Radeon mobility werkt alleen nog in 'accu-stand'

Pagina: 1
Acties:

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:41
Ik heb een ATI Radeon Mobility 7200 in mij laptop zitten. Normaal heeft die 2 snelheidsstanden: 1 voor op accu (=traag) en een voor op netstroom (= 'snel').

Nu is het probleem dat hij alleen nog maar in de accu-stand blijft hangen! Als ik de laptop aan netstroom hang wordt het scherm wel lichter, maar m'n grafische kaart blijft slecht presteren.
Vroeger haaldie die met 3dmark2001 een score van 3500 en nu is dat nog maar 1500!
Ik heb al een nieuwe driver geinstalleerd, van de fabrikant (Medion), maar dat hielp allemaal niets.
Ik weet ik niet in welke richting ik het probleem moet zoeken: is het softwarematig of is er iets met de hardware?
Wie helpt mij?

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
Is het centrino laptop?

• Menesis
Nee; een P4 Northwood, 2 Ghz. (geen 'mobile'), 256mb ram. De videokaart heeft 32mb ram.
-Ik weet overigens niet helemaal zeker of het een 7200 is. Het staat namelijk nergens vermeld.-
edit:
Maar heeft iemand enig idee hoe zon grafische kaart ziet wat voor stroombron er wordt gebruikt? Of krijgt die grafische kaart dat weer te horen van windows? In app beheer staat bijv iets over de 'ACPI besturingsmethode', onder accu's. Zou deze zien wat voor stroom er wordt gebruikt?

[ Voor 50% gewijzigd door Menesis op 03-07-2004 10:35 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je al wat gespeeld met de energiebeheerschema's in windows?

• Menesis
Die schema's bepalen toch alleen wannéér bepaalde dingen worden uitgeschakeld? Bij mij kun je dat trouwens alleen voor het scherm en de HD instellen. Er staat niets bij over een grafische kaart.