Ik heb dus een server thuis en die heb ik pas opnieuw geinstalleerd met windows 2k3 enterprise. Nu wil ik hem benaderen met mijn andere computer via remote control, maar als ik me wil aanmelden als Administrator via remote control staat er: Enable to log you on because of a account restriction. weet iemand wat dit is en hoe ik dit oplos? zit namelijk wat haast bij.
Probeer je in te loggen op de machine of het domein?
Maakt namelijk nogal wat uit voor de oplossing....
Maakt namelijk nogal wat uit voor de oplossing....
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
ik start gewoon remote control op en dan voer ik het IP in van de server en van krijg ik het aanmelding scherm van de andere pc voor me en dan voer ik als gebruiker Administrator in en geen wachtwoord(is ook niet ingestelt) en dan krijg ik die foutmelding.
Dat het Administrator account geen wachtwoord heeft is waarschijnlijk de oorzaak.
[ Voor 10% gewijzigd door Joni op 03-07-2004 10:45 ]
default mag je niet met een blanko password op een remote desktop sessie. Het is ook sterk af te raden er geen wachtwoord op te zetten want dat vinden hakkertjes helemaal niet erg als je dat doet namelijk.
Rechtermuisklik op My Computer -> Manage. Klik op het plusje naast Local Users and Groups en klik op Users. Dan links in het lijstje rechtermuisklik op Administrator -> All Tasks -> Set Password... (dit is overigens vertaald vanuit het Nederlands
edit: of dat wat hieronder staat natuurlijk
[ Voor 11% gewijzigd door Tsunami op 03-07-2004 10:52 ]
Inloggen als Administrator, op Ctrl+Alt+Del drukken, Wachtwoord wijzigen klikken.
Sim-pel.
Sim-pel.
edit:
Te laat Gunner
Te laat Gunner
[ Voor 16% gewijzigd door Victor op 03-07-2004 10:53 ]
Control alt delete --> change password
/basic
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
xRave, zoals je best weet is het toch echt de bedoeling om eerst zelf te zoeken, proberen, nog eens zoeken en dan pas een vraag te stellen.
[google=unable to log you on because of a account restriction] geeft meteen je antwoord op de eerste vraag. En hoe een wachtwoord te zetten is toch echt basiskennis van je OS te noemen en het staat ook toch echt onder F1.
De mensen helpen je hier heel goed (
), maar zelfredzaamheid is op GoT toch echt een vereiste om het een leuk forum te houden met de juiste mensen om ook je minder makkelijke vragen te beantwoorden 
Gezien je topictitel heb je als "vooronderzoek" niet eens naar de huidige topiclijst van Windows Operating Systems gekeken (want dan zou je zijn opgevallen dat letterlijk iedereen een OS noemt in de titel). Zie zo ook de relevante sticky topics (
) voor je een topic opent: daar staat al heel veel info
[google=unable to log you on because of a account restriction] geeft meteen je antwoord op de eerste vraag. En hoe een wachtwoord te zetten is toch echt basiskennis van je OS te noemen en het staat ook toch echt onder F1.
De mensen helpen je hier heel goed (
Gezien je topictitel heb je als "vooronderzoek" niet eens naar de huidige topiclijst van Windows Operating Systems gekeken (want dan zou je zijn opgevallen dat letterlijk iedereen een OS noemt in de titel). Zie zo ook de relevante sticky topics (
[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 03-07-2004 11:16 . Reden: Ik heb geen tijd :X O-) ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()