[Radeon 9600 & P4C800-E Deluxe] vervormd beeld

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Problemen met m'n nieuwe videokaart hiero, ik heb namelijk zojuist een nieuwe vga kaart in m'n bak gestopt en het beeld is zeer vervormd..

Bij het opstarten is de bios helemaal 'versprongen', dus een stuk naar rechts verschoven en ook het opstart scherm van winxp prof (het zwarte met XP logo) staat helemaal lelijk op het beeld..

In Windows zelf heb ik de drivers geinstalleerd en is het beeld bijna goed, op één ding na, aan de linkerkant van het scherm houdt het beeld opeens op... een stukje van de startknop is niet zichtbaar en er zit een felle witte lijn aldaar...

Het gaat dus op een ASUS Radeon 9600 SE op een ASUS P4C800-E Deluxe mobo. Het mobo heeft de laatste biosupdate en voor de Radeon kan ik geen biosupdates vinden.. drivers lijken me niet relevant want buiten windows beginnen de problemen al... what to do?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

misschien een domme opmerking..

heb je je beeldscherm instellingen (van je monitor) ook al geprobeerd aan te passen zodat het beeld goed weergeven wordt?

dat is het eerste wat ik aan denk als ik jouw verhaal zo lees.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
sjees wat vreemd, idd verhelpt dit het probleem rondom de bios...
vreemd dat de bios zo extreem scheef stond en dat in windows alles wel netjes gecentreerd was :?

maargoed dat probleem is dus gefixt nu :) nu alleen nog een afbuiging van het beeld aan de linkerkant van mijn monitor... maar dat zal dan wel een driver probleem zijn.. gaan we daar wel ff wat mee testen! (tips/ervaringen altijd welkom)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

alle geometrische afwijkingen terwijl het beeld uitstekend wordt weergegeven ligt meestal altijd aan de instellingen van je beeldscherm (monitor).

er zijn ook instellingen mogelijk op je beeldscherm zoals

• Trapeze (Side Angles)
• Side Curve
• Rotate Image.

ik denk je moet spelen tussen de side angles en rotate image..

dit kan een hels karwei zijn.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)