Toon posts:

powershot a75, lukt niet om te connecten?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Haihai!!!

ik heb gezien dat al eerder mensen dit probleem hebben gehad, maar heb nog geen bevredigende oplossing gezien. Ik heb sinds kort de powershot a75, kan dr heel leuk fotootjes mee maken maar lukt niet te connecten op mn pc. Ik heb alles van de installeercd's geinstalleerd, en nog wat extra drivertjes van et net gehaald enzo. Hij herkent in mn hardware wel dat hij er is, maar als ik zoombrowser opstart zegt hij camera not found, en verder krijg ik ook geen extra usb mapje in de verkenner.

Ik wil zo graag mn cameraatje legen
iemand enige suggesties??

groetjes
irene

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:48
Een vrouw op Got? >:) Vet! _/-\o_

Uhm, ik denk toch dat dit driver probleem is ofzo.
Probeer alles te un-installen, computer restarten en dan weer te installen.

Kan je trouwens niet gewoon direct je kaartje lezen zonder de camera?!?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

je camera moet aan staan en in de bekijkmode

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 17:00
Mijn fuji 2800Z heeft voor de pc verbinding 2 opties, de ene is als externe HDD en de ander is Webcam stand. Misschien dat het bij de A75 ook zo is, en dattie in de verkeerde stand staat ?

Of maybe ff Canon een telefonisch schopje geven, als er idd meer mensen klagen over dit probleem, neem ik aan dat ze er wel eens eerder van hebben gehoord

Verwijderd

misschien moet je niet zoombrowser gebruiken, maar een ander import progie?

Verwijderd

Topicstarter
denk dat het aan de pc ligt, op een andere computer geen probleem. Bij installatie wordt alles goed geinstalleerd, maar in apparaat beheer wordt de camera als canon camera gezien als onbekend apparaat. Op de andere computer als beeldinputapparaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 13:05 ]

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 14:55

B-lennium

Volvo 164 1975!

wat voorn computert heb je ?

probeer eens chipset drivers opnieuw te installeren het lijkt mij namelijk meer een USB probleem

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-01 10:59

Blauw

De Schreeuw

Je moet het appartaat inderdaad op bekijk modus zetten

EDIT: oeps, al gezegd :X

[ Voor 21% gewijzigd door Blauw op 03-07-2004 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
jullie denken zeker, meisje..niet zo slim ;)
hij staat op afspelen, en heb ook al wia driver gedownload ofzo.
ik heb een dell dimension 4450, volgens mij 2,6 GHZ, pentium 4, windows XP, etc.
toch waardeloos of nie dan, denk je een leuk iets nieuw te kopen werkt et gewoon nie op je pc.. maar zal idd wel ergens aan de drivers of usb liggen dan...
ik zoek verder...
in elk geval al bedankt voor jullie steun!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:48
Schermpje mag niet aan gaan hé.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Topicstarter
gaatie wel

Verwijderd

Veel camera's hebben ook nog een andere modus voor de USB aansluiting.

PictBridge en Normal. Hij moet op Normal staan; PictBridge wordt gebruikt om foto's direct te kunnen afdrukken op een PictBridge compatible fotoprinter. Kijk eens of de A75 deze instelling ook heeft, en zo ja, of hij goed staat.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:20

UTM

Doen andere USB apparaten het wel op je computer? Anders zou ik eens Service Pack1 downloaden aangezien daar een USB (2.0) Fix in zit :)

Verwijderd

Topicstarter
jah et moet gewoon iets met mn pc zijn eigenlijk, aangezien hij het bij de pc van mn pa gelijk doet..
en andere usb doen et wel ja

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 19:08:
jah et moet gewoon iets met mn pc zijn eigenlijk, aangezien hij het bij de pc van mn pa gelijk doet..
en andere usb doen et wel ja
Probeer anders eens een usb slot waar een apparaat gewoon op werkt :)

Verwijderd

Mijn ervaringen zijn met een A60-75-80 en die deden het allemaal meteen zonder ook maar 1 keer zelfs de software te installeren. Ik denk dus ook dat het iets is met je usb driver's. Bij Dell kan je toch online je spullen updaten, dus kijk daar eens bij of er iets over usb staat. Kijk verder bij windows-update en zorg dat je alle update's erop hebt staan.

Dit is voor het eerst dat ik hoor dat een A- serie van canon niet meteen werkt op de pc, strange :)

Veel sucses

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 08:36:
Mijn ervaringen zijn met een A60-75-80 en die deden het allemaal meteen zonder ook maar 1 keer zelfs de software te installeren. Ik denk dus ook dat het iets is met je usb driver's. Bij Dell kan je toch online je spullen updaten, dus kijk daar eens bij of er iets over usb staat. Kijk verder bij windows-update en zorg dat je alle update's erop hebt staan.

Dit is voor het eerst dat ik hoor dat een A- serie van canon niet meteen werkt op de pc, strange :)

Veel sucses
Als ik mijn en m'n pa's Canon onder Windows XP aan de USB hang, dan worden ze gelijk herkend ook zonder de driver/software te installeren. Je kan dan in de verkenner gelijk naar de camera gaan en de foto's benaderen.

Ik zou alle software van Canon er eens vanaf halen en die onbekende cam in apparaatbeheer verwijderen, een keer opnieuw opstarten en de cam dan gelijk aan de USB hangen en kijken of hij het dan wel doet ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 07:49
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 00:52:
Haihai!!!

ik heb gezien dat al eerder mensen dit probleem hebben gehad, maar heb nog geen bevredigende oplossing gezien. Ik heb sinds kort de powershot a75, kan dr heel leuk fotootjes mee maken maar lukt niet te connecten op mn pc. Ik heb alles van de installeercd's geinstalleerd, en nog wat extra drivertjes van et net gehaald enzo. Hij herkent in mn hardware wel dat hij er is, maar als ik zoombrowser opstart zegt hij camera not found, en verder krijg ik ook geen extra usb mapje in de verkenner.
groetjes
irene
Hallo Irene,

Heb je al een oplossing voor dit probleem. Sinds ik mijn nieuwe USB(!) printer heb geinstalleerd herkent mijn computer ook de camera (A60) niet meer. Hij connect wel en ik zie het icoontje in mijn verkenner staan maar ik kan niet connecten. Ook zoombrowser krijgt geen contact met de camera. Bij een andere PC werkt de camera wel dus ligt het aan mijn systeem.

Wie heeft de oplossing????

Als je de camera voor de eerste maal op een pc aansluit gaat hij iets instaleren (er staat ook "nieuwe hardware gevonden"). Kun je dit verwijderen zodat hij deze "drivers" weer opnieuw installeerd?

Verwijderd

Hij zit nu op een hub?

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ga bij configuratie scherm naar hardware dan naar systeem (links boven) dan naar tabblad hardware en dan naar apparaatbeheer kijk hier even of er iets met een geel uitroepteken staat. Hier kun je ook het "onbekende apparaat driver" weggooien. (moet camera wel aangesloten zijn)

Heb voor je even de usb standaard driver op internet gezet waarmee mijn camera werkt (a70): http://home.planet.nl/~disse080/usbscan.sys deze moet je in map C:\WINDOWS\system32\drivers zetten

Wat je eventueel ook kan doen is als je alle software weggeooid heb en drivers de camera aansluiten en als ie dan apparaat herkent en om drivers vraagt deze driver geven maar opzich moet in de map zetten voldoende zijn

[ Voor 53% gewijzigd door Micha op 20-09-2004 22:08 ]

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:55

Rudedadude

Maybe we were born to run

Een oplossing die niet helemaal lekker werkt, maar verder waarschijnlijk wel functioneertis de camera benaderen als twain client. Dat kan via een beeldbewerkingsprogramma, wanneer dit onderdeel van de canonsoftware is geinstalleerd. Dat werkt helaas een stuk onhandiger, maar functioneert waarschijnlijk wel.

Verder had ik de ervaring dat mijn a75 opeens niet meer herkend werd. Ik heb toen alle canonsoftware erafgehaald en in de eerste plaats de custominstall gedaan en alle de dingen geinstalleerd die ik nuttig vond. Vreemd genoeg herkende de computer daarna nog steeds niet mijn camera. Daarna heb ik gewoon de standaardinstallatie gedaan en herkende mijn computer uiteindelijk wel weer de camera.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• B___MAN
Ja. daar zat hij op.
micdis schreef op 20 september 2004 @ 21:58:
Heb voor je even de usb standaard driver op internet gezet waarmee mijn camera werkt (a70): http://home.planet.nl/~disse080/usbscan.sys deze moet je in map C:\WINDOWS\system32\drivers zetten
Jaaaaaaaaaaa! Hij ziet de camera weer! _/-\o_
Ik heb het usbscan.sys bestand gebruikt en alles werkt weer.
1000x maal dank.

[ Voor 59% gewijzigd door B___MAN op 21-09-2004 01:14 ]

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nou moet het jeni nog lukken :P

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad!!
bij mij wil het nog steeds niet lukken had me er al een beetje bij neergelegd dat ik het altijd op de computer van mn pa moest gaan doen, maar et blijft natuurlijk gekkenwerk. Heb nog wat helpdesken gebelt, te beginnen met die van de camera, die vervolgens zeiden neehoor dit is echt een probleem van je computer dus onze service rijkt niet verder je moet hun bellen. Dus ik weer dell helpdesk bellen, nee ligt echt aan de camera kunnen wij je niet mee helpen...hopeloos!

• B___MAN
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 09:37:
inderdaad!!
bij mij wil het nog steeds niet lukken had me er al een beetje bij neergelegd dat ik het altijd op de computer van mn pa moest gaan doen, maar et blijft natuurlijk gekkenwerk. Heb nog wat helpdesken gebelt, te beginnen met die van de camera, die vervolgens zeiden neehoor dit is echt een probleem van je computer dus onze service rijkt niet verder je moet hun bellen. Dus ik weer dell helpdesk bellen, nee ligt echt aan de camera kunnen wij je niet mee helpen...hopeloos!
"usbscan.sys" werkt ook niet?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
zoombrowser is zowieso een waardeloss stuk software, het volgende is misschien een beetje een loos antwoord, maar zet de foto's gewoon met een kaartlezer over, dan hoef je helemaal niks te doen met zoombrowser.

Qua canon camera's heb ik alleen ervaring met de ixus en voor zover ik weet werkt deze niet op de usb zonder zoombrowser, wat ik hierboven las zou de a75 het ook moeten doen als mass storage (usb harde schijf) als dat zo is heb je zoom browser niet nodig, en zelfs geen kaartlezer, camera functioneert dan eigenlijk als kaartlezer.

Strava

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Probeer de camera eens aan te sluiten, aan te zetten in de 'foto-bekijk-modus' en daarna pas de computer aanzetten.

Werkt in ieder geval wel voor mijn A70 op een P4P800.

Divide and conquer.

• Screec
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-07-2025
staat stisvc.exe in je taaklijst? Als dit niet het geval is, is de still image service niet gestart. Deze via services opstarten, en het zou terug moeten werken

Verwijderd

Topicstarter
nope, die had ik er al opstaan

• B___MAN
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 07:08:
nope, die had ik er al opstaan
Heb je een USB printer?

Verwijderd

Topicstarter
nope!