Andere Users afkraken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04:54
'k weet niet geheel zeker of het hier moet, maar zit er wel mee.
Topic: Kamp, maar ik wil niet mee, de laatste serie berichten.
Zoals je ziet ben ik nogal onaardig tegen sommige posters. (deze post)
Dat ik hiervan zo kwaad wordt, licht een beetje aan mij (leek vroeger wel op TS, licht gevoelig, etc.)
Wat ik me afvraag: wordt ik "te kwaad" voor GoT begrippen of is dit een niet onlogische reactie bezien de eerdere reacties.
(sorry voor hier een topic over opengooien, heb geloof ik een beetje feedback op mezelf nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
De topicstarter wordt niet afgezeken oid. maar onderbouwd terechtgewezen. Dat jij het niet met de mening van die mensen eens bent, geeft je niet het recht die mensen van alles toe te roepen ("hoe onderontwikkeld ben jij?") en met :r smileys en zonder enige onderbouwing je punt te maken. Heb dus ook even melding gemaakt via een TR van jouw post toen ik 'm las.

[ Voor 16% gewijzigd door sdomburg op 02-07-2004 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie daar niet echt iets staan wat niet kan hoor. En ja, soms kan een forum je het bloed onder de nagels weghalen.. als dat teveel gebeurd, moet je wat anders gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:37

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 18:25:
Ik zie daar niet echt iets staan wat niet kan hoor. En ja, soms kan een forum je het bloed onder de nagels weghalen.. als dat teveel gebeurd, moet je wat anders gaan doen ;)
Andersom doet onkl hetzelfde als degenen waar ie op reageert: z'n mening geven. :)
Niets onlogisch aan lijkt me. Je moet jezelf afvragen of het iets aan het topic toevoegt. Als jij vindt van wel, reageer je. Als de beheerders van het forum het er niet mee eens zijn geven ze dat wel aan.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Cyphax schreef op 02 juli 2004 @ 18:27:
[...]

Andersom doet onkl hetzelfde als degenen waar ie op reageert: z'n mening geven. :)
Maar wel op een manier waar ik grote vraagtekens bij zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
sdomburg schreef op 02 juli 2004 @ 18:24:
De topicstarter wordt niet afgezeken oid. maar onderbouwd terechtgewezen. Dat jij het niet met de mening van die mensen eens bent, geeft je niet het recht die mensen van alles toe te roepen ("hoe onderontwikkeld ben jij?") en met :r smileys en zonder enige onderbouwing je punt te maken. Heb dus ook even melding gemaakt via een TR van jouw post.
Gelukkig wordt het enigzins wel onderbouwd hoor, maar als jij daar overheen leest, dan kan ik daar niets aan doen.
Overigens is het ongewenst om te "showen" dat je al een TR hebt gezet :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:37

Cyphax

Moderator LNX
sdomburg schreef op 02 juli 2004 @ 18:27:
[...]

Maar wel op een manier waar ik grote vraagtekens bij zet.
Dat kan, dat verschilt per persoon... ik vind bijvoorbeeld niet dat ie tever gaat, in vergelijking tot de posts waar ie op reageert. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:26

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik vraag me af als je hier een topic opent om te vragen of je te ver gaat, er geen belletje gaat rinkelen en beseft dat je hoogst waarschijnlijk al te ver gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:10

SkyStreaker

Move on up!

Qua wat reply's ben ik het zeer met je eens. Wat dat betreft kan ik mij heel erg goed inleven in de gevoelens en het denkpatroon van dat topic (het is mij niet onbekend). Ik vind je niet onaardig, jij stelt sommige posters hun idiocricie ten toon en hier zullen zij kwaad om worden, enkel en alleen omdat ze donders goed weten dat jij gelijk hebt en anderen zullen het hiermee eens zijn. Als jij van jezelf al vindt erg te zijn, laat ik daar dan maar helemaal niet beginnen te posten, want dan raakt het gewoon zwaar off-topic.

Je gaat nog niet te ver, daar jij je niet verlaagt tot normale reacties en geen (zwaar) gescheld gebruikt voor zover ik kan zien.

Maar de :r , tja... Dat kan je beter laten, daar dat andere mensen weer het verkeerde keelschat inschiet die wel op dezelfde golflengte als jij zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door SkyStreaker op 02-07-2004 18:34 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

onkl schreef op 02 juli 2004 @ 18:22:
Dat ik hiervan zo kwaad wordt, licht een beetje aan mij (leek vroeger wel op TS, licht gevoelig, etc.)
Wat ik me afvraag: wordt ik "te kwaad" voor GoT begrippen of is dit een niet onlogische reactie bezien de eerdere reacties.
(sorry voor hier een topic over opengooien, heb geloof ik een beetje feedback op mezelf nodig)
Te kwaad? Weet ik niet. Je mag best kwaad worden. Alleen een beetje gaan :r op mensen.... tja
Zeggen dat ik (en andere posters) zelf psychologische hulp moeten zoeken: het zal me m'n r**t roesten. Ik kan wel wat hebben.

Ik ben alleen wel van mening dat je persé uit een topic moet blijven als je het niet met de topicstarter eens bent. Dat is grote b*llsh*t. Hij opent een topic met een bepaald onderwerp. Een onderwerp waar ik ook veel ervaring mee heb alleen vanuit een ander standpunt dan de topicstarter. Ook ik mag m'n mening geven in een topic. Dat jij het daar mogelijk niet mee eens bent, interesseert me gewoon geen bal.

Reageer alleen wel ontopic in plaats van te gaan lopen flamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

tranztaz schreef op 02 juli 2004 @ 18:31:
Qua wat reply's ben ik het zeer met je eens. Wat dat betreft kan ik mij heel erg goed inleven in de gevoelens en het denkpatroon van dat topic (het is mij niet onbekend). Ik vind je niet onaardig, jij stelt sommige posters hun idiocricie ten toon en hier zullen zij kwaad om worden, enkel en alleen omdat ze donders goed weten dat jij gelijk hebt en anderen zullen het hiermee eens zijn.
Zo, wat een mensenkennis en wat een eigendunk....

Nee, ik kan daar niet warm of koud van worden
Nee, ik ben niet boos
Nee, 'ik weet niet donders goed dat hij gelijk heeft'. Hij heeft geen gelijk. Als ik wel dacht dat hij gelijk had, had ik die reactie niet geplaatst.
Ik heb in deze kwestie ook een duidelijke mening en die is gebaseerd op een paar jaar ervaring; zowel als kamp meemaken als leerling e.d. alsmede kampstaf.
Als jij van jezelf al vindt erg te zijn, laat ik daar dan maar helemaal niet beginnen te posten, want dan raakt het gewoon zwaar off-topic.
Meaning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Ik zie dat je je reply aan het editten bent, wat deze topic overbodig zou maken. Vandaar dat ik 'm hieronder even neer zet:

WTF,
OK, stel je bent anders dan TS. Redelijk. Niet onmogelijk en zo. Kan je ook nog wel zeggen en zo.
Maar:
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 16:27:
Ik kan het me wel voorstellen hoor. Als ik jou op een kamp tegen zou komen zou ik je ook direct onder de tandpasta smeren, met chips bekogelen, je appels platstampen en je keren in je stinkende bed, om vervolgend je kleren op de bus te zetten. Op het moment dat de leiding tegen je zegt dat je niet zo moet miepen roep ik alle andere kampgangers en gaan we ons keihard bezatten, naast jouw bed. En dat allemaal om jou het leven zuur te maken.
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 17:40:
[...]

Denk niet dat een kamp er leuker op wordt met mensen als de TS, tenzij we em natuurlijk een flink zure sessie geven, dan wordt het voor de rest van de deelnemers misschien nog wat. :*)
WFvN schreef op 02 juli 2004 @ 17:47:
[...]

persoonlijk kan ik énorm genieten van lastig vallen van figuren die (ondanks nadrukkelijke waarschuwingen) bezopen zijn geworden en een enorme kater hebben. Ik kan daar absoluut géén medelijden mee hebben.

Mooi man.... even wat op het hoofd kloppen en vriendelijk en zacht vragen 'HEB JE HOOFDPIJN OFZO? TEVEEL GEDRONKEN TOEVALLIG?'
* DE sadist komt op zulke momenten echt flink los in WFvN >:)

Hetzelfde geldt voor de grootbekken die negatief lopen te jammeren. de TS zou aan mij een zeer slechte hebben als de TS met een zure bek zou gaan rondsjouwen op een kampweek.

Ik probeer toch nog een beetje plezier te beleven ook al zijn zulke gasten mee. Uiteraard wel zonder een algemene negatieve sfeer te creëren. Het moet voor de rest wel gezellig blijven.

Deorgere: doe wat aan je houding. Die sux big time
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 17:50:
[...]

With stupid ^_^

Weet ook zeker dat ik volgende maand op volgende kennismakingsweekend van onze studievereniging weer dit soort gedrag ga vertonen. :*)

En dan ben ik de leiding :o :o
Dit soort types (offence intended) zijn toch gewoon niet helemaal lekker of zo. :(
Hoe onderontwikkeld kan je zijn????
Ik proef bij TS best een sociaal probleempje, maar zo'n grondig gebrek aan inlevingsvermogen in iemand anders gevoelsleven als deze posts is echt banaal.

Dat je TS zo af en toe uitlegt dat het probleem deels in hemzelf zit is iets totaal anders dan lol hebben ten koste van iemand anders. Vindt je het echt zo belangrijk dat TS een "gezellige ubersociale knul net als jij wordt"? Geef dan een beetje normaal voorbeeld in plaats van dit soort kansloze rants.
BTW, check vooral die hints over psychologen eerder in dit topic, IMHO hebben jullie er beduidend harder eentje nodig dan TS
ja, onkl is boos. :(
Ja, onkl kotst van dit soort posts. En de schrijvers ervan. :r
.
Als je TS een eikel vindt, blijf hier dan alsjeblieft weg.
En kom alsjeblieft niet met boze "verkeerd begrepen sarcasme" replies. Dit is geen sarcasme, geen cynisme en geen ironie. Dit is onbeschaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens wel even reëel blijven he.. er worden in dat topic een aantal vervelende acties besproken tegenover mensen die toch al geen lol in een kamp hebben (wat ik me niet kan voorstellen, maar goed, daar is DAT topic weer voor :P).

Jullie gaan dan zitten posten hoe je zo iemand het leven nog eens extra zuur zult maken, gaan pesten, treiteren.. zeg maar in het kort het 'bully' verhaaltje, ik is gaaf hij niet.

Prima niets mis mee, zo zit de maatschappij in elkaar.. maar verwacht dan ook dat er sommige mensen eens wat bozer reageren dan strict genomen nodig is.

In zijn bewoordingen blijft hij 'netjes', iig niet meer of minder netjes dan de rest van de posters in dat topic/op Got.

Om nou een persoon af te branden vanwege een smiley... als die niet gebruikt had mogen worden, zouden ze 'm niet op GoT moeten aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:26

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 18:40:

Om nou een persoon af te branden vanwege een smiley... als die niet gebruikt had mogen worden, zouden ze 'm niet op GoT moeten aanbieden.
Het gaat op de manier waarop hij gebruikt kan worden :)

De Generaal :r
Dat eten :r

Verschil is duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

@ WFvN,

Ik heb sterk de impressie dat jij denkt dat ik het over jou heb, neen - over de TS m'n beste ;)

Mensenkennis? geen idee. Mijn eigen ervaringen.
Eigendunk? Vind je dat echt? Ik ben een bescheiden mens hoor, jammer dat je dat denkt.

Meaning? Tja, diegene die zich uiten als pestkop zijnde, daar zou ik in een persoonlijk gesprek heel wat in naarvoren kunnen halen. Het hoe, wat & waarom. Ikzelf heb moeten leren de confrontatie aan te gaan met zulke lui, mijn angsten overwinnen en vaak konden zij het niet hebben dat ik gelijk had of begonnen zelf te janken of er kwam een wederzijds begrip. In de ergste gevallen kreeg als resultaat flink veel agressie naar mijn kop, verbaal en 1 geval fysiek, maar die lui mogen zichzelf echt eens naar psycho toe laten sturen. Echt.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
Alles zwaar be-edit. Klaar O-)
Toch raar, als je kwaad bent verval je er makkelijk in fouten die je anderen (al dan teniet terecht) verwijt 8)7
@sdomburg, dank U zeer voor quote. Snapt me (na edit) tenminste nog waar ik het over heb.
Allen dank voor feedback, was 't niet met iedereen eens, maar was wel verhelderend.
_/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door onkl op 02-07-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Met wie of met wat was je het niet eens dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 02 juli 2004 @ 18:42:
[...]

Het gaat op de manier waarop hij gebruikt kan worden :)

De Generaal :r
Dat eten :r

Verschil is duidelijk :)
Verschil is wel duidelijk maar ik zie het probleem niet helemaal..

Hij zegt niet 'De Generaal :r ' (hoe kan dat ook, ben immers toffe peer) maar 'die posters :r '.

Een voorbeeld om duidelijk te maken wat ik bedoel.. stel er is een draad over hardrijders. Jij en een aantal andere posten 'ik rijd altijd te hard'. Even later post ik 'hardrijders :r '.

Zit imo wel een nuanceverschil tussen.

Daarnaast.. zoals ik al zei.. het is hard gesteld, maar niet rechstreeks persoonlijk en ik zie er ook niet echt zware scheldwoorden in staan ofzo. Vandaar dat ik deze hele discussie een storm in een glas water vind :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
tranztaz schreef op 02 juli 2004 @ 19:05:
Met wie of met wat was je het niet eens dan?
Inhoudelijk ben ik het geloof ik nogal niet met WFvN eens (maar dat stoeien we als daar behoefte aan is wel in het hoofdtopic uit :)
En tja, de vorm. Stel dat ik inderdaad niet verder ging dan de posts waar ik op reageerde (wat ik bij nader insziens betwijfel), dan nog, als je iemand op zijn vorm afkraakt, zal je het zelf toch iig. beter moeten doen. Dus, dank voor de "Randje, maar moet kunnen" achtige reacties (Cyphax e.a.), dat doet een mens dan weer goed.
Toch, als ik mezelf afvraag wat ik hier zou antwoorden als een ander met zo'n vraag komt, denk ik niet dat ik hem zou aanraden het ongewijzigd te laten staan.
Dit klopt bijvoorbeeld niet:
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 19:06:
[...]
Een voorbeeld om duidelijk te maken wat ik bedoel.. stel er is een draad over hardrijders. Jij en een aantal andere posten 'ik rijd altijd te hard'. Even later post ik 'hardrijders :r '.
Ik quote mensen met nick en alles, mijn originele post ging over die specifieke posters en daarbij de categorie waarin in ze schaarde.
en :r :
-is vies (vooral in't echt)
-hoort niet in een "Zeg, kan het effe minder, dit slaat nergens op" post, wat mijn intentie zo ongeveer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Dat, uhm 'ene' topic is allang niet meer ontopic eigenlijk. Doet dit topic er nog wel toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
Nee, mini-relletje is geloof ik wel weer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

tranztaz schreef op 02 juli 2004 @ 19:02:
@ WFvN,

Ik heb sterk de impressie dat jij denkt dat ik het over jou heb, neen - over de TS m'n beste ;)
Klopt.... dan heb ik je dus blijkbaar verkeerd begrepen.
Ik heb je post nog een keer doorgelezen en kan het er niet uithalen. Maar goed, als ik de overige posts van je lees in dat andere topic, zal je wel gelijk hebben want wat ik daar lees is behoorlijk anders dan wat ik hier meen te lezen.
Mensenkennis? geen idee. Mijn eigen ervaringen.
Eigendunk? Vind je dat echt? Ik ben een bescheiden mens hoor, jammer dat je dat denkt.
Ik meende dus die punten richting mij (en andere posters die een vergelijkbare aard posts plaatsten als ik) te lezen:
Ik vind je niet onaardig, jij stelt sommige posters hun idiocricie ten toon en hier zullen zij kwaad om worden, enkel en alleen omdat ze donders goed weten dat jij gelijk hebt en anderen zullen het hiermee eens zijn.
Meaning? Tja, diegene die zich uiten als pestkop zijnde, daar zou ik in een persoonlijk gesprek heel wat in naarvoren kunnen halen. Het hoe, wat & waarom. Ikzelf heb moeten leren de confrontatie aan te gaan met zulke lui, mijn angsten overwinnen en vaak konden zij het niet hebben dat ik gelijk had of begonnen zelf te janken of er kwam een wederzijds begrip. In de ergste gevallen kreeg als resultaat flink veel agressie naar mijn kop, verbaal en 1 geval fysiek, maar die lui mogen zichzelf echt eens naar psycho toe laten sturen. Echt.[/quote]
En ook hier kan ik je niet helemaal volgen. Ook hier meen ik weer te lezen dat je mij (en andere posters die door de TS aangedragen werden) maar eens naar de psycho moet laten gaan.
onkl schreef op 02 juli 2004 @ 19:18:
Inhoudelijk ben ik het geloof ik nogal niet met WFvN eens (maar dat stoeien we als daar behoefte aan is wel in het hoofdtopic uit :)
Ik heb een nieuwe reply geplaatst op je gewijzigde post.

Misschien komen we eruit en misschien ook niet. Maakt in principe ook niet zoveel uit. Je hebt verschillende mensen met (soms totaal) verschillende karaktereigenschappen en dat wil wel eens botsen of absoluut niet met elkaar overeenkomen (zie ik ook wel met sommige collega's die totaal anders ingesteld zijn. Ik heb aan die personen geen hekel maar af-en-toe wil het wel eens flink tegen elkaar in gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
onkl schreef op 02 juli 2004 @ 18:22:
Ik vind dat je daarmee een nette post gemaakt heb. Je mag best boos zijn vind ik. :) Doe ik ook nog wel eens. Voor mijn gevoel schrijf ik dan een boze reply. Maar als ik het later terug lees denk ik. Oh valt toch wel mee.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
Just checking: je hebt het over mijn originele post (staan ergens in dit topic compleet gequote) Aan welke kant van het randje is discussie over maar netjes :?
Dank voor 't compliment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 18:40:
Zijn discussies over geweest feitelijk, maar we gaan geen censuur toepassen door bepaalde expressievormen niet aan te bieden. Zeker in de crewfora is het een redelijk populaire smiley ;)

Het topic zelf: tja ik vind zelf dat je topics waar je je aan ergert gewoon links moet laten liggen, want constructief commentaar ga je dan toch niet meer leveren en dan heeft niemand er iets aan. Let wel: niet mee eens zijn is heel wat anders dan je aan ergeren. Hier zit duidelijk een groot stuk ergeren in... doe jezelf en anderen en je gemoedsrust een plezier, en reageer dan niet, of iig niet te snel (zodat je het even laten moet bijediten ;) )

Professionele website nodig?

Pagina: 1