Toon posts:

AK77-8x + XP-M 2400 opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik heb een ak77-8x VIA kt400 moederboard en een AMD XP mobile 2400 draaien, maar elke keer als ik hem opstart of herstart geeft hij gelijk een zwart scherm. Ik reset dan het Bios stel opnieuw alles in, Save en Exit en hij start gewoon op. Maar als ik hem dan weer herstart krijg ik hetzelfde liedje.
Bij mijn xp1600 of bij lage snelheden 800Mhz van mijn mobile heb ik de problemen niet. Verder is de Temp tussen 40 en 45 graden.

Verdere specs
DDR400 infineon geheugen
80 gig Hitachi harddisk
Geforce MX kaartje
Logitech muis :)

Trouwens ik kan mijn mobile wel op 2.3 GHz, maar daar schiet ik natuurlijk niets me op als ik me elke keer moet bukken om bios te resetten.
En ik heb natuurlijk braaf FAQ gelezen en op ak77 gezocht

Verwijderd

En trekt je voeding het?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Al een ander BIOS geprobeerd :?

Overigens zeg je de FAQ gelezen te hebben, maar wat uit de faq heb je geprobeerd en wat was daarop het resultaat ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding is een Fortron 300 Watt. Ik denk niet dat mijn voeding de oorzaak is want hij trekt wel gewoon een xp1600. Er hangt een harde schijf aan en een grafische kaart.
Ik vond eigenlijk niets in de FAQ dat enige betrekking had op mijn probleem. In principe doet ook alles het. De bios is de laatste versie die ik op Aopen kon vinden.
Ik begrijp echt niets van dit probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste bios van Aopen. Verder kon ik niets vinden op de FAQ wat op mijn probleem leek.
Ik denk niet dat de voeding het probleem. Het trekt ook een overgeclockte xp1600.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, mijn moederboard herkent mijn processor niet bij opstarten. Ik weet niet of dat een probleem oplevert.

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-08 20:38
Ik weet wel zeker dat dat jouw probleem is. Kijk eens in het boekje van je moederbord of deze processor ondersteund wordt.

offtopic:
Als je dit knopje nou eens probeert: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb ook een XP-M 2400 op een VIA KT400 bordje (ASUS A7V8X-X). Als ik mijn PC aanzet boot deze gewoon, maar als ik reset of reboot vanuit Windows krijg ik een zwart scherm en moet eerst de stroom er af. Daarna start de PC weer netjes op.

Ik heb inmiddels ook wel wat gegoogled, maar niets gevonden. OP zich niet heel vreemd: VIA KT400 is nou niet bepaald het overclock bordje wat je bij zo'n processor zou willen hebben.

Ik heb wel het idee dat de combi KT400 en mobile Barton niet helemaal lekker is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu wel ontdekt dat ie soms aangeeft dat het een mobile en soms als onbekende processor.
Ik krijg hem nu op 2000 MHz door eerst met een lage muliplier beginnen 8 * 166 en dan windows herstarten, bios in, multiplier iets hoger, save en exit, windows weer herstarten, dan weer multiplier iets hoger en dat herhalen tot je op 12 * 166 zit. Als ik de multiplier hoger zet krijg ik weer een zwart scherm.
Dit zuigt natuurlijk, want hij kan wel op 2.3 GHz in principe.
Heb ook al een mail naar Aopen gestuurd dus ben benieuwd wat ze zeggen
Pagina: 1