Toon posts:

Beveiligen van 'draadloze' laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond stond de buurman op de stoep met de mededeling dat hij zo op mijn laptop kon met z'n PDA. Op zich bijzonder, want naar mijn idee is mijn laptop's draadloze verbinding toch redelijk beveiligd. Enfin, hij liet het mij zien en hij kon inderdaad zo in mijn documenten komen etc.

Nu heb ik op mijn router ingesteld dat alleen het MAC-adres van m'n laptop verbinding mag maken, maar toch kan hij nog op de laptop komen.

Is er een speciale instelling die ik ook nog moet instellen of zie ik wat anders over het hoofd?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
WEP? WPA? VPN?

Allemaal mogelijkheden die je waarschijnlijk allemaal waarvan je minimaal WEP terug kunt vinden in de manual van je Access Point

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 02-07-2004 20:52 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:39
MAC adres is te klonen. Als je verbinding niet encrypted is met WEP, hoef je maar te sniffen, en je kunt het adres klonen.
Dus sowieso WEP er bij, en als je dat nog niet genoeg vind, dan kun je ook nog met vpn tunnelen. Maar mijns inziens is voor normale thuisnetwerken WEP icm MAC al genoeg.
Al zou ik nooit of te nimmer een pc inrichten zonder gebruik te maken van wachtwoorden.
Want als je nu een wachtwoord had gebruikt voor je profiel, had je buurman niet zomaar in je documenten kunnen neuzen, ook al zat hij op je netwerk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Aan UltraSub:

wat bedoel je met een wachtwoord voor een profiel? Ik heb een wachtwoord ingesteld voor mijn account in Windows XP.. Bedoel je dat daarmee?

Is er trouwens een guide hoe je het beste WEP kunt instellen, kan daar in de FAQ weinig over vinden.

Het is trouwens een Linksys WAG54G router.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 20:55:
wat bedoel je met een wachtwoord voor een profiel? Ik heb een wachtwoord ingesteld voor mijn account in Windows XP.. Bedoel je dat daarmee?
Wellicht staat je Guest (gast)-account aan?
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 20:55:
Is er trouwens een guide hoe je het beste WEP kunt instellen, kan daar in de FAQ weinig over vinden.

Het is trouwens een Linksys WAG54G router.
Manual van je Linksys? Al dan niet online?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens kijken of de guest account aan staat.. Dan nog vind ik het raar dat hij zo in mijn documenten kon!

Ga ook even rondneuzen bij Linksys!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:39
Met wachtwoord bedoel ik idd een wachtwoord op je account.
Ik denk dat Osiris gelijk heeft, en je guest account nog aanstaat.
Als jij een wachtwoord voor je account hebt, kan je buurman met geen mogelijkheid in mappen komen die van jou zijn. (lees bijvoorbeeld de map in Documents and Settings\Username)
Als jij je documenten op een FAT32 partitie bewaard, werkt die beveiliging niet.
Je documenten gewoon in "My documents" zetten dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Guest-account staat uit en ik heb Mijn documenten op de D-partitie staan en die is idd FAT32.

Ik heb echt met mijn eigen ogen gezien dat hij in mijn documenten kon komen met z'n PDA, want ik geloofde het eerst ook echt niet!

Wat bedoelt mijn router trouwens met een "Passphrase"?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kwestie van met WEP beveiligen dus. Dit staat echt wel in de manual van je AP is ook redelijk zoekwerk hoor.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.