Toon posts:

Virus: Bloodhound.W32.1 hoe verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ten einde raad, ik heb het virus: Bloodhound.W32.1, en heb op google gezocht naar remove tools. Jammer genoeg ben ik NIETS :( tegen gekomen. Natuurlijk wel van symantec, maar daar kon ik NIETS vinden over een remove tool. Voordat ik norton ging installeren, kreeg ik de melding "wilt u u computer nu scannen op virussen, zodat er niets mis kan gaan in de instalatie", ik klikt op ja. Ik kreeg het volgende:

=========================================================
===============RESULTATEN PRE-INSTALLATIESCANNER===============
Overzicht:
Scan voltooid om 23:19:37 op 2-7-2004.
Aantal gescande bestanden: 5850
Aantal gevonden infecties: 1
Aantal gerepareerde bestanden: 0
Aantal verwijderde bestanden: 1
Aantal geïnfecteerd gebleven bestanden: 0
Details:
C:\RECYCLER\S-1-5-21-1644491937-1390067357-839522115-1003\Dc13.exe was geïnfecteerd met Bloodhound.W32.1. (VERWIJDERD)

Gelukkig dacht ik, eindelijk ben ik van dat virus af, maar jammer genoeg was dat het niet. Installatie ging goed, maar naardat ik mijn scanner wou update, sloot hij automatisch het venster. :?.

Ik dacht bij mezelf, ik probeer het in msconfig, maar naardat ik wat .exe filetjes uitschakelde (wat ook te maken had met het virus d8 ik: Wuagrd.exe en wuamgrd.exe) werd die ook meteen afgesloten en had dus geen tijd.

Het verwijderen gaat trouwens zonder problemen, maar binnen 5 sec staat ie er weer :S.

Ik probeerde het volgende:
Ik ging mijn systeemherstel automatisch uitzetten, zodat het virus, na het opstarten van het verwijderen van het virus, niet meer zich zelf kon herstellen, dat mog ook niet baten.

Hopenlijk hebben jullie een (nederlandse _/-\o_ ) uitleg, of nog beter...een goed werkent remove tool _/-\o_

Btw, voor meer info over dit virus:

http://www.symantec.com/a.../data/w32.ngvck.4920.html

btw, ik ben niet SUPER goed met een computer... :D

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Bloodhound is geen virusnaam, dat is de naam die Norton geeft aan bestanden die hij verdacht vindt. Verdacht, maar hij heeft geen 'bewijs'. Scan je systeem eens met een andere virusscanner, zou ik zeggen. Kaspersky of F-Secure bijvoorbeeld. Dan weten waar we over praten (hoe kom je aan die link?)
Wat je ook kan doen om te weten wat voor virus het is, is even het bestand te uploaden -als dat mogelijk is met je sluitende vensters- naar de link in mijn signature.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• hemz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11-2024
Ook op de site van symantec gekeken :)
Zie hier de uitleg over Bloodhound.w32.1
The virus name Bloodhound.W32.1 is used exclusively by Symantec antivirus products when a potentially unknown virus is found using Symantec Bloodhound technology. Bloodhound technology consists of heuristic algorithms that are used to detect unknown viruses. The actual file that is detected under Bloodhound.W32.1 is likely to be infected with a new Win32 file-infecting virus.
Misschien kan je die exe eens door Jotti halen?

[ Voor 64% gewijzigd door hemz op 03-07-2004 00:21 ]

• Xiqum
  • Laatst online: 30-11 11:51
Dit probleem heb bij een vriend van mij ook precies het zelfde. Alleen welk bestand zou ik door jotti moeten halen?

Die dc13 als voorbeeld uit startpost?

[ Voor 16% gewijzigd door Xiqum op 03-07-2004 19:41 ]

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Scan je computer eens online met HouseCall van Trendmicro. Zorg wel dat je "Auto herstel" aanvinkt.

• hemz
  • Laatst online: 05-11-2024
Xiqum schreef op 03 juli 2004 @ 19:41:
Dit probleem heb bij een vriend van mij ook precies het zelfde. Alleen welk bestand zou ik door jotti moeten halen?

Die dc13 als voorbeeld uit startpost?
Deze exe kan je altijd door Jotti alen als je die niet vertrouwd (bijvoorbeeld als hij steeds terug komt.) :)
als voorbeeld die dc13.
Kan best wezen dat dit spyware is en geen virus.

Dit vond ik op google.

[ Voor 15% gewijzigd door hemz op 04-07-2004 03:33 ]

Pagina: 1