geinstalleerd
nieuwste drivers
gescanned op spyware met verschillende proggy's

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

ook virusscan gedaan?

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• SaURoN
  • Niet online
jeps :)

Verwijderd

Heb je deze scans ook uitgevoert in safe-mode?

• SaURoN
  • Niet online
euhm neej daar pakt hij ze niet:) starten adaware/spysweeper/spyblaster en norman gewoon niet op

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:37
1.Vrees toch dat er een virus in jouw pc zit.
Dat jouw virusscan hem niet ziet wil niets zeggen. Er kan wel 1 inzitten.
Het beste is om een cd te branden met een virusscanner met alle uptodate virusdefinities. Services vormen een standaard iets binnen windows, dus dat alles zomaar uitgeschakeld wordt, is verre van normaal.

2.Misschien kan een windows repair ook wonderen doen. (Repair install)

3.Verder is het wel eens handig om te kijken of je zelf een bestand aan kunt maken in de windows map of de system32 map. (Ik heb het wel eens gehad dat iets niet goed ging (door een virus wat er ooit ingezeten HAD) en daardoor kon windows bepaalde data niet kwijt met het resultaat dat fundamentele processen en services vast liepen.)

Als laatste zou ik eens een bootlog laten aanmaken. Ik weet zo niet precies hoe dat nou ook alweer moet (zoek even hier), maar dan kan je zien wat er allemaal goed geladen wordt en draait en dan ook met of zonder reden.

• SaURoN
  • Niet online
Harribo schreef op 03 juli 2004 @ 12:54:
1.Vrees toch dat er een virus in jouw pc zit.
Dat jouw virusscan hem niet ziet wil niets zeggen. Er kan wel 1 inzitten.
Het beste is om een cd te branden met een virusscanner met alle uptodate virusdefinities. Services vormen een standaard iets binnen windows, dus dat alles zomaar uitgeschakeld wordt, is verre van normaal.
Virus lijkt me echt zeer onwaarschijnlijk, de install is net 2 dagen en er word gelijk een virrus scanner geinstalleerd bij de installatie. Ik had nog een ander probleem steeds dat pc niet afsloot komt ook steeds weer , maar ik kan niet vinden wat of hoe dat veroorzaakt zeker niet als hij helemaal kaal alles onderdelen er uit het nog doet. ik ga iig het proberen met andere virusscan en dan vanaf begin scannen

2.Misschien kan een windows repair ook wonderen doen. (Repair install)
tis net verse install en na een andere verse install doet hij het ook

3.Verder is het wel eens handig om te kijken of je zelf een bestand aan kunt maken in de windows map of de system32 map. (Ik heb het wel eens gehad dat iets niet goed ging (door een virus wat er ooit ingezeten HAD) en daardoor kon windows bepaalde data niet kwijt met het resultaat dat fundamentele processen en services vast liepen.)
ik kan bestand aanmaken, rare is na alle services op automatisch te zetten doet hij het zeg maar 1-3 x goed en daarna weer uitgeschakeld

Als laatste zou ik eens een bootlog laten aanmaken. Ik weet zo niet precies hoe dat nou ook alweer moet (zoek even hier), maar dan kan je zien wat er allemaal goed geladen wordt en draait en dan ook met of zonder reden.
dat laatste ga ik ff opzoeken thx :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"Alles" - welke services zijn dat dan allemaal? Als "alles" uitgeschakeld zijn zou je bijvoorbeeld je services niet eens op een normale manier (op regedit na dan :P ) je services terug kunnen aanzetten :)

• SaURoN
  • Niet online
ja alles staat op uitgeschakeld dan jah :P kan ook niet in apparaat beheer, maar kan als enigste in services komen en ze daar weer aan zetten met constant de melding van blahblah is niet gestart start dat eerst en zo moet ik ze 1 voor 1 aan zetten :P

heb net met msconfig vinkje opnieuw gezet met services starten en dan doet hij ze allemaal zelf :P niet aagedacht :$ ..maaruh hij doet het nu al 6 reboots goed. dus ff aan kijken
heb btw al op virussen gescanned maar niks gevonden :)
Pagina: 1