Partitie's met WD Raptors

Pagina: 1
Acties:

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-03 08:50

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Heren van het goede leven!

Ik heb 2 WD Raptors 74gig, nu heb ik een paar partitie's nodig en zoals altijd doe ik dat met Partition Magic. Vooral om mijn OS erop te laten en dat niet opnieuw te moeten doen na het met Fdisk te hebben gedaan.

Maar wat ik ook probeer, nieuwe partitie aanmaken of eerst C: verkleinen en daarna de partitie aanmaken. Het wil gewoon niet lukken. XP herstart met PM's melding voorafgaande dat de Task is completed terwijl hij niets heeft gedaan.

Tevens lopen de raptors op de SATA aansluitingen. Nu heb ik wel 2 Maxtors 250gig op de SATA RAID aangesloten maar deze draaien Non-Raid. Ook dit heb ik al eens uitgeschakeld maar dat wilde ook niet baten. Voor verdere specs zie beneden. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom werk je niet gewoon met XP's schijfbeheer? Of wil je per-se partities resizen?

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Nee wil een partitie voor de swapfile en voor wat data mocht er wat mis gaan.

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Wil geen partititie resizen trouwens. Die raptors zijn zonder partitie, maar krijg het niet voor elkaar ze te maken met pm8 wat normaliter altijd lukt.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nou, dan doe je het via de schijfbeheer :) Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe/waarmee kan ik mijn schijven het beste indelen?" B)

Waarom (dure) PM nemen, terwijl Win2K/XP zelf een prachtig tooltje hebben ;)

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zou PM8 jou sata controller gewoon weg niet ondersteunen, waardoor hij er onder windows wel gebruik van kan maken, maar als hij zelf aan de slag gaat - geen toegang heeft?

Zo iets lijkt me je probleem.... Maarja, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :)

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Ben ik nou koekkoek, met XP's schijfbeheer kan je toch geen partitie's aanmaken, laat staan op een HD waar je OS op staat zonder deze opnieuw te hoeven installeren waarvan ik dacht dat alleen PM 8 dat kon.

Het ligt niet aan de SATA controller, want de Maxtors heb ik wel kunnen partitioneren dit op de SATA RAID lopen alleen dan NON-RAID.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt daarmee prima partities aanmaken :) (rechtsklik op de vrije schijfruimte zoals weergeven in de schijfbeheer, de rest wijst vanzichzelf uit). Alleen kun je daar (nog) geen partities mee moven/resizen, zoals PM wel kan.

[ Voor 31% gewijzigd door BalusC op 02-07-2004 21:36 ]

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Ahh okeej, want dat heb ik juist nodig omdat mijn OS erop staat hmmz wat te doen, wat te doen :)

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Man wat zijn we snel trouwens met reacties vandaag thnx

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:35
dit soort problemen heb ik ook wel eens gehad (niet met raptors). Maar ik ben der achter gekomen dat dit kwam omdat partition magic niet goed was geinstalleerd en niet goed samenwerkte met windows. mss dat je pm ff moet re-installen.

[ Voor 3% gewijzigd door Snuffert op 02-07-2004 21:45 ]

hmz...

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Nee daar ligt het niet aan, heb die Maxtors wel kunnen partitioneren.

Verwijderd

maak een partitionmagic bootdisk aan en voer dan PartitionMagic uit. Lowlevel stuff moet je nou eenmaal voor een goed resultaat op een lowlevel OS als bijvoorbeeld DOS doen.
Een driver voor je muis is dan wel aanbevolen, zoals bijvoorbeeld Cutemouse (ctmouse.exe)

Je zegt dat de raptors zonder partitie zijn, en later zeg je weer dat je OS erop staat?
lekker vaag..als je OS eropstaat heb je al minstens een partitie, die meer als 0,00 procent van je harddisk ruimte inneemt, maar maximaal 100%.

svp duidelijkheid verschaffen dus.

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Mijn fout, uiteraard 1 partitie 100% Bootdisk was inderdaad mijn laatste optie.
Vroeg me alleen af of WD Raptors een bekent probleem hebben met PM8 of een ander programma.

Verwijderd

Ik denk eerder dat je RAID controller moeite heeft met PQmagic8. Die 2 maxtor's zullen wel in P-ATA Native mode draaien via de BIOS, vandaar dat PQMagic d'r geen moeite mee heeft.

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Ik heb de Asus P400C Deluxe, had het juist eerder verwacht van de Maxtors. Ook al ik ze uitschakel blijft het hetzelfde probleem. Trouwens moet nog steeds BootMagic proberen, denk dat het daar uiteindelijk wel mee zal lukken trouwens.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:46

Valkyre

Kitesurf FTW!

je kan eventueel een andere progje kunne proberen,
Acronis partion expert ik gebruik die zelf heel vaak is eigenlijk precies hetzelfde als PM, maar werkt ook op servers :D

iRacing Profiel

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-03 20:33
Ik heb hier zelf een WD Raptor 74GB, en ik heb problemen met Ghost (de nieuwste versie). Ghost blijft hangen bij t opstarten van t programma.
Heb PM nog niet getest , zal ik eens in de loop van de middag doen.
Pagina: 1