Toon posts:

[Investering waard?] van Corsair TWINX 1024 MB PC3200 XL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker!

Ik hoop dat ik hier goed zit (ben nog niet helemaal thuis in dit forum) anders wil ik de moderator verzoeken mijn bericht te verplaatsen, waarvoor alvast dank!

[Mijn vraag:]
Ik heb het mobo en de proc al in huis en ben nu nog zoekend naar 2 goede geheugenbankjes (samen 1024 Mb). Ik had het volgende in mijn gedachten maar vind ze wel erg duur. Mijn vraag is dus of dit de inversterig waard is (in snelheid gezien). Ik gebruik de PC met name voor fotobewerking en het spelen van game's.

[De specs:]
- Mobo: Asus P4C800-E Deluxe
- Proc: Intel Pentium 4 3,2 GHz 800 MHz, L2
- Video: Club3D ATI Radeon X800XT 256DDR (in bestelling)
- Geheugen:
Corsair
TWINX1024-3200XL
Xtra-Low latency: 2-2-2-5
Info: http://www.corsairmicro.c...pecs/twinx1024-3200xl.pdf
Prijs: € 320,-

Alvast bedabkt voor de info!

Groet ELPD.

Verwijderd

nou...300 euries voor 1024 mb geheugen is erg veel. (of je moet geld over hebben)
ga es naar reviews....dan naar best buy guides.....dan even naaar editie mei....en dan naar high end systeem. daar kun je 2 dimms van dane electric kopen voor nog niet de helft....wat volgens mij net zo goed is.
cas 2 of cas 3.......maakt geen zak uit......scheelt es 2 tot 3% in snelheid....waar hebben we het over.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Dit is lekker geheugen. Dual Channel Cas 2 is altijd duur.. maar wel lekker snel :)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

eigenlijk vind ik dit voor jouw niet zon goed id, ik denk niet dat je erg veel ervaring hebt met het configureren van een pc ? dan zou ik maar gewoon blijven bij het standaard geheugen,want dit geheugen is dan zijn prijs niet waard. Dit geheugen is eigenlijk gemaakt voor de overclockers en tweakers die veel tijd in hun pc steken om hem zo snel mogelijk te maken, terwijl ik denk dat jij (u) beter af bent met elk ander ''normaal'' maar half zo duur reepje ramgeheugen

als je echter wel ervaring hebt met het wijzigen van timings,bios'en in het algemeen en overclocken in het bijzonder,dan moet je het zeker kopen,want het is er goed geheugen, maar dan moet je je realiseren dat strakke timing (lage timings) niet veel zin hebben op een p4, en dat een hoge FSB veel belangrijkers is, in tegenstelling tot amd pc's....Dus dan zou je eerder moeten gaan kijken naar bijv ocz geheugen, dat een hogere fsb (standaard hoger dus) heeft/ondersteund.

die 2 tot 3 procent zijn gebaseerd op benchmarks, en ervaringen uit het echte leven (:P), doordat het geheugen zijn files sneller kan vinden ( simpel gezegd) is het ietsie sneller,maar zeker geen 10 %

dus je betaald 50 % meer voor 3% prestatie's , daar moet je gewoon het geld voor over hebben en daar kunnen wij je niet bij helpen ben ik bang

[ Voor 28% gewijzigd door HeepH op 03-07-2004 09:58 ]

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
ilovetechno schreef op 03 juli 2004 @ 09:45:
Dit is lekker geheugen. Dual Channel Cas 2 is altijd duur.. maar wel lekker snel :)
Tja....., maar als het echt maar 2 tot 3% scheelt is het het geld niet waard (in mijn ogen). Ik zat zelf meer te denken aan 10%.
Waar is die 2 tot 3% op gebaseerd, weet iemand dat?

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Door de timing van je geheugen aan te passen is het mogelijk net een stukje verder over te clokken dan je anders met normaal geheugen had gekunt.
Mijn advies; neem gewoon geheugen van een goed merk.

...

Verwijderd

Topicstarter
HeefStan schreef op 03 juli 2004 @ 09:55:
eigenlijk vind ik dit voor jouw niet zon goed id, ik denk niet dat je erg veel ervaring hebt met het configureren van een pc ? dan zou ik maar gewoon blijven bij het standaard geheugen,want dit geheugen is dan zijn prijs niet waard. Dit geheugen is eigenlijk gemaakt voor de overclockers en tweakers die veel tijd in hun pc steken om hem zo snel mogelijk te maken, terwijl ik denk dat jij (u) beter af bent met elk ander ''normaal'' maar half zo duur reepje ramgeheugen

als je echter wel ervaring hebt met het wijzigen van timings,bios'en in het algemeen en overclocken in het bijzonder,dan moet je het zeker kopen,want het is er goed geheugen, maar dan moet je je realiseren dat strakke timing (lage timings) niet veel zin hebben op een p4, en dat een hoge FSB veel belangrijkers is, in tegenstelling tot amd pc's....Dus dan zou je eerder moeten gaan kijken naar bijv ocz geheugen, dat een hogere fsb (standaard hoger dus) heeft/ondersteund.
Bedankt voor je uitleg!
Ik heb idd geen ervaring met overclocken maar ben op zich wel thuis in de techniek van de PC. In een BIOS aanpassingen doen e.d is mij niet vreemd. Echter was ik in dit geval opzoek naar mensen die mij (mogelijk uit ervaring) konden vertellen of deze 2 voor elkaar gemaakt modules een rendementvol verschil zouden uitmaken met de standaard modules die meestal op C2,5 of C3 draaien. Ik heb er het geld in principe dus wel voor over maar niet als het maar 2% scheelt.
Voor wat betreft de geschiktheid voor het overclocken, dat snap ik niet helemaal aangezien je toch beter een snellere module kunt gebruiken als je je FSB omhoog gooit? Dus bijvoorbeeld PC3500 of PC4000. De geheugenmodule overclocken kan toch niet?

Verwijderd

Topicstarter
Haranaka schreef op 03 juli 2004 @ 10:00:
Door de timing van je geheugen aan te passen is het mogelijk net een stukje verder over te clokken dan je anders met normaal geheugen had gekunt.
Mijn advies; neem gewoon geheugen van een goed merk.
OK, ik weet voldoende, Bedankt!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

en de prestatiewinst is _nooit_ meer als 5% in het extreemste geval, dus behalve als je wilt opscheppen over je high tech chipjes , zou ik het niet doen

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
HeefStan schreef op 03 juli 2004 @ 10:14:
en de prestatiewinst is _nooit_ meer als 5% in het extreemste geval, dus behalve als je wilt opscheppen over je high tech chipjes , zou ik het niet doen
Thanks!

Verwijderd

Bij die link die je had gegeven, staat dat de performance met wel 38% omhoog kan gaan en dat dat vastgesteld is via PCMark04.
Dat is toch wel 10x zo veel als iedereen hier zegt. :/

Wat kan Corsair liegen zeg... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 10:55:
Bij die link die je had gegeven, staat dat de performance met wel 38% omhoog kan gaan en dat dat vastgesteld is via PCMark04.

Leuk dat dat jou ook is opgevallen....dat deed mij er toe zetten het hier even te vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een erg interessante review gevonden over dit geheugen. Ik denk dat het toch het geld wel waard is als ik dit zo lees.

http://www.viperlair.com/..._store/corsair/3200xlpro/

Hoe denken jullie erover?
Reacties zijn zeker welkom..........!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
Ben je een overclocker? Of wil je het in je pc stoppen aan doen en gamen? Bij het laatste: Niet kopen, bij het eerste, eerst watercooling / phasechange kopen, mobile of a64 CPU, en een leuk nforce plankje.
Ik ben niet zo van de P4 kant.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Voor € 200 en zelfs minder heb je ook twee PC3200 DIMM's van een fatsoenlijk merk (Kingston, Infineon, Crucial etc.) wat op defaultsnelheden net zo goed performed met jouw P4. Enige wat van belang is, is of je gaat overclocken, dan wordt dit soort duurder geheugen pas interessant. Check hiervoor ook: [rml][ OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic Deel 6[/rml] :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 02:43
Low latancy is eigenlijk alleen belangrijk voor AMD computers, daar zul je dus ook meer profijt ervan hebben. Aangezien je een P4 haalt kun je dat geld beter aan iets anders besteden.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

NOVA_TheCrew schreef op 06 juli 2004 @ 15:34:
Low latancy is eigenlijk alleen belangrijk voor AMD computers
Ik mis onderbouwing? Ik heb hier namelijk niet eerder van gehoord :)

• _E-RaZoR_
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 09:30:
nou...300 euries voor 1024 mb geheugen is erg veel. (of je moet geld over hebben)
ga es naar reviews....dan naar best buy guides.....dan even naaar editie mei....en dan naar high end systeem. daar kun je 2 dimms van dane electric kopen voor nog niet de helft....wat volgens mij net zo goed is.
cas 2 of cas 3.......maakt geen zak uit......scheelt es 2 tot 3% in snelheid....waar hebben we het over.
Dat maakt zeker wel uit, en er is veel meer snelheidswinst dan 2 tot 3% mee te boeken.
Ik heb zelf de XMS3500C2 modules met BH-5 in mijn P4C800-E Dlx draaien op 2-2-2-5 (on-overgeklokt dus op stock speed, 200mhz). De rauwe bandbreedte is 3000 (memtest) en de gecachte bandbreedte is net geen 6000 (sandra). Vergeleken bij verschillende pc3200 modules noname geheugen wat ik in dezelfde machine heb getest (meestal 2.5-3-3 of 3-3-3) scheelt dit 400-700 en 1000-2000 mbits in dezelfde testjes.

Zowel voor fotobewerking als games gaat dit je dus echt wel wat extra snelheid opleveren.

ECHTER, als je een paar bankjes voor 200 euro kan krijgen die 2-3-3 draaien, dan moet je je gaan afvragen of het snelheidsverschil (wat dan idd al snel veel kleiner wordt) jou die 100 euro nog waard is.

Het is simpel: soms krijg je noname geheugen wat toevallig goed presteert en soms niet. Door dat extra geld er aan uit te geven weet je zeker dat het goed presteert. De keuze om dit wel of niet te doen kan hier niemand voor je maken, die is aan jou!

[ Voor 4% gewijzigd door _E-RaZoR_ op 06-07-2004 16:15 ]

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Claude

not AI... (member since 2001)

@ topicstarter
Kijk ook op de Asus site welk geheugen goed getest is met jouw moederbord.

Ik heb zelf ook de P4C800-E Deluxe en indertijd (eind 2003) Twinmos (CAS 2.5) geheugen gekocht.
Die combo werd me ook aanbevolen door de leverancier.

Verwijderd

Check deze site maar is http://www.tweaktown.com/ staat deze week een test op van geheugen kingston, osc enz... kijk maar of je er wat aan hebt.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 10:55:

alvast sorry voor de kick.

Ik had gister een lezing van corsair en die man zij ook wat over dit geheugen. Dit is eigenlijk pc4000 geheugen. dus die 38% klopt wel (als je het dus overklokt!). Ik vraag me af of iemand dit geheugen hebt met een AMD systeem, en wat hij zowel als FSB + Timings draait! Ik ben erg geintereeseerd in results...

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

HeefStan schreef op 03 juli 2004 @ 09:55:
...als je echter wel ervaring hebt met het wijzigen van timings,bios'en in het algemeen en overclocken in het bijzonder,dan moet je het zeker kopen...
De optimale timings van dit type geheugen is een default waarde die het BIOS automatisch detecteerd. Je hoeft dus geen timings expert te zijn om het geheugen optimaal te benutten.

d:)b :henk d:)b

Pagina: 1