[XP] Default mail programma veranderen

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik gebruik pegasus mail, en het ralaxte is dat je de directory gewoon kan backuppen, en na een resintall weer kan neerzetten, dus je hoeft hem niet te instaleren.

Nu staat hij dus niet bij "Set Acces default etc" bij "add and remove programs" windows gebruikt gewoon mijn outlook als ik ergens in windows of explorer of firefox etc op een mail link klik.

Kan ik dit ergens in de registry aanpassen ofzo?

specs

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gokje: bij configscherm > software > programmatoegang en instellingen > aangepast?

Dan ga ik er wel van uit dat je SP1 hebt, want anders heb je deze opties niet :)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Mike Jarod schreef op 03 juli 2004 @ 10:20:
Gokje: bij configscherm > software > programmatoegang en instellingen > aangepast?

Dan ga ik er wel van uit dat je SP1 hebt, want anders heb je deze opties niet :)
Dit is dus wat TS zegt, alleen jij doet het in het Nederlands en TS in het Engels.

TS: Kijk eens in IE bij extra, internet opties en dan het tabblad programma's (Kweet zo de engelse namen niet, maar het is wel logisch waar je moet kijken lijkt me). Hier kun je ook nog een aantal standaard-programma's instellen (oa mail, nieuwsgroepen enz.)

edit:

In het engels is het dus tools, internet options en dan tabblad programs..

[ Voor 10% gewijzigd door FlipFluitketel op 03-07-2004 10:31 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 22:42
Als je het programma gewoon terug zet maakt hij niet de nodige registerinstellingen om in de "programmatoegang en instellingen" lijst voor te komen denk ik?!?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou eens kunnen kijken in je registry: HKEY_CLASSES_ROOT\mailto om daar je MailTo: handler aan te passen :)