Nieuwe HD voor Video Editing

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 12:44

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik wil een nieuwe hardeschijf kopen en die zal hoofdzakelijk gebruikt gaan worden voor video editing. Wel een IDE (SCSI vink te duur). Nu twijfel ik tussen de Seagates en de Quantums. (20 GB of 27 GB) Welke is naar jullie mening het beste (en welk type is dat dan?)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Hoyden
  • Laatst online: 15:09
Western Digital Caviar 20,5 GB Expert 7200 rpm met 2 mb cache.
Quantum heeft maar 512 kb cache.
Kost rond de f 600,-

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hmmm en zou ik deze dan ook goed voor audio kunnen gebruiken? Ik ben amateur-dj :) en ik neem m'n mixen en vinyl op de HD op om ze na te bewerken en eventueel op cd te branden.
Nou begint die 6,5GB WD wel wat klein te worden. Ik zat er aan te denken om er een HD naast te hangen puur als opslag. Is deze dan ook een goede keuze?

- Jarno

• Hoyden
  • Laatst online: 15:09
Als je een HD nodig hebt puur voor de opslag neem dan geen 7200 rpm schijf, die zijn toch iets duurder. Maxtor is volgens mij niet zo duur.(ook niet met 20 gb 7200rpm)
Als je wilt gaan videobewerken etc. dan is een grote snelle (7200 rpm udma-66) HD geen overbodige luxe.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hmmm ok. UDMA66 zal niet nodig zijn want de pc die ik gebruik voor het audio gebeuren heeft toch geen UDMA66 controller. Maar 7200 toeren is misschien toch wel fijn voor bestanden van +/- 100 tot 600 MB...Hmmm...

Verwijderd

Hoi,

Als je veel geld over heb moet je gewoon een 10000 rpm hd nemen, ik heb hier een quantum atlas 10k 36.4 gb werkt errug lekker moet ik zeggen maar is scsi dus erg duur. ik gebruik hem voor video bewerking (jaja de baas betaald ;)). Als ik jouw was zou ik gewoon een seagate barracuda nemen zowiezo UATA/66 28GB kost 529,- weet alleen niet zeker of het 7200rpm is voor die prijs denk ik het niet.

SinC

• amphora
  • Laatst online: 30-08 12:44

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Die seagate baracuda is wel 7200 rpm. Daar zat ik dus al aan te denken. En die quantium fireball pro. Is dat wat?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:16

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Die rpm is helemaal niet zo interessant meer tegenwoordig. Een flinke videostream stuurt zo'n 3 - 5 MB/s naar je disk, en er is bijna geen type meer op de markt dat dat niet aankan.
Een 2 MB buffertje in je disk is wel lekker, dan kan je pc intussen ook nog snel ff wat anders doen, zonder dat je meteen frames kwijtbent.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
MAXTOR 20,4 GB 7200 RPM UDMA66
509,- Bij L1 op de computermarkt Beverwijk

Ik gebruik deze voor videoediting.
Perfect..

Ja ja ja Nee !!

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

MAXTOR 40 plus (40 is typenr)
Deze is als beste getest door storagereview.com!!
Ik heb zelf de 30 gige versie van deze schijf er net afgelopen weekend ingehangen. HEERLIJK en nog stil ook!
2 mb cache 7200 rpm en deze rent de rest eruit en is ook sneller dan enkele 10000 rpm hds. jummie!
Pagina: 1