Hoi mensen,
eerder mijn topic over X11, dit heb ik werkend gekregen.
Alleen zit er op deze computer geen PS2 aansluiting voor de muis, alleen serieel.
Ik heb wel een Logitech Scrollwheel PS2 muis en een serieel --> ps2 connector.
Muisadapter zit op com1 = /dev/ttyS0 en daar de PS2 muis op.
dit heb ik als config in X11:
echter de muis reageert nergens op
dit is de logoutput:
dus de muis lijkt goed geconfigureerd volgens de log maar doet niks.
vragen
- is het mogelijk om een serial-->ps2 te gebruiken onder linux/X11
- is er misschien toch een instelling niet correct? Ander protocol misschien? Met protocol "auto" kwam er een error.
- is er een mogelijk om te testen of de com-poort nog functioneert? of het stekkertje?
- andere ideeen?
(volgens mij had ik toch beter een nieuw computertje met nieuwe gfx-kaart en standaard aansluitingen kunnen kopen, dan deze ouwe bak... maar het is wel een uitdaging
)
eerder mijn topic over X11, dit heb ik werkend gekregen.
Alleen zit er op deze computer geen PS2 aansluiting voor de muis, alleen serieel.
Ik heb wel een Logitech Scrollwheel PS2 muis en een serieel --> ps2 connector.
Muisadapter zit op com1 = /dev/ttyS0 en daar de PS2 muis op.
dit heb ik als config in X11:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Section "InputDevice"
Identifier "Configured Mouse"
Driver "mouse"
Option "CorePointer"
Option "Device" "/dev/ttyS0"
Option "Protocol" "IntelliMouse"
Option "Emulate3Buttons" "true"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection |
echter de muis reageert nergens op
dit is de logoutput:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| (**) Option "Protocol" "IntelliMouse" (**) Configured Mouse: Protocol: "IntelliMouse" (**) Option "CorePointer" (**) Configured Mouse: Core Pointer (**) Option "Device" "/dev/ttyS0" (**) Option "BaudRate" "1200" (**) Option "StopBits" "1" (**) Option "DataBits" "7" (**) Option "Parity" "None" (**) Option "Vmin" "1" (**) Option "Vtime" "0" (**) Option "FlowControl" "None" (==) Configured Mouse: Buttons: 3 (**) Option "Emulate3Buttons" "true" (**) Configured Mouse: Emulate3Buttons, Emulate3Timeout: 50 (**) Option "ZAxisMapping" "4 5" (**) Configured Mouse: ZAxisMapping: buttons 4 and 5 (**) Configured Mouse: BaudRate: 1200 (II) XINPUT: Adding extended input device "Configured Mouse" (type: MOUSE) (**) Option "BaudRate" "1200" |
dus de muis lijkt goed geconfigureerd volgens de log maar doet niks.
vragen
- is het mogelijk om een serial-->ps2 te gebruiken onder linux/X11
- is er misschien toch een instelling niet correct? Ander protocol misschien? Met protocol "auto" kwam er een error.
- is er een mogelijk om te testen of de com-poort nog functioneert? of het stekkertje?
- andere ideeen?
(volgens mij had ik toch beter een nieuw computertje met nieuwe gfx-kaart en standaard aansluitingen kunnen kopen, dan deze ouwe bak... maar het is wel een uitdaging