Toon posts:

[XP] Wat betekend dat uitroepteken in de systray?*

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er komt soms een uitroepteken in een waarschuwingsbord in de systray te staan. Als ik me muis erop hou komt er geen beschrijving en als ik erop klik verdwijnt het icoontje.

Weet iemand wat het betekend? Volgens mij heeft het iets te maken met het netwerk.

Alvast bedankt

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat een confict is, maar blijkbaar weet Windows ook niet welk conflict :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-03 22:59
Te weinig vrije ruimte op (een van je) HD's?
Te weinig vrij virtueel geheugen...

kan allebei, en nog veel meer..... kijk eens in je eventlog, daar worden deze meldingen ook bijgehouden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Hoe je muiswijzer er eens op... dan licht er zo'n ballontje op met info.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Waypoint schreef op 02 juli 2004 @ 20:23:
Hoe je muiswijzer er eens op... dan licht er zo'n ballontje op met info.
Anders lees je.

"Dat uitroepteken" zegt natuurlijk helemaal niets TS, post allerminst een beschrijving of screenshot.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ach, tis zoiets: Afbeeldingslocatie: http://www.raaga.com/images/warning_icon.jpg

Heb hem ook wel eens zien staan op m'n servertje (en dan point/klik je en is ie idd weg..)
Volgens mij is 1 van je schijven dan even (bijna) vol geweest en heb heb je de textballon gemist (of uitgezet).

Wees consequent, maar niet altijd

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Overigens worden veel van dit soort warnings ook in je eventlog weggeschreven - je zou daar dus ook nog eens kunnen kijken :)

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Dit heb ik ook een paar keer gehad.
Bij mij was het iedere keer als ik een computer op het netwerk aansloot.
Dat was meestal maar eenmalig dat ik dat te zien kreeg.

Be Stronger Than Your Excuses

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:16

Wildfire

Joy to the world!

^^ kick ^^

Precies hetzelfde probleem hier... ben aan het overkopiëren van de ene HD naar de andere... gaat pokketraag, flink geratel en regelmatig dat uitroeptekentje in de systray.

Ruimtegebrek kan niet, beide HD's zijn voor ruim driekwart leeg.

Ik snap er niets van, waarom werkt het niet?

-- Edit: er staat trouwens niets in het eventlog. En na het annuleren van het kopiëerproces blijft de HD nog vrolijk een tijd doorratelen. Beide HD's staan ook gewoon op UDMA6, dus dat is het probleem ook niet.

-- Edit #2: ik zal voor de zekerheid Powermax maar 's op die tweede HD loslaten.

-- Edit #3: conclusie Powermax -> "Congratulions! Your drive is certified error-free!"

Kortom: WTF is dat geel icoontje (plaatje staat al in dit topic zag ik)??? En waarom gaat het kopiëren zo moeizaam? Een tijd terug had ik de bestanden (gig of 40) van HD1 naar HD2 gekopiëerd, dat ging goed - maar nu moeten ze weer van HD2 naar HD1 en dat wil maar niet?!? :?

-- Edit #4: 't wordt steeds leuker, nu heb ik ook al een paar keer de melding "uitgestelde schijfbewerking mislukt" gezien, vreemd want de schijven zijn door PowerMax allemaal goed bevonden... :?

[ Voor 77% gewijzigd door Wildfire op 25-07-2005 17:47 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je harddisks zijn toch echt kapot gok ik :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...of je drukt je bekabeling eens goed aan :+

(persoonlijke ervaring 8)7 )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

dma probleem? btw, met dergelijke ernstige problemen moet er toch wel degelijk iets in je eventvwr terug te vinden zijn!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Met HD2 uit de PC (zat in een removable HD bay) kan ik weer probleemloos naar HD1 schrijven (zojuist enkele gig vanaf een andere, reeds in m'n PC aanwezige, HD te kopiëren en dat ging normaal).

-- Edit: dit is trouwens een week oude install van XP. Tot vandaag toe nergens last van gehad, problemen begonnen na plaatsing removable HD om bestanden weer terug te kopiëren (van de removable naar een vast aanwezige schijf in het systeem). Het plaatsen van de removable HD gebeurde terwijl de PC uit stond, zonder stroom op het systeem (schakelaartje voeding omgezet). Vorige week ging het kopiëren van bestanden naar die removable HD zonder problemen... het rare is dat dus vandaag opeens die vage problemen opdoken...

Zowel de removable HD als de HD waar naar toe gekopiëerd werd zijn in orde bevonden door de uitgebreide test van Maxtor's PowerMax. Dus het lijkt me niet dat de schijven fysieke problemen hebben. Op de een of andere manier moet Windows de dwarsligger zijn.

[ Voor 73% gewijzigd door Wildfire op 25-07-2005 21:01 ]

Verwijderd

Drie mogelijke redenen:
1. IP-adres conflict
2. Beide PC's gebruiken dezelfde XP-registratiecode ( je hebt de besturingssystemen toch gecopieerd?)
3. Er zijn belangrijke Windows Updates beschikbaar voor je PC.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:15:
Drie mogelijke redenen:

1. IP-adres conflict
Onmogelijk - het ging hier om één PC.
2. Beide PC's gebruiken dezelfde XP-registratiecode ( je hebt de besturingssystemen toch gecopieerd?)
Nee, het waren gewoon films enzo.
3. Er zijn belangrijke Windows Updates beschikbaar voor je PC.
Automatische updates staan uit.

Verwijderd

foutje |:(

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 20:01 ]

Pagina: 1