Toon posts:

Schermproblemen Sony Vayo pcg-f701 (contrast)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey mensen
Ik heb een probleem met een wat oudere sony vaio laptop (pcg-f701).
Toen ik hem een weekie geleden binnen kreeg had het ding een wit scherm zodra je hem aanzetten, waar je als je goed keek nog een klein beetje op kon lezen.
Er stond win 98 op maar omdat ik een beetjuh win xp freak ben :P heb ik dat erop gezet via een extern beeldscherm (dit ging/gaat perfect!).
Na de installatie heb ik het externe beeldscherm losgekoppeld in de hoop dat door xp in het beeldscherm bep instellingen gewijzigt zouden worden en vanaf nu normaal beeld zou hebben.....
Dus: start voor 1e x op en liet het sony viao logo helemaal normaal zien en daarna valt het scherm uit (zwart beeld, waar je ook weer als je heel goed kijkt een klein beetje op kunt lezen).
Na de 4e x opstarten was het gebeurt en hij laat nou vanaf het begin zo'n zwart scherm zien (waar je dus wel wat op kunt lezen/zien als je heel goed kijkt).
wat kan dit zijn?

Verwijderd

Ik had laatst ook zoiets met mijn laptop. Het bleek om een kapotte invertor te gaan. Geen idee waar dat voor dient, maar het had met de backlight ofzo van je scherm te maken.

Ik had dus ook een zwart scherm, maar kon het wel aflezen als ik er een lamp op hield en het scherm onder een bepaalde hoek bekeek. Misschien dat je dit herkent?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 19:31 . Reden: Extra info :) ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 19:29:
Ik had laatst ook zoiets met mijn laptop. Het bleek om een kapotte invertor te gaan. Geen idee waar dat voor dient, maar het had met de backlight ofzo van je scherm te maken.

Ik had dus ook een zwart scherm, maar kon het wel aflezen als ik er een lamp op hield en het scherm onder een bepaalde hoek bekeek. Misschien dat je dit herkent?
de invertor is het printplaatje om de backlight ccfl's van hoogspanning te voorzien :)
Het zou kunnen dat die kapot is. De ccfl's zelf zouden ook kapot kunnen zijn.
Aangezien het scherm het nog doet lijkt het me iig. niets ernstigs.

Verwijderd

Niets ernstigs??? Probeer maar eens aan een invertor te komen..... Ik ben ook al een tijdje bezig voor mijn laptop. Deze dingen zijn uiteraard per fabrikant weer verschillend, en alleen een invertertje bestellen bij ze lukt niet. In ieder geval niet bij Asus !!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Topicttiel fix. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 20:14:
Niets ernstigs??? Probeer maar eens aan een invertor te komen..... Ik ben ook al een tijdje bezig voor mijn laptop. Deze dingen zijn uiteraard per fabrikant weer verschillend, en alleen een invertertje bestellen bij ze lukt niet. In ieder geval niet bij Asus !!
da's weer een ander verhaal :X Ik bedoelde daarmee dat bijv. een kapot moederbord veel erger is, die zijn verschrikkelijk duur.
Heb je al eens gevraagd hoe duur het is om hem te laten repareren?
Pagina: 1