Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe LCD aansturen die aan TV-Out hangt

Pagina: 1
Acties:

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:01

DaWaN

'r you wicked ??

Topicstarter
Ik kwam om mn werk Dit tegen. Wel een lachuh ding, maar de tuner was kapot. Maar de AV ingang werkt nog. Nu dacht ik dus dat ding aan me TV-out te hangen om het zo aan te sturen. Maar nu wil ik het zo aansturen, dat ik er absoluut geen last van heb, geen xtra beeldscherm in windows enz. Dat ik gewoon doorwerken kan. Ik heb een Radeon 9800SE/PRO

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-11 20:49
Kan je er geen nieuwe tuner insteken?? Of het lcd demonteren en appart in je pc monteren?

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Topicstarter
Ik wil die LCD dus in mn case hangen en aansturen via de TV-Out :)

Verwijderd

wil je dat scherm gebruiken als "2e scherm" of als "tv'tje" ??

Verwijderd

lijkt me dat als je m aan de tv out van een vga gaat hangen dat t dan per definitie als 2e scherm gezien gaat worden.....

wat is precies je bedoeling met dat schermpje?

Verwijderd

Zoek de videochip op, Google voor de datasheet. Grote kans dat er gewoon een RGB of YUV aansturing gebruikt wordt, net als bij de Casio TV schermpjes. Let er alleen wel op de resolutie een behoorlijk stuk lager is als een normale TV (<320x240) en dat je hem niet zomaar kan aansluiten op je VGA Dsub. Als je een videokaart hebt met TVout kun je deze als 2e scherm instellen of als kloon van je 1e scherm. Daarna is het net als een normaal scherm te gebruiken (met de nadelen van de lagere resolutie etc).
Zie ook: CME LCD Faq: handheld TV's
Citizen P422-1H

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 21:06:
Zoek de videochip op, Google voor de datasheet. Grote kans dat er gewoon een RGB of YUV aansturing gebruikt wordt, net als bij de Casio TV schermpjes. Let er alleen wel op de resolutie een behoorlijk stuk lager is als een normale TV (<320x240) en dat je hem niet zomaar kan aansluiten op je VGA Dsub. Als je een videokaart hebt met TVout kun je deze als 2e scherm instellen of als kloon van je 1e scherm. Daarna is het net als een normaal scherm te gebruiken (met de nadelen van de lagere resolutie etc).
Zie ook: CME LCD Faq: handheld TV's
Citizen P422-1H
Ik heb dus die Citizen, ik weet dus hoe ik hem moet aansluiten en aansturen :)
Maar als ik hem als 2e scherm aanstuur heb ik er last van, namelijk het uitbreiden van mn scherm, klonen heb ik nix aan. Ik wil dus dat ik gewoon wat info, of een filmpje ofzow op dat schermpje wordt afgebeeld terwijl ik gewoon doorwerk/speel. Dus dat het gewoon werkt als een LCD aan een parrallele poort, maar dat dan mijn scherm niet aan de parrallelle poort hangt, maar aan de TV-Out van mijn Radeon :)

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:21
wat voor lcd is het? kleuren? pixels? misschien is het handiger om aan de parallele poort te hangen... wat wil je erop zien?

Verwijderd

Ik meen dat powerpoint toch data kan versturen naar een beeldscherm dat niet als bureaublad dient. Als iemand een programmatje kan maken wat ipv de lpt een tvout aanstuurt met "mooie" data. BV een plugin voor lcdstudio, dan zijn we een stuk verder. Een programma dat met plaatjes/kleuren kan werken is natuurlijk wel beter.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 18:12 ]

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 18:11:
Ik meen dat powerpoint toch data kan versturen naar een beeldscherm dat niet als bureaublad dient. Als iemand een programmatje kan maken wat ipv de lpt een tvout aanstuurt met "mooie" data. BV een plugin voor lcdstudio, dan zijn we een stuk verder. Een programma dat met plaatjes/kleuren kan werken is natuurlijk wel beter.
Dat bedoel ik dus :) Maar het scherm is onwijs onduidelijk, je hebt een beeld met veel contrast nodig voordat het een beetje duidelijk is :) Maar met powerpoint ga ik wel ff proberen als me PC weer in elkaar zit (geen mem&voeding atm :/ )

edit: resolutie is iets van 200x200 (gegokt)

[ Voor 5% gewijzigd door DaWaN op 03-07-2004 18:34 ]

Verwijderd

DaWaN schreef op 03 juli 2004 @ 18:34:
Maar het scherm is onwijs onduidelijk, je hebt een beeld met veel contrast nodig voordat het een beetje duidelijk is :)
Dat komt denk ik doordat je een verkeerde resolutie naar het scherm stuurt, dan zal de tv-in van dat schermpje het doen vervagen. Als het schermpje op de goeie resolutie wordt gebruikt dan denk ik dat hij een stuk scherper is.

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 19:27:
[...]

Dat komt denk ik doordat je een verkeerde resolutie naar het scherm stuurt, dan zal de tv-in van dat schermpje het doen vervagen. Als het schermpje op de goeie resolutie wordt gebruikt dan denk ik dat hij een stuk scherper is.
Ik heb hem getest met mn PS2, NFS Underground op gespeeld >:)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 19:27:
[...]

Hoe wil je een andere resolutie op een composiet-video ingang (CVBS/PAL-B) zetten? PAL-B zit vast op 625 beeldlijnen en ik denk niet dat je daar met een normale videokaart veel aan kan doen. Het ligt voornamelijk aan de schaling van het LCD-beeld en de misschien wat brakke A/D convertrs in het TV'tje. Ik denk dat je, als het mogelijk is, het LCD het beste digitaal aan kan sturen, mocht je de RGB A/D-omzetters weten te vinden. Al is een fullcolour beeld wel leuk, ik denk niet dat je ver komt met zo'n lage resolutie en ook nog onscherp. Een winamp visualisatie of zo zou nog kunnen maar tekst is ben ik bang onleesbaar.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1