Toon posts:

Speedtouch pro probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij had problemen met zijn internet in een studentenhuis en riep mijn hulp in. Hij had een MxStream aan een speedtouch home wat hij verdeelde met een slackware 8.0 server.

Ik stelde voor om de speedtouch te tweaken naar een pro omdat de server vaak problemen gaf. Nadat we dit hadden gedaan werd ik geconfronteerd met een apart probleem:

HTTP werkte niet (d.w.z. over poort 80) maar ik kon wel ftp-en, ssh-en en name-resolven via de DNS van XS4ALL. Hoe kan het dat het zo willekeurig werkt?

Ik heb het modem getweaked volgens de handleiding op weethet.nl. Uiteraard heb ik google en de search geraadpleegd, maar kwam nergens mijn probleem tegen.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Geef eens wat meer info over je spulletje. Welke settings op de server (http) , welke poorten gemapped , welk IP / subnets. Wat zijn je instellingen van de ftp server?

Kortom , iets meer info kan wel makkelijk zijn , je verteld niets over het netwerk en de IP adressering , iets wat hier wel degelijk van belang kan zijn.

Werkt de http server intern wel? Dan is er iets mis met je poortmap.

Raku

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Is het niet een ISP die toevallig poort 80 blokkeert?

En weet je heel zeker dat het 'niet aankomt' of 'geblokkeerd word'?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

bjck schreef op 03 juli 2004 @ 01:45:
Is het niet een ISP die toevallig poort 80 blokkeert?

En weet je heel zeker dat het 'niet aankomt' of 'geblokkeerd word'?
Een isp die poort 80 blokkeert , dat moet ik nog eens zien :+

Maar het gaat hier om xs4all , die heeft iig poort 80 gewoon open staan.

Raku

Verwijderd

Een isp die poort 80 blokkeert , dat moet ik nog eens zien :+
Maar het gaat hier om xs4all , die heeft iig poort 80 gewoon open staan.
Zet maar even een PCtje aan met een sasser virus ofzo erop, dan zit poort 80 zo dicht bij XS4ALL met een emailtje in je mailbox.

Voor de TS: staan er misschien nog proxy instellingen in de browser?

edit: Haal ik ze door elkaar? Nee hoor, als je door abuse geblocked wordt zit poort 80 dicht, beide kanten op! Maargoed, niks te maken met het probleem van de TS.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 12:48 ]

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:09

Jrz

––––––––––––

Je haalt inkomende en uitgaande poorten doorelkaar...

Ik zou iig kijken naar proxyserver instellingen
en anders even teletten naar een site op poort 80 en handmatig GETten

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

xs4all wil soms weleens poort 80 blokkeren hoor. Probeer eens in te loggen met kpn@adsltest / kpn als gebruikersnaam en wachwoord? Kan je dan op www.kpn.com komen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid:

Er draait helemaal geen server in het netwerk waar ik het over heb, die server moet juist weg. FTP-en en SSH-en kan ik wel naar mijn bak thuis, een extern IP dus, maar WWW gaat werkt niet. DNS naar buiten werkt wel, ik kan in dat netwerk name-resolven.

Het netwerk is 10.0.0.x met de speedtouch op 10.0.0.138, zoals standaard. Ik heb geen enkele poort gemapd, het gaat puur om verkeer naar buiten.

Telnetten naar een site met poort 80 krijgt geen verbinding, laat staan dat ik kan GETten. Zowel als ik het IP-adres gebruik als domeinnaam.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 19:44 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

en als je nou eens doet wat ik voorstel?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd. Maar waarom zouden ze poort 80 dichtzetten? Doen ze dat als de rekening niet is betaald?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat doen ze om allerhande redenen. Abuse is de meest voorkomende (virus/trojan). Maar inmiddels bokt ook dat test-account, dus het zegt nu even niet zoveel...

Pagina: 1