Verkeerde LAN kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024
Hallo,

het zit zo: Ik heb laatst een laptop gekocht, en daarachterin zitten 2 vierkante aansluitingen: Eentje voor analoog internet, en eentje voor LAN. Op mijn desktop-pc zit op het moederbord ook een LAN-aansluiting. Ik heb nog nooit een LAN gehad, dus ik weet niet of alles goed is aangesloten, maar ik ga uit van wel!

Nu heb ik het volgende probleem: Als ik de pc's verbind dmv de kabel, geeft hij bij beide pc's aan dat de kabel niet is aangesloten. Nu heb ik al een beetje rondgekeken op Tweakers, en het volgende gelezen: Als je een directe verbinding tussen 2 pc's wilt maken, moet je een crosscable gebruiken.

Ik heb dus geen flauw idee welke kabel ik heb, ik heb in de winkel gevraagd naar een cat5 utp kabel. Waar kan ik aan zien of dit een crosscable is of niet?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Duidelijk te vinden via de search, maar je kan als volgt een crosskabel herkennen.
Pak beide connectoren, en kijk in de plastic connector welke draadvolgorde je ziet.
Zijn die in beide hetzelfde, dan heb je een rechte kabel. Zit er verschil in (2 paren op een andere plek), dan is het een cross.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 14:59
Ook moet je wel even opletten dat je hem niet in een ISDN poort steekt, dan kan leuke reacties geven als je de andere kant wel in een netwerk-kaart steekt :D

• j86
BredeP schreef op 03 juli 2004 @ 07:48:
Duidelijk te vinden via de search, maar je kan als volgt een crosskabel herkennen.
Pak beide connectoren, en kijk in de plastic connector welke draadvolgorde je ziet.
Zijn die in beide hetzelfde, dan heb je een rechte kabel. Zit er verschil in (2 paren op een andere plek), dan is het een cross.
Bruin-bruin, groen-groen, blauw-blauw en rood-rood!

Ofwel: dit is een rechte kabel, dus niet de goede! (toch?)

• j86
sorted.bits schreef op 03 juli 2004 @ 07:56:
Ook moet je wel even opletten dat je hem niet in een ISDN poort steekt, dan kan leuke reacties geven als je de andere kant wel in een netwerk-kaart steekt :D
Haha ik heb geen ISDN poort, maar wil wel graag weten wat er dan gebeurd! :D

Verwijderd

Dan gaat het stuq vanwege voltageverschillen.

En je hebt inderdaad geen crosscable, ga terug naar de winkel en koop een crosscable.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.