[Xp home] bestanden blijven in gebruik kan niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 14:07

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd zzzzoooooo'nn irritant probleem. Zodra ik een exe file van internet opsla op mn bureaublad dan krijg ik ze never nooit meer verwijderd. Windows geeft steeds de fout dat het bestand in gebruik is. Maar ookal start ik opnieuw op of zette ik alle processen uit dan nog zeurt hij.... virusscanner ook uit... snap dr niets van.
Ik heb alleen de belangrijke systeem processen aan gelaten. Ik had het eerst bij zo'n DAT bestand van MCAfee en met Realplayer... (install bestanden)
Enigste manier om ze weg te krijgen is in DOS. Maar het schiet niet op dat ik ELKE keer naar DOS moet om .exe bestanden te verwijderen van mn bureaublad.

Heeft iemand ENIG idee? Ik heb dit nog nooit meegemaakt... op me gewone pc heb ik nog nooit last gehad... ik heb ook niets op die drive geshared staan ofzo.

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Stuur effe je msconfig overzicht van de opstartproggies/services en je taakbeheerprocessen of zoek deze zelf even na. Heb je al je services, op die van Microsoft na en opstartprocessen al een keer uitgezet en de PC opnieuw opgestart?

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
In me msconfig opstartlijst staat niets raars... draai ook ad-aware enzo en hou msconfig goed in de gaten of er geen zooi bij komt.
De laptop is ook nog nieuw... en er staat maar weinig op. Bij dat DAT bestandje van McAfee deed hij dit als eerste... en toen was de laptop practisch net uit de doos.

• Xlnt
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 18:18
JanW23 schreef op 02 juli 2004 @ 21:09:
Ik heb alleen de belangrijke systeem processen aan gelaten.
Ook de explorer? In dat geval moet je alle instanties van explorer.exe ook beïndigen. Explorer is namelijk de grootste boosdoener van allemaal met bestanden onnodig open houden.

Ik heb er intussen het volgende script voor.
code:
1
2
3
taskkill /f /fi "imagename eq explorer.exe" /fi "username eq %UserName%"
del %1
start explorer.exe

"It's not that I'm lazy. It's that I just don't care."

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
ALs ik explorer afsluit... dan heb ik toch geen bureaublad meer...

Het script werkt btw helemaal niet.

Greetzzz

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Merely in "Bestand in gebruik, kan niet verwijderen" en uit de aldaar gelinkte FAQ
Een andere manier om een bestand te verwijderen dat niet weg wil is de volgende:

Druk op Ctrl - Alt - Delete

Zoek in het tabblad processen naar explorer.exe

Be%indig dit proces

Start vervolgens in het tabblad Toepassing een nieuw proces CMD

Vervolgens opent zich een DOS-venster, ga hier naar de juiste directory

Typ vervolgens in: del bestandsnaam.avi, waar bestandsnaam uiteraard staat voor de naam van het bestand

Daarna kun je het DOS-venster afsluiten met het commando EXIT

Start wederom een nieuwe taak, ditmaal EXPLORER

[ Voor 80% gewijzigd door Guardian Angel op 05-07-2004 20:04 ]

ARME AOW’er

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-05 08:36
[edit] niet goed gelezen |:(

[ Voor 80% gewijzigd door MaZe op 05-07-2004 20:16 ]

• Xlnt
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 18:18
JanW23 schreef op 05 juli 2004 @ 19:55:
ALs ik explorer afsluit... dan heb ik toch geen bureaublad meer...
Wel een bureaublad, maar geen startmenu en bureaubladiconen meer. Maar wie gebruikt dit anyhow >:). Geen nood overigens er wordt weer een nieuwe explorer gestart aan het einde van het script.
Het script werkt btw helemaal niet.
Ik was de documentatie vergeten. Opslaan als bat-bestand. Aanroepen als bv. delete.bat "C:\Documents and Settings\JanWillem\Mijn documenten\Mijn video's\Mijn\Heel\Goed\Verstopte\Video's\geheim.avi".

"It's not that I'm lazy. It's that I just don't care."

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Hmmm dat explorer alsluiten en dan CMD runnen en daarin het bestand verwijderen werkt... wel omslagtig... als ik nou weer die realplayer erop kopieer gaat hij weer niet weg.... kan niet normaal zijn!!!
Op mn pc heb ik zoiets nooit...
Ik hoef ze nog niet eens te runnen en ze zijn al in gebruik....
Pagina: 1