Janus2700 schreef op 02 juli 2004 @ 21:13:
Volgens mij werden de mobility chipsets niet ondersteund bij farcry....tenminste heb mijn versie ook op een mobility geprobeerd toen kreeg ik iets in de vorm van not supported...
Klopt (niet helemaal

). Het probleem zit hem erin dat de radeon mobility kaarten niet door ati zelf ondersteund worden maar door de laptop fabrikanten. De gewone catalyst drivers zijn dus ook niet bedoeld voor de mobility range!!!
De laptop fabrikanten upgraden niet of bijna nooit de drivers voor de oudere kaarten waardoor ze niet DirectX 9.0b compatible zijn. En dat is nou net wat Farcry nodig heeft om te kunnen draaien! Jouw 7500 is een directX 7 kaart en die vga driver op de acer website heeft denk ik gewoon geen DirectX 9.0b support.
Er is wel een omweg om toch te kunnen spelen en dat is de
omega drivers die Sir_Killalot al noemde te installeren. Dit zijn getweakte catalyst drivers MET ondersteuning voor de mobility kaarten. Daardoor kan je toch een DirectX 9.0b compatible driver installeren en dus Farcry spelen (in theorie tenminste, heb het nooit gedaan). Zie ook dit
draadje op PC Innovations Enthusiasts Forums.
PS De 7500 is trouwens wel net aan de minimum systeem vereisten voor Farcry dus of je het echt lekker kan spelen weet ik niet.
[
Voor 4% gewijzigd door
gws24 op 04-07-2004 03:15
]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.