Toon posts:

Belkin router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een belkin 54g router, icm @home. Voorheen goed gewerkt, echter nu kan ik alleen internetten wanneer ik de router instel puur en alleen als accespoint. Wanneer ik hem gewoon wil gebruiken (met firewall en routerfuncties) doet hij het niet meer. (wel blijft de router benaderbaar via webbrowser). Welke instelling zou ik kunnen veranderen?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je hem alleen als AP gebruikt, wat voor IP heeft je PC dan? Je @Home-IP?

Heb je alles wel goed ingesteld en hóe stel je hem dan in als je hem wél als router gebruikt?

Heb je sowieso misschien meer informatie, want dit is wel een beetje kort..

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf begin problemen gehad met deze router. Als ik hem installeer met de bijgevoegde cd lukt het niet. Dan krijgt hij geen internetconnectie. Toen heb ik handmatig een nieuwe netwerkverbinding opgezet (windows XP) en toen deed hij het wel. Tijdens het internetten heb ik toen een keer in de routerinstellingen de netwerknaam gewijzigd en sindsdien doet hij het dus niet meer. IP is gewoon 192.168.2.1 (van de router).

• Osiris
  • Niet online
Een CD bij een router om hem te installeren? :o 8)7

Nou ja, ehm, wat is dan je ipconfig /all van je clients als je je router echt laat routeren? :)

Verwijderd

Osiris schreef op 03 juli 2004 @ 12:03:
Een CD bij een router om hem te installeren? :o 8)7

Nou ja, ehm, wat is dan je ipconfig /all van je clients als je je router echt laat routeren? :)
Die zit er 1 bij ja, maar nodig heb je hem niet. Als je je PC een DHCP-client is, kun je hem meteen gaan beheren via de webinterface.

Het is echt een heel eenvoudige router. Ik snap het probleem dus ook niet helemaal. Bij mij werkte hij binnen 10 minuten in combinatie met @home.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het wat veel gevraagd, maar zou jij mij dan stap voor stap kunnen uitleggen hoe je deze router goed aan de praat hebt gekregen?
Ook als ik mijn netwerkkabel in de router steek en via een andere kabel de router met de computer verbindt doet hij het niet. Overigens is het ip adres cliencomputer 192.168.2.2. Ik heb ook al alles opnieuw geinstalleerd (windows XP en router maar helaas) IK lijk misschien dom maar ik kom er echt niet uit.

• Osiris
  • Niet online
Staat de gateway wel goed ingevuld enzo? Of gebruik je de DHCP-server van de router?

Zoals ik al zei, geef eventjes een ipconfig /all-overzichtje :)

[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 03-07-2004 12:16 ]

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

Kijk dat je het niet begrijpt dat kan maar bij de volgende regel moet er toch een lampje gaan branden:
Tijdens het internetten heb ik toen een keer in de routerinstellingen de netwerknaam gewijzigd en sindsdien doet hij het dus niet meer.
Je hebt iets veranderd en dan doet ie het niet meer... waar zou het dan aan liggen?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Dit laatste is natuurlijk een begrijpelijke opmerking. Natuurlijk heb ik deze verandering ongedaan gemaakt. Hielp echter niet. Zou je toch zeggen dat wanneer ik de router reset naar fabrieksinstellingen hij het weer zou moeten doen. Ik snap dat ik misschien dom of onwetend overkom. Wat betreft computernetwerken klopt dat ook wel. Verder is mijn algemene ontwikkeling wel in orde dacht ik.

Verwijderd

reset je router eens, zorg dat je router poort 80 niet voor je blokt, als dat zo is, zet poort 80 dan open, dan kan je internetten.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Dentluc... als je niet post dat je dat weer terug veranderd heb dan kan ik dat toch niet ruiken!!

Jouw algemene ontwikkeling is wel in orde??? Als ik zo kijk naar jouw post start histroy en je eigen reply's op je eigen topic's denk ik niet dat er veel animo is om jou te helpen. Een bedankje, een reply met meer info, dat je gehoplen bent of dat het probleem is opgelost/vraag benatwoord is namelijk normaal.. en dat lukt je niet echt.

Ik raad je aan een keer de handleiding goed te lezen en te volgen. Ik heb met die Belkin dingen gewerkt en een kind kan bijna de was doen (zeker met die CD). Probeer daarna eens eens een FAQ.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

En Dentluc, het werkt weer allemaal???

Waarom verbaast mij het niet dat de TS niet meer reageert....?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het werkt weer allemaal. Alleen jammer dat ik een nieuwe router heb moeten kopen. Ik heb nu een linksys router gekocht. Via de installatie cd binnen 5 minuten perfect werkend. Toch bedankt voor alle goedbedoelde adviezen.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

mooi he.....
werkt het niet... installeer windows opnieuw
werkt het dan nog niet.. koop een nieuwe..
probleem opgelost, waarom allemaal moeilijk doen.

Maar mooi dat het weer werkt....(en dat je nog even gereageerd hebt)

Verwijderd

eum al eens geprobeerd om je router te resetten, er staat een klein knopje aan dat je met een pen even kan indrukken.

De cd die bij de router zit dient alleen maar om de internet verbinding te configureren. Als er mensen zijn die niet weten welke instellingen ze handmatig moeten doen kan het programma op de cd dit voor hen opsporen en ingeven.

Het lijkt me dat als je belkin router heeft gewerkt hij dit nu nog altijd moet doen. Indien hij niet meer werk kan je een andere gaan halen. Belkin heeft namelijk een groot voordeel: levenslange garantie :9

Nu ja veel plezier met je nieuwe router ;)
Pagina: 1