Toon posts:

Rare crash door hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hd maakt wel eens een luide "Klunk" geluid (maxtor 40gb ofzo) waardoor mn pc gelijk reboot. Eerst dacht ik dat het iets anders was, maar nu gebeurde het weer.

Hoe kan ik dit oplossen, kben 18 uur non-stop programmeer werk kwijt, 5 min geleden! Arghh

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 17:00

Tux

Het lijkt me ook niet slim om je programmeerwerk niet op te slaan tussendoor :P

Ik denk dat je harde schijf kapot aan het gaan is. Dus de vraag is of je er nog garantie op hebt, want dan kan je de schijf terug sturen naar de computerwinkel om er naar te laten kijken enzo. Zorg in dat geval wel voor een backup van je belangrijke bestanden ;)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Garantie kan ik wel vergeten. Zal ff me files op cd's zetten. Tja, mn compiler maakt backups om de 6 compiles, helaas doe ik niet zo vaak compilen.
Dus ik heb een backup van 12 uur terug, ben toch blij dat die temp folders bestaan.

Verwijderd

hmjah.. miss heel stom maar a: zit je voeding er wel goed in... en klunk dan reboot... is dat niet eerder andere hardware? als je ide + (of) power uit me hdd haal tijdens windows hangt ie gewoon =/ keihard

Verwijderd

Topicstarter
Zal ff proberen. Gelukkig verlies ik m'n "mot-coden" gevoel niet tijdens zo'n gebeurtenis en begin ik weer verder.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb gekeken, en ik denk dat jij mn beschermengeltje bent :O
De stroomkabel naar de mn hd stond strak, dus heb ik ff een niet strakke kabeltje erin gestoken.

Nu het probleem:
Kheb mn brander (philips geval) gelijk eruit gehaald, dat ding was HEET! Weet niet waarom maar mn vingers waren rood toen ik hem aanraakte :o Klote cheap-ass ding. Kwist wel dat hij het soms niet deed, of heel raar (cd erin en hij draait sneller dan hij voor gemaakt is, hoor je gewoon een ferrari op volle toeren), maar dit hier was ik nooit achter gekomen.

Maar, goed, ik zie wel verder :|

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CD er in en draaien alsof je een ferrari hoort voorbij komen duidt er over het algemeen op dat je cd zijn gaatje niet helemaal in het centrom heeft zitten. Dat, icm met die warmte (kan ook door je HD veroorzaakt zijn btw, daar al eens aan gedacht?) zou me toch doen denken dat je brander mischien gaar is..tijd voor een nieuwe dus :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Tis met elke cd, en de hd is relatief koud, omdat er een fan onder hangt ;)
Pagina: 1