[CM] Pc met aluminiumfolie bekleden

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Topicstarter
hallo,

ik wilde de onderkant en de een stuk van de zijkant van mijn pc (binnenkant) met aluminiumfolie bekleden. mijn vraag is: kan dit problemen opleveren met warmte/straling/kortsluiting of iets dergelijks?

alvast bedankt

robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Waarom zou je denken dat dat problemen kan geven? Je PC is zelf toch ook van metaal?

Mits je de alufolie niet om je mobo heenwikkelt ofzo (folie geleid) is er niets aan 't handje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 11:42
komt het tegen de zijkant van je kast? je kast is zelf ook van metaal, dus kortsluiting zal het waarschijnlijk niet geven. Verder "straalt" je processor ook niet heel erg veel, dus met die straling en reflectie zal het ook wel meevallen. Volgens mij is er geen verschil of er een stukje folie zit, als je maar niet de ventilatiegaten gaat afdekken, dan is alles in orde volgens mij...
edit:

alweer niet de eerste.. :P

[ Voor 11% gewijzigd door L0we op 02-07-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Aluminium (moeilijk woord) folie reflecteert warmte, dus op zich kan dit er voor zorgen dat het binnenin je kast warmer wordt.

Kortsluiting: zolang je het goed vastplakt en zorgt dat het niet op je mobo valt niet.

Waarom zou je trouwens de binnenkant met aluminium folie willen bekleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84702

als je tussen de pc en het folie een beetje lucht laat zitten, isoleerst dat je kast lekker... dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91561

wel een puntje van aandacht voor jou:

Aluminium folie laat zich slecht "plakken" en wil nog eens loslaten op momenten dat je dat niet verwacht met kortsluiting tot gevolg.
Ik neem nu even aan dat je de folie wil gebruiken als spiegelend materiaal?

Misschien iets voor jouw: Ik heb een kast gezien waarvan de binnenzijde was gepolijst. Prachtig gezicht en heel proffessioneel uitziend :9~

Een "echte spiegel op maat laten maken kan ook......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als je het met de onderkant van je kast vastmaak met dubbelzijdige plakband... ik denk dat deze plakband wel "plakkerig" genoeg is. dat met die spiegel op maat laten maken lijkt mij idd een oplossing, maar misschien iets te prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Anoniem: 112352 schreef op 02 juli 2004 @ 19:45:
als je het met de onderkant van je kast vastmaak met dubbelzijdige plakband... ik denk dat deze plakband wel "plakkerig" genoeg is. dat met die spiegel op maat laten maken lijkt mij idd een oplossing, maar misschien iets te prijzig
Aluminiumfolie is een slecht idee. Tik ergens een verrchroomd of vertint plaatje van een halve milimeter dik op de kop, of ga een de slag met polijstmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdomburg schreef op 02 juli 2004 @ 19:49:
Aluminiumfolie is een slecht idee. Tik ergens een verrchroomd of vertint plaatje van een halve milimeter dik op de kop, of ga een de slag met polijstmiddel.
Waarom is dat een slecht idee dan? Je moet het gewoon goed bevestigen, dat is alles. Dat geldt voor jouw vechroomde plaatje ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 25556 schreef op 02 juli 2004 @ 19:52:
[...]

Waarom is dat een slecht idee dan? Je moet het gewoon goed bevestigen, dat is alles. Dat geldt voor jouw vechroomde plaatje ook ;)
wat is dan het voordeel van een verchoomt/vertint plaatje teropzichte van aluminiumfolie? het ligt er idd ook aan hoe je het bevestigd

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 02-07-2004 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352 schreef op 02 juli 2004 @ 19:52:
wat is dan het voordeel van een verchoomt/vertint plaatje teropzichte van aluminiumfolie?
Niets, behalve dan dat het mogelijkerwijs makkelijker te bevestigen is. Voor de rest maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Anoniem: 25556 schreef op 02 juli 2004 @ 19:52:
[...]

[list]
• Je krijgt het bijna niet netjes zonder te kreukelen erop
• Je moet altijd lijmen, schroeven of poppen lijkt me geen goed idee, itt. bij een echte plaat
• Als je er een keer langs gaat met je hand scheurt 't al
• Als het ergens tegenaan staat kreukelt/scheurt 't
• Het glanst minder hard
• Krijgt het nooit 100% glad op de zijkant van de kast, het gaat altijd iets hangen door speling.

Vergeet daarbij niet dat aluminiumfolie hetzelfde is als een heel dunne plaat aluminium; het is alleen wat vaker gewalst en daarom dunner. Waarom zo'n dunne plaat nemen met alle nadelen van dien als je gewoon hetzelfde kan nemen, maar dan wat dikker? ;)

[ Voor 22% gewijzigd door sdomburg op 02-07-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sdomburg schreef op 02 juli 2004 @ 19:54:
[...]

[list]
• Je moet altijd lijmen, schroeven of poppen lijkt me geen goed idee, itt. bij een echte plaat
• Als het ergens tegenaan staay kreukelt/scheurt 't
• Het glanst minder hard
• Krijgt het nooit 100% glad op de zijkant van de kast, het gaat altijd iets hangen door speling.

Vergeet daarbij niet dat aluminiumfolie hetzelfde is als een heel dunne plaat aluminium; het is alleen wat vaker gewalst en daarom dunner. Waarom zo'n dunne plaat nemen met alle nadelen van dien als je gewoon hetzelfde kan nemen, maar dan wat dikker? ;)
daar heb je ook gelijk in.... wat ik eigenlijk wil is dat het een beetje spiegelt... het hoeft niet egaal te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt eigenlijk maar 3 argumenten:
sdomburg schreef op 02 juli 2004 @ 19:54:
Oftewel het zou niet netjes te monteren zijn.. ben ik niet met je eens, is een kwestie van geduld en netjes werken.
• Als het ergens tegenaanstaan kreukelt/scheurt 't
Oftewel het is een zwak materiaal. Heb je natuurlijk gelijk in, maar TS gaat het aan de binnenkant van z'n kast monteren.
En? Is lijmen fundamenteel slechter dan schroeven of poppen? Is een persoonlijke voorkeur, geen technisch argument imo.
• Het glanst minder hard
Is nonsense.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 02-07-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Anoniem: 112352 schreef op 02 juli 2004 @ 19:57:
[...]

daar heb je ook gelijk in.... wat ik eigenlijk wil is dat het een beetje spiegelt... het hoeft niet egaal te zijn ;)
Ik zou zeggen, sinds aluminiumfolie toch geen drol kost, probeer het eerst eens met aluminiumfolie zoals je zelf wilde. Mocht het om bovenstaande of andere redenen toch niet het gewenste resultaat opleveren weet je nu enkele alternatieven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ga het gewoon in mijn kast plakken, als het niet mooi uitziet/niet lukt dan gebruik ik het om mijn boterhammen in te verpakken :)

iedereen bedankt voor jullie reacties en hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Anoniem: 25556 schreef op 02 juli 2004 @ 19:58:
Je hebt eigenlijk maar 3 argumenten:
Ik tel er meer :P
[...]
Oftewel het zou niet netjes te monteren zijn.. ben ik niet met je eens, is een kwestie van geduld en netjes werken.
Hoe netjes je het ook doet, het zal nooit zo netjes zijn als een plaat.
[...]

Oftewel het is een zwak materiaal. Heb je natuurlijk gelijk in, maar TS gaat het aan de binnenkant van z'n kast monteren.
Over het hoofd gezien.
[...]

En? Is lijmen fundamenteel slechter dan schroeven of poppen? Is een persoonlijke voorkeur, geen technisch argument imo.
Ik wil wel even m'n boek elementaire functies erbij pakken en je precies vertellen welke nadelen er kleven ( :+ ) aan lijmen onder deze omstandigheden (materiaal, tempratuur etc.).
[...]

Is nonsense.
O? Je kan me veel wijsmaken, maar aluminiumfolie is te dun om te polijsten en gewoon aluminiumfolie komt qua glans niet in de buurt van *insert gepolijst metaal*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

je kan ook een stuk plexiglas van de achterkant beschilderen met zwarte verf, heb je ook een spiegel, licht en stevig

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Biglines schreef op 02 juli 2004 @ 20:34:
je kan ook een stuk plexiglas van de achterkant beschilderen met zwarte verf, heb je ook een spiegel, licht en stevig
Dan kan je nog beter voor aluminiumfolie gaan ;)

Aan de achterkant zwart beschilderd plexiglas is no-way te vergelijken met een spiegel. Het ziet er leuk uit, maar dat is het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:20
als je zo gaat doen kan je net zo goet een spiegel gebruiken, reflecteerd veel meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:23

Bestla

V/F

Anoniem: 112352 schreef op 02 juli 2004 @ 20:02:
ik ga het gewoon in mijn kast plakken, als het niet mooi uitziet/niet lukt dan gebruik ik het om mijn boterhammen in te verpakken :)

iedereen bedankt voor jullie reacties en hulp _/-\o_
offtopic en een vrolijke noot: dat zal dus een sandwich-mod worden :)

ontopic: Als je kast van alu is polijst het dan. If not van alu maar gewoon ijzer met verflaagje kan het ook,alleen dat ijzer roest, spuit er dan na het polijsten een blanke lak overheen om het glanseffect te behouden.

Ik ga zelf proberen of het lukt met witte wegenverf ,ja die reflecterende bende. kijken wat dat opleverd in combi met UV ccfl's en laserled's
(vriend van mij werkt bij van Velsen Reflectielijnen)

[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 03-07-2004 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97498

Zeg sommige kasten heb je als je die gaat polijsten dat er ook zoon speigel effect uitkomt :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36539

me zusje heeft ook wel eens gespeeld met alu-folie.. plakte ze op een deur.. en ik verbaasde me destijds nog over hoe mooi dat er uit zag..
leuk idee ! :)

ze gebruikte gewone behangplaksel geloof ik..
en dan uitrollen met een deeg roller

(nou past DIE vast niet in je kast) maar er zijn 100000 andere rol-dingen te bedenken d8 ik :)

dat zag er nog verbazend glad uit....glimmend en glad.. dus et KAN wel mooi :)
alleen is 't idd hopen dat 't niet loslaat inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103268

Volg de volgende stappen:

1: Pak de fiets/auto/bus/voeten
2: Rij/loop naar de dichtstbijzijnde bouwmarkt/doe-het-zelver
3: Loop in de richting van behangrollen e.d.
4: Goed zoeken tussen de (fake) traanplaatrollen en de afschuwelijke 'matglas-strookjes'.

Daar vind je wel een mooi rolletje spiegelfolie. 5m*50cm voor €6 á €7.

Het plakt geweldig, scheurt alleen bij grof geweld, niet statisch, kreukt niet.

Oftwel, ga asjeblief niet kl*ten met alu-folie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103268 schreef op 03 juli 2004 @ 13:28:
Het plakt geweldig, scheurt alleen bij grof geweld, niet statisch, kreukt niet.

Oftwel, ga asjeblief niet kl*ten met alu-folie ;)
^^ denk ik het beste advies tot nu toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:56

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Bij de gamma kun je ook een soort aluminiumfolie kopen voor op keukenkasten enzo. Dat plakt van zichzelf al en is water- en hittevast, dus het zal niet zo snel loslaten.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38778

Anoniem: 91561 schreef op 02 juli 2004 @ 19:41:
Een "echte spiegel op maat laten maken kan ook......
Een spiegel erin zal wel voor een veel groter lichtopbrengst zorgen in je kast als je er een ccfl in hebt zitten. hebben ze niet bij de praxis of gamma van die plak rommel netzoals van die traanplaat folie? :)

Edit Ethnocentrix was me een stukje voor :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38778 op 03-07-2004 15:26 . Reden: Ethnocentrix was me een stukje voor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 112352 schreef op 02 juli 2004 @ 19:45:
nee hoor, valt genoeg mee, ik heb een drietal spiegels in mijn case zitten en dat was bij elkaar inclusief snijden iets van 7,50 euro

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/silvertec/spiegels1.jpg

eentje op de bodem, eentje rechts langs het mobo en eentje tegen het rechter zijpaneel bij de voeding (oude foto overigens, case ziet er nu wel wat anders uit van binnen ;) zie cip in sig)

[ Voor 5% gewijzigd door floriske.nl op 03-07-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb vandaag spiegeltegels van 15 bij 15 gekocht en twee naast elkaar in m'n kast gelegd, ook heb ik 2 blauwe CCFL gekocht.... ik probeer zsm foto's ervan te maken :)

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 05-07-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 08:57
Gewoon een laag kwik op de bodem met een glasplaat erboven, spiegelt hard genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37334

Voor de Pruts-Modder (zoals ik), ik heb een stuk zelfklevend traanplaat-alike folie gekocht spiegelt niet, maar is niet duur, en zo op maat te knippen! :o
Pagina: 1