Toon posts:

[FarCry] geen reactie na opstarten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een spel demo FarVry gedownload maar hij doet het niet als ik hem start reageert mijn laptop niet hij doet niks en zegt niks

er zit een ATI Mobility Radeon 7500 64 MB in

de drivers zijn van 12 oktober 2002 dus erg oud maar ik ken de nieuwste drivers negens vinden op acer website staat ook die versie

ik heb een Acer Travelmate 430

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:59
Volgens mij werden de mobility chipsets niet ondersteund bij farcry....tenminste heb mijn versie ook op een mobility geprobeerd toen kreeg ik iets in de vorm van not supported...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

misschien heb je wel gewoon en fake gedownload?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Farcry is voor zo ver ik weet een spel ( :+ ), dus SA --> Spielerij - Problemen & Vragen. Lees de twee sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) in SPV even om te zien of en welke info er extra nodig is :)
'doet het niet :(' is ook niet echt een handig gekozen topictitel, dus ik pas die titel wat aan :)

Doet niets, zegt niets --> en in je event log? En een overbodige maar relevante vraag: welk OS heb je? :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
fake demo... *-) apart

Everything is possible, until it's not.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 16:56
Zoals ik het hier lees, zou ik vragen of iemand met een mobile radeon 7500 hem werkend heeft. En daarmee vergelijken wat er anders is aan de drivers ofzo.

Probeer anders eens de 2e(of 1e) demo. Er zijn namelijk 2 verschillende demo's te krijgen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:45
Is het niet beter als je voor de laatste Video-Kaart drivers, naar de homepage van ATi gaat (www.ati.com), want omdat je drivers vrij oud zijn, kan dat misschien het probleem veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 02 juli 2004 @ 22:18:
misschien heb je wel gewoon en fake gedownload?
neej want ik had mijn laptop op me moeders pc aangesloten en daar deed ie het gewoon op

en drivers bij ati ken ik niet krijgen ati zegt dat ik die van mijn notebook leverlancier zoiets moet gebruiken

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:45
Zou het ook niet mogelijk zijn om gewoon bij ATi de normale Radeon drivers te downloaden, want je hebt ten slotte een ATi-Radeon 7500, maar ik weet niet zeker of dit zal helpen.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 15:56

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de drivers upgedate maar het probleem blijft het zelfde hij wilt niet starten volgens op internet bij game advisator was dat dacht ik dan stond mijn systen in het groen dat ie goed genoeg ervoor was

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:28

gws24

Thinking is hard!

Janus2700 schreef op 02 juli 2004 @ 21:13:
Volgens mij werden de mobility chipsets niet ondersteund bij farcry....tenminste heb mijn versie ook op een mobility geprobeerd toen kreeg ik iets in de vorm van not supported...
Klopt (niet helemaal :+ ). Het probleem zit hem erin dat de radeon mobility kaarten niet door ati zelf ondersteund worden maar door de laptop fabrikanten. De gewone catalyst drivers zijn dus ook niet bedoeld voor de mobility range!!!

De laptop fabrikanten upgraden niet of bijna nooit de drivers voor de oudere kaarten waardoor ze niet DirectX 9.0b compatible zijn. En dat is nou net wat Farcry nodig heeft om te kunnen draaien! Jouw 7500 is een directX 7 kaart en die vga driver op de acer website heeft denk ik gewoon geen DirectX 9.0b support. :(

Er is wel een omweg om toch te kunnen spelen en dat is de omega drivers die Sir_Killalot al noemde te installeren. Dit zijn getweakte catalyst drivers MET ondersteuning voor de mobility kaarten. Daardoor kan je toch een DirectX 9.0b compatible driver installeren en dus Farcry spelen (in theorie tenminste, heb het nooit gedaan). Zie ook dit draadje op PC Innovations Enthusiasts Forums.

PS De 7500 is trouwens wel net aan de minimum systeem vereisten voor Farcry dus of je het echt lekker kan spelen weet ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 04-07-2004 03:15 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Pagina: 1