[XP] Bijv. DivX omzetten naar formaat wat maestro aankan.

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi.
Ik wil graag een lading korte filmpjes op dvd gaan zetten, maar dan ook echt als dvd.
Ik heb wat ervaring met dvd-maestro en die wil ik daar dus voor gaan gebruiken.
Vooral ook in verband met de ondertiteling.
Heerlijk pakketje, alleen slikt het niet standaard divx.
Het wil in iedergeval dolgraag de audio los hebben en het beeld dus ook.
Nu heb ik dat met virtualdub geprobeerd.. daar kan je los de audio en video opslaan.. maar wil ik de video uncompressed opslaan dan komt dat op RUIM een GB per minuut.. Ik heb best een flinke hd maar dat trek ik toch niet.. 74GB is me wat te gortig.. Ik rip wel eens een dvdtje met Vobedit en die gooit het er dan allemaal in perfect formaat uit.. maar dat lukt dus niet met een gewone avi :(

Zijn daar andere oplossingen voor?

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 18:38
DVD's kunnen alleen mpeg(2) video bevatten. Je zal de divx video om moeten zetten naar mpeg2 video. DVD Maestro kan dit niet. DVD maestro kan namelijk alleen maar authoren (video, audio, ondertiteling, menu, etc omzetten naar ifo/vob structuur).

De beste optie is om een mpeg2 encoder te gebruiken, bijvoorbeeld TMPGEnc of CCE. Je kunt de video eventueel ook in een video-editingprogramma en daarmee naar mpeg2 encoden.

Als je geluid nog niet aan de DVD specs voldoet (bijv 44.1 KHz ipv 48 KHz), zal je dat ook om moeten zetten.

Op www.dvdrhelp.com kun je meer info vinden over het omzetten van divx (of andere soorten video) naar dvd.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
ik heb inderdaad op dvdrhelp wat gevonden.
goeie site, die staat gebookmarked :-)

TMPGenc DVD Source
dat is 'm geworden..
doet gewoon echt exact wat ik moest hebben.
Ideaal pakket..
wel jammer dat het encoden zo lang duurt... maarja.. je moet er iets voor overhebben zal ik maar zeggen