maxtor sata met raid zijn te klein

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-03 17:58
Ik heb net een nieuwe comp gekocht met 2 sata's van maxtor (80 GB)
Aleen ik heb nu een array gedefinieerd via de intel raid controller op het mobo(4pp800e-deluxe), maar als ik nu met fdisk een station wil maken, wordt deze maar 25 GB. Het is wel een oude fdisk, en ik heb gelezen dat je harde schijf dan 64GB minder aan kan geven, maar 80 of 160 - 25 is nog steeds geen 25...
Ligt het aan fdisk, en zo ja welke moet ik hebben\waar te downloaden, zo nee waar ligt het dan aan?
Comp specs:
p4p800e deluxe
2.8 ghz p4 + HT
2* 256 mb ddr infineon in dual-channel
2 sata's chieftec bx-03 kast + de daarbijbehorende voeding,
fdisk is nog van windows 98se...(van die cd-rom)
GF 4 ti4200 passief zalman
soundblaster audigy 2 zs
PS met de util voor het maken van een raid-opstelling wordt er wel 160 Gb aangegeven, zoals het hoort...

vrede in rust

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfruimte klopt voor geen meter" :)

FAQ-gevalletje, dicht dus. Het is hier op GoT de bedoeling dat je vooronderzoek doet door o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum te raadplegen eer je een topic opent. Lees verder ook rustig het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] door om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

offtopic:
Draai je 98SE op die PC? Daarmee doe je de PC (in het bijzonder Hyperthreading) echt tekort .. Neem Win2K of XP. En dan heb je ook gelijk een prima partitioneer/formatteerprogramma in de SetupCD (diskpart) en in het OS (diskmgmt.msc).

[ Voor 34% gewijzigd door BalusC op 03-07-2004 06:53 ]

Dit topic is gesloten.