• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06-2025
The Alpha & The Omega, de/het eerste en het laatste.

Wat ik me vaak afvraag, is er intelligent buitenaards leven?
Veel mensen zeggen dat het wel zo MOET zijn aangezien er zooooooo veel sterren zijn dat de kans toch aanzienlijk groot is voor intelligent leven buiten deze wereld,
maaaaaar iemand moet toch ooit de eerste zijn,
misschien zijn wij dat wel en is het dus goed mogelijk dat er NOG geen ander buitenaards leven is, gewoon omdat wij de aller eersten zijn in het hele universum.
(Trekkies zullen dit wel begrijpen, kwam namelijk ook voor in star trek.)

En zal er ooit ook een laatste intelligente levensvorm zijn???

Ik zit hier vaak over na te denken, maar hoe vaker ik erover nadenk hoe minder dat ik het snap, nu leg ik me gewoon neer bij de conclusie dat het menselijk brein dit soort vraagstukken niet aankan.

Verwijderd

En zal er ooit ook een laatste intelligente levensvorm zijn???
Als wij de enige zijn en blijven zullen we ook de laatste zijn. En anders is eht ander itelligent leven. Simpel toch?

• Refragmental
  • Laatst online: 23-06-2025
Op zondag 24 december 2000 01:21 schreef Apoc2 het volgende:

[..]
Als wij de enige zijn en blijven zullen we ook de laatste zijn. En anders is eht ander itelligent leven. Simpel toch?
Nee ik heb het echt over de allerlaatste intelligente individu, waarna het allemaal gewoon is afgelopen. Zal zeer waarschijnlijk ooit gebeuren, maar dat kan echt nog lang gaan duren.

Edit: het gaat me ook meer om het eerste vraagstuk.

Verwijderd

Wat is nou eigelijk INTELLIGENT leven?

Wij zijn het in iedergeval niet... alleen voor onszelf zijn we intelligent..

Maar katten bijvoorbeeld vinden zichzelf ook heel intelligente beestjes... Net zoals wij mensen dat van onszelf vinden.

Eigenlijk zijn we dus dom.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Ach, ik denk dat er in dit universum in ieder geval geen ander soort (intelligent) leven is te vinden. Gewoon vanwege het feit dat alles in dit universum zo ontzettend veel gemaakt lijkt te zijn voor ons. Op vrijwel alle andere planeten hebben wij geen bestaansrecht, en op de andere planeten waar wij dus geen bestaanrecht hebben is het volgens mij voor een ander soort wezen ook niet te doen, dan zou je dus wezens van Carbon moeten hebben om de zwaartekracht te kunnen overleven. Nee, ik denk dat dit de enige planeet is in ons universum waar leven kan bestaan met de materie die we tot onze beschikking hebben in dit universum.

Verwijderd

Defspace >

Er bevinden zich alleen al in ons melkwegstelsel zo'n 100.000.000.000 sterren. En in het gehele universum bestaan er weer zo'n 100.000.000.000 van deze melkwegstelsel. Dit maakt een totaal van ongeveer 10.000.000.000.000.000.000.000 sterren. Is toch best veel. Er worden ook steeds meer sterren ontdekt met planeten enzo. En jij denkt daar zo ff over te kunnen zeggen dat er geen leven is?

Dus de mogelijkheden voor een ster met een planeet die op de juiste afstand staat in een stabiel zonnestelsel zijn bijna eindeloos. Wetenschappers hebben wel eens berekend aan de hand van allerlei factoren (stond een tijdje terug in de Volkskrant) dat de kans op buitenaards leven in het universum ongeveer 99% is. En de kans dat zich daar op den duur intelligent leven ontwikkelt is dus helemaal niet uitgesloten.

Verwijderd

We kunnen met een heel simpel antwoord klaar zijn en als je het onthoud dan hoef je er niet over te twijfelen.

God heeft de mens geschapen, de aarde en verder helemaal niets, volgens mij...ik begin ook te twijfelen, maar ik heb de bijbel bij m'n opvoeding mee gehad, dus ik houd het erop dat God niet meer werelden heeft geschapen; aan eentje heeft ie z'n handen wel vol.

Verwijderd

Ach wat schattig...

hij gelooft nog in God :-)

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05
Op zondag 24 december 2000 19:24 schreef richard47at het volgende:
Ach wat schattig...

hij gelooft nog in God :-)
Misschien heeft God wel concurentie?

Verwijderd

Yep hij heeft concurrentie: De Duivel >:)

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05
Op zondag 24 december 2000 20:29 schreef Bendertino het volgende:
Yep hij heeft concurrentie: De Duivel >:)
De verklaring. Tada!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
maar ik heb de bijbel bij m'n opvoeding mee gehad, dus ik houd het erop dat God niet meer werelden heeft geschapen
De bijbel spreekt niet tegen dat er meer werelden zijn dus ik weet niet waar die 'dus' in jou tekst op slaat.
aan eentje heeft ie z'n handen wel vol.
De god uit de bijbel is almachtig dus heeft ie aan miljoenen werelden z'n handen nog niet vol.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hij heeft negeens handen. :)

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Eerste en laatste? Staan de Alpha en de Omega niet voor het begin en het einde?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op zondag 24 december 2000 16:54 schreef Bendertino het volgende:
God heeft de mens geschapen, de aarde en verder helemaal niets, volgens mij...ik begin ook te twijfelen, maar ik heb de bijbel bij m'n opvoeding mee gehad, dus ik houd het erop dat God niet meer werelden heeft geschapen; aan eentje heeft ie z'n handen wel vol.
Wat zijn we toch een uitverkoren wezens, door God enige geschapen in die miljarden lichtjaren grote ruimte met zijn triljoenen planeten.(vrolijk kerstfeest allemaal);)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Staan de Alpha en de Omega niet voor het begin en het einde?
Nee, voor de eerste en laatste letter in het Griekse alphabet.

Lord Daemon

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Ik denk dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat de mense het eerste intelligente leven is. Dat wij geen levende wezens hebben waargenomen buiten ons zonnestelsel wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Als ze zich op een grote afstand bevinden zitten we waarschijnlijk buiten alkaars waarnemings horizon en kunnen we ze gewoon nog niet waarnemen. De Straling door die wezens zou zijn uitgezonden heeft de aarde dan gewoon nog niet berijkt. De door de aarde uitgezonden straling heeft ook nog maar een paar lichtjaar afgelecht en als eventuele aliens dat hebben opgevangen duurt het nog eens net zo lang voor we hun antwoord hebben ontvangen.

Maar er moet inderdaat een eerste zijn maar het nog niet vinden van andere is geen reden om aan te nemen dat wij dat zijn. Dat er nog geen buitenaardse levensvormen zijn gezien betekend eerder dat ze niet in de buurt zitten of dat reizen tussen sterren niet sneller dan het licht kan (Dat zullen trekkies minder vinden).

Virgol

• TheEagle
  • Laatst online: 07-04-2025

TheEagle

Master (of my own) universe

Heb je er al eens aan gedacht dat wij stom kunnen zijn :?

Mischien zijn wij wel huisdieren??? Van een ander wezen. Ze bekijken ons al jaren en besturen (gedeeltelijk) ons leven. Maar wij zouden er niks van merken.

Ik weet zeker dat er buitenaards leven bestaat. We hebben het alleen nog niet gevonden. Maar er is meer dan alleen de ruimte! We hebben ook nog dimensies en zo. Dus ik denk dan we gewoon nog even door moeten zoeken.

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Maar er is meer dan alleen de ruimte! We hebben ook nog dimensies en zo.
:?

Lord Daemon

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Op woensdag 27 december 2000 10:46 schreef Chaos_Eagle het volgende:Mischien zijn wij wel huisdieren??? Van een ander wezen. Ze bekijken ons al jaren en besturen (gedeeltelijk) ons leven. Maar wij zouden er niks van merken.
misschien is 'ons' universum wel een atoom van een ander universum?
erg vaag ja =)
zou best allemaal kunnen, ik denk niet dat men hier ooit achter zal komen,

en waarom kan een intelligent leven alleen bestaan op een planeet die op de onze lijkt? misschien is er wel een speciaal ras dat overleeft bij 3000+ graden celsius?

...

Verwijderd

Door deze verhalen wordt ik wel weer aan het twijfelen gebracht.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
misschien zijn wij wel de druppel van snot hangend in de neus van een dwerg en over voor hem een halve seconde maar voor ons 50 miljard jaar dan veegt hij die druppel weg met z'n wit gestippelde zakdoek.

Verwijderd

En terecht,
een ding is zeker, onze Jaweh Homey heeft het zeker niet allemaal gefixt.

Toch vraag ik me af waar die big bang nou vandaan kwam, wie heeft die massa daar neergehangen/gezet enz..
Iets of iemand moet die reactie aan de gang gezwengeld hebben.

Maar dat is weer een nieuw topic volgens mij 8-)

• stok
  • Niet online
Op woensdag 27 december 2000 21:48 schreef Raafje het volgende:

[..]
misschien is 'ons' universum wel een atoom van een ander universum?
erg vaag ja =)
Kijk..met die gedacht kijk ik ook het heelal in. Misschien is de melkweg wel een atoom en zijn wij de "quarks" van dat atoom. Je weet maar nooit.

Verwijderd

Dan vond ik de verklaring van morgoth toch overtuigender. Hou toch op met je domme verhalen zeg, daar is toch geen enkel bewijs voor.

Verwijderd

Ik vidn ook dat veel mensen hier hun fantasie de vrije loop laten. En ik vind wel leuk dat juist Morgoth de boel afdoet als "niet zo stom lullen".

Er is idd helemaal geen bewijs of zelfs maar de geringste aanleiding om te denken dat wij een onderdeel zijn van een atoom ofzo.

Ik begrijp ook niet waarom dat gedacht wordt. Als er over god gesproken wordt dan is dat onzin want daar is helemaal geen bewijs voor etc. Maar opeens ziet wel iedereen het universum als een miniscuul onderdeel van iets anders. :?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik denk dat het komt door de link die men legt tussen a) elektronen die om een atoomkern heen draaien, b) planeten die om een ster heen draaien, c) sterren die om een kern van het melkwegstelsel heen draaien, etc. Waardoor het al gauw lijkt alsof alles zich steeds herhaalt op verschillende niveaus.

Lord Daemon

Verwijderd

The alpha and the omega staat wel degelijk voor het begin en het einde hoor :)

inderdaad ook voor de 1e en laatste letter in het alphabet maar het is The Beginning and the end :)
Pagina: 1