Toon posts:

exchange achter nat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een domein orrie.nl op een externe server geconfigureerd. Als mx record heb ik mijn lokale ip opgegeven van planet. Thuis heb ik mijn exchange server achter een draytek vigor 2900 router staan en poort 25,80 en 110 geforward naar mijn exchange server.

Nu kan ik dus wel intern op mijn domein email sturen via mijn *@orrie.nl adressen naar externe adressen maar zodra ik terugmail komen ze niet meer aan.

Ik heb mijn domein opgenomen in recipient policy.

Mijn exchange server rechstreeks aan mijn internetverbinding hangen is geen optie ivm beveiliging en hele netwerk dat erop zit.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je wel een smtp connector aangemaakt die de mail moet opvangen ?!

https://discord.com/invite/tweakers

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

Was het niet zo dat Planet poort 25 dicht heeft staan? Kun je wel van buitenaf telnet doen naar poort 25? Dat is het eerste wat je moet testen, dan weet je direkt wat er mis is.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
geef eens wat meer info, WAT werkt er niet

geef je DNS info eens, je records
foutmeldingen etc

het kan namelijk wel, heb het zelf werkend bij demon en planet dus...

even iets duidelijker zijn aub

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan via telnet op poort 25 connectie maken met mijn exchange server. Ik heb op mijn dns intern idd nog niks met orrie.nl gedaan. Moet ik een nieuwe forward lookup zone aanmaken hiervoor of wat?

Verder krijg ik geen foutmeldingen terug op verzonden emailtjes dus ze lijken ergens te verdwijnen.

orrie.nl staat op 82.192.84.1
mail.orrie.nl staat op 80.61.120.184

intern heb ik een domein weyts.lan op 2 domein servers met een netwerkadres van 192.168.1.*/24

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 11:39 ]

• redfoxert
  • Niet online
telnet wil niks zeggen, je moet in je exchange een smtp connector aanmaken voor je orrie.nl domain anders weet ie gewoon niet wat ie er mee moet doen.

de mail word dan namelijk direct in je mailserver gedropt en die mailserver distribueert het dan verder over je users, de aangemaakte mailboxen etc

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een smtp connector naast de standaard connector aangemaakt als mail.orrie.nl maar hij kan hem niet starten.
Event-id 418. Virtuele server 2. de smtp-server kan de metabasesleutel mailqueuedir niet lezen.

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 17:17
Ik kan niet vanaf het internet een telnet openen naar je mailserver, zowel op domein naam als op ipadres.
Je zal dit eerst voor elkaar moeten maken.

Verder is het niet nodig een smtpconnector te maken. Exchange zal op basis van Dns mail naar het internet versturen. Planet zal dit echter niet accepteren, dus je zal de uitgaande mail via de smtp relay van planet moeten doorsturen

Als jij default exchange hebt geinstalleerd en het domein orrie.nl heb toegevoegd als zijn dat hij voor dit domein mail moet afhandelen dan moet het al werken.

Verwijderd

Voor het configureren van de MX records voor gebruik met Planet kan je dit (langslepende) verhaal lezen:

ADSL van Planet en Exchange 2000/

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu 2 mx records in mijn dns server van het domein

de ene is mail.orrie.nl met priority 100 en de ander is mailrelay.planet.nl met priority 200.

poort 25 tcp staat geforward naar de juiste interne machine maar kan nog niet telnetten.

• Ghost(NL)
  • Niet online
Ghostrider(NL) schreef op 12 april 2004 @ 23:32

Voer dit uit, als dit overeenkomt zit je goed en moet het werken.

[edit 1]

Heb even gekeken en het ziet er goed uit, het zou nu dus moeten werken mits je je exchange goed geconfigureerd hebt.

[edit 2]

En volgens mij ziet het er goed uit, op jouw ip kan ik connecten op poort 25, dit kan ik omdat ik ook bij Planet zit, anderen dan Planet users kunnen dit niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Ghost(NL) op 03-07-2004 16:02 ]

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Topicstarter
hmm bij dat nslookup krijg ik

C:\Documents and Settings\Orrie.WEYTS>nslookup
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Can't find server name for address 192.168.0.10: Timed out
Default Server: my.router
Address: 192.168.0.1

Klopt ergens iets niet lijkt het.

Verwijderd

Topicstarter
Ok het staat dus toch goed, waarom ik dan die nslookup niet goed heb weet ik niet maar het systeem werkt prima nu.
Pagina: 1