Toon posts:

[ Explorer ] HEEL traag

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ey mensen,

Dit is pas mijn eerste post dus ik weet niet cker als ik goed zit maja.

Als ik de pc opstart is alles normaal maar als ik 5 min op internet zit doet MSN , Explorer , Downloaden etc heel traag.
Ik heb pas de pc opnieuw geinstalleerd en alle drivers geinstalleerd. Dit is echt iets van de laatste paar dagen. Als ik op een webpagina kom dan duurt het minuten voordat ie geladen is en dan geeft ie de plaatjes op die pagina niet aan. Als ik dan een paar keer " refresh " doe dan komen ze wel maar dan zit ik inmiddels al 10 minuten verder.

PC Specs:

Windows XP Prof
AMD Athlon 700
256 ram geheugen
TNT 32 mb

Ik heb hier nog nooit last van gehad. Weten jullie wat dit kan zijn ?

Ik draai ook geen Antivirus , firewall etc.

Alvast bedankt :)

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Heb je toevallig Chello? ((Je draait GEEN antivirus???? :S))

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 23:52:
Ik heb hier nog nooit last van gehad. Weten jullie wat dit kan zijn ?

Begin dat maar vast te setuppen. |:(
En draai eens wat aan spyware tooltjes.

Abort, Retry, Quake ???

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:53

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Beveiliging en Virussen - FAQ

Lees daar even door hoe je computer kunt beveiligen tegen antivirus / spyware /adware..

Waarschijnlijk zit je pc er redelijk vol van en dan kan er het 1 en ander traag worden :)

Tweakers Discord

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09-2025

Dan zou ik dat eerst maar eens gaan doen. Controleer ook gelijk even op spyware.

Verwijderd

Topicstarter
ProCal schreef op 02 juli 2004 @ 23:55:
Heb je toevallig Chello? ((Je draait GEEN antivirus???? :S))
Nee ik heb Tiscali ADSL 1024 / 512 als ik me niet vergis

Nee ik heb geen virusscan

( Repleyen duurde me 3 minuten :( )

• ProCal
  • Laatst online: 31-08-2023
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 23:59:
[...]

Nee ik heb Tiscali ADSL 1024 / 512 als ik me niet vergis

Nee ik heb geen virusscan

( Repleyen duurde me 3 minuten :( )
Dan zou ik maar eens als de sodemieter 1 virusscanner installeren, zoals men hierboven ook al zegt.

Verder veel succes :) (niet lullig bedoeld.)

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
Geen virusscanner.......... |:( Das dus vragen om problemen.
Begin morgen maar met een nieuwe install van je pc en install als 1 van de eerste dingen een antivirus proggie.
Anders probeer eerst maar eens een programma zoals bv Ad-Aware of Spybot.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

.

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:37 ]

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 15:38
Voor het geval dat je trouwens geen virusscanner bij de hand hebt kan je ook gewoon online virusscannen bij trendmicro of panda... ff googlen. ;) succes.

...als je er niet meer uit komt helpt een complete herinstallatie van windows ook prima, maar dat is echt een paardenmiddel. :7

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
Wat je ook nog eens kan installen....... Firefox van Mozilla en die gebruiken ipv IE.
Is al een stuk sneller dan IE _/-\o_

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
het viel me net in dat Win XP ook een systeem herstel heeft. Dus ik heb hem naar de dag dat ik hem geinstald heb laten herstellen en alles is weer in orde. Dus zou ut aan de spyware liggen ?

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-03 20:55
Uhm als je daadwerkelijk een nieuwe install hebt gedaan en geen firewall hebt.
Heb je last van plusminus de volgende virusfamilies

msblaster
gaobot of agobot
spybot.com
welchia
sasser

deze virussen zijn nog steeds actief op het net zolang isps dat verkeer niet blokken en je dus volledig internet hebt (wees er gelukkig mee)

probeer bij mcafee stinger te downloaden en de windows xp firewall aan te zetten

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

Verwijderd

Ik heb pas de pc opnieuw geinstalleerd...
...Ik draai ook geen Antivirus , firewall etc.
That could be your problem right there :)
Een schone XP installatie zonder patches/updates, antivirus en firewall kan inderdaad binnen 5 minuten om zeep geholpen zijn zodra er een internetverbinding is. Ik heb zo het vermoeden dat je PC op de achtergrond flink bezig is met het uploaden van bijv. het Sasser virus naar andere, onbeveiligde PC's. Dat zou in ieder geval je trage verbinding verklaren.

Stap 1: download een firewall. Maakt in principe niet uit welke, Zonealarm is vrij populair, alsmede Sygate Personal Firewall. Zet de setup ergens apart neer, zodat je hem niet kwijt bent na een format van je HD.
Stap 2: Schone installatie van Windows doen, zonder internet verbinding (trek de stekker eruit).
Stap 3: Installeer de firewall, herstel je internetverbinding en geef je browser toegang tot internet mbv de firewall.
Stap 4: Werk je XP installatie bij door naar de Windows Update website te gaan en daar de stappen te volgen.
Stap 5: Installeer een Antivirus scanner, zoals AntiVir of AVG.
Stap 6: Installeer een veilige browser, zoals Mozilla Firefox of Opera.
Haal eventueel de rechten weer van IE af mbv de firewall zodat die niet meer 't net op kan.

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 15:38
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 00:12:
het viel me net in dat Win XP ook een systeem herstel heeft. Dus ik heb hem naar de dag dat ik hem geinstald heb laten herstellen en alles is weer in orde. Dus zou ut aan de spyware liggen ?
Pas wel even op, want het kan dus zijn dat je een aantal virussen had binnengehaald die actief waren voordat je systeemherstel had gedaan waardoor je systeem helemaal plat lag. Het kan zijn dat je het virus nu nog hebt, maar het nog niet actief is/helemaal je systeem heeft besmet. Een virusscanner installeren is sowieso geen gek plan. (zelf kan ik alleen wel trendmicro aanraden omdat ie niet net als norton zoveel je systeem belast)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 00:08:
Leeg je cache van IE eens! Ik heb eens een artikel op MSDN gelezen dat dat soms de oorzaak kan zijn van een erg trage explorer!!!
Log daarna ook meteen even onder een ander account in (Administrator) en verwijder de index.dat. IE leegt die file namelijk niet, sterker nog hij zet virussen doodleuk weer terug in de cache.
De index.dat staat in c:\Documents and Settings\accountnaam\Local Settings\Temporary Internet Files\.
Als je 'm niet ziet staan, dat klopt. Dat heeft MS voor je afgeschermd (where do you want to go today?). Je kunt hem alleen weghalen met een ander account met admin rechten.
Als je weet wat je doet heb je dat echt niet nodig!
Da's het probleem nou juist, de meeste mensen weten niet wat ze doen :)
Patchen gebeurt ook niet altijd automatisch, als ik me niet vergis vraagt XP standaard aan je of je de updates wilt installeren. Voordat je de eerste patch binnen hebt, heb je al een virus opgelopen. Als je dan echt zonder virusscanner wil, prima, maar dan toch op z'n minst een firewall om de (vele) standaard openstaande poorten dicht te gooien.
Beveiliging is het eerste dat je moet regelen na een schone installatie, vooral met XP.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 00:08:
edit: Ik snap al die 4us scanner reply's niet hoor. Virusscanners maken je systeem juist traag en instabiel! Ik heb de laatste jaren ook eigenlijk geen echte virussen meer gezien. Je moet ze tegenwoordig allemaal handmatig starten door te dubbelklikken op een attachment. Van wormen en automatische virussen heb je geen last als je je updates bij houdt, hetgeen XP automatisch doet. Ik heb dus al vele jaren GEEN virusscanner en ook nog nooit een virus gehad. Als je weet wat je doet heb je dat echt niet nodig!
- Als jij nog op een pentium 60 met 32 mb ram zit te werken geef ik je gelijk.
- je draait een virusscanner tegenwoordig niet alleen voor jezelf, maar ook om te voorkomen dat jij anderen besmet.
- 80 % (als het niet meer is) van de bevolking is achterlijk. En dan nog roepen "als je weet wat je doet heb je dat echt niet nodig". Wees blij dat jij het misschien niet nodig hebt, maar dan nog vind ik het niet erg slim.

Abort, Retry, Quake ???

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 19:17
Mijn ouders hadden ook last van een bijzonder trage Internet Explorer, ook na meerdere grondige spyware- en viruschecks. Dat heb ik uiteindelijk op weten te lossen met een aantal registry aanpassingen die ik op het web heb gevonden. Het hoeft dus niet per se een virus oid te zijn, het kan ook een "gewoon" programma zijn dat de registry corrupted heeft achtergelaten.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anders schreef op 03 juli 2004 @ 03:48:
Mijn ouders hadden ook last van een bijzonder trage Internet Explorer, ook na meerdere grondige spyware- en viruschecks. Dat heb ik uiteindelijk op weten te lossen met een aantal registry aanpassingen die ik op het web heb gevonden. Het hoeft dus niet per se een virus oid te zijn, het kan ook een "gewoon" programma zijn dat de registry corrupted heeft achtergelaten.
Dan vraag ik me ter leering ende vermaeck af welke regsettings: maak ons wat wijzer aub :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1