Toon posts:

cooler voor geforce FX 5600

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand een MOOIE cooler voor een Asus geforce FX 5600 128 mb. ik heb deze coolers al gevonden:

eerste cooler

deze doen het volgens mij niet op mijn kaart:
zalman

nieuwe versie

vga silencer
_/-\o_ ,deze had ik als eerst op het oog, maar die kan dus ook al niet :(

twee rotzooi coolers:

andere cooler

een andere (juiste) cooler

ik kan echt niets vinden :(

reden voor vervanging van standaard cooler: maakt veel te veel lawaai kan mijn cpucooler niet eens van 2000 rpm naar 3000 rpm horen gaan (ligt niet aan andere cooler/casefans)

weet iemand een andere nette cooler? alvast bedankt! :)

Verwijderd

Tuurlijk past die zalman wel!!! Die is zo universeel als een stuk klei. Er zitten 2 blokjes bij voor op de core, een brede en een smalle, de brede is voor GF4-generatie kaarten, en de smalle is voor de rest, en ze hebben allebei verstelbare armpjes. Die passen écht op alles. Alleen is voor een hete kaart als de GeForce FX5600 wél de optionele OP-1 fan aan te raden (alhoewel het leuk is om daar iets anders aan te hangen, zoals een LED-FAN).

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

De Zalman ZM80C-HP past wel op mijn XFX FX5600. En ik neem aan dat hij bij jouw ook past aangezien de zalman vrij universeel is geworden.
De fan is echter niet nodig.
Ik had ramheatsinks op de videokaart zitten die er nu nog op kunnen blijven zitten.
De kaart draait Prima op GPU@366MHz/MEM@666MHz (Normaal 325/550) :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
dat zal dus mooi gaan staan door een sidewindow :9~ , als ik die kan doe ik er standaard die op 1 cooler bij, maar die cooler is dus ook gewoon te vervangen door een ledfan, want dat wordt nog leuker. :)

pfffff...ik werd al helemaal depri, omdat het leek alsof ik niets moois kon vinden.

nog andere mooie, niet zo standaard maar toch, ook weer niet te ingewikkelde modellen op de markt?

• WASonline
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
ik heb die Zalman um ook op m'n XFX 5600 zitten... Prima cooler ( met fan ), jammer dat de 5600's geen warmtesensor erop hebben. alleen die XFX kaart zelf.. Met 343 voor de core krijg ik al artifacts :'( nee die van mij is geen overclock wonder.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

WASonline schreef op 02 juli 2004 @ 18:23:
ik heb die Zalman um ook op m'n XFX 5600 zitten... Prima cooler ( met fan ), jammer dat de 5600's geen warmtesensor erop hebben. alleen die XFX kaart zelf.. Met 343 voor de core krijg ik al artifacts :'( nee die van mij is geen overclock wonder.
Met stock cooling dan :?, hoever kwam je?......misschien maakt je ZM80C-HP niet goed contact, of teveel/weinig koelpasta gebruikt B)

• WASonline
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
nee met zalman cooling.. en de koeling zit er zkr goed op, een dun laagje koelpasta over de hele gpu tegen het koelblok aan. ik heb um er zelf ook nog een keertje helemaal vanaf gehaald omdat ik het zelf ook best raar vond

• Thandor

Thandor

SilverStreak

WASonline schreef op 02 juli 2004 @ 19:23:
nee met zalman cooling.. en de koeling zit er zkr goed op, een dun laagje koelpasta over de hele gpu tegen het koelblok aan. ik heb um er zelf ook nog een keertje helemaal vanaf gehaald omdat ik het zelf ook best raar vond
Dan zit er maar 1 ding op : Volt modden }) . Als je een goede tutorial hebt gevonden over het voltmodden --> mail um ff naar bassieman20-ed-hotmail-dod-kom.

Verwijderd

Topicstarter
ok die zallman ownt dus hard, dat wordt em dus.

maar nog een vraag, deze kaart van mij is ook inderdaad ook geen overclock wonder, dus ik verwacht er ook niet veel van, maar die zalman vind ik gewoon mooi en zijn koelperformance is ook goed.

maar je kan deze cooler van zalman ook vervangen door een ledfan, dat is gewoon een standaard cooler? dan weet ik genoeg namelijk. en vraag ik die voor mijn rapport (hoop ik :) )

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:55
Er si een kans dat een toekomstige VGA silencer wel op je 5600 zal passen
zag tijd geleden fotos van een hele serie nieuwe VGA silencers.
had al gesubmit voor FPP maar nniks mee gebeurt (was ook geen echt nieuws alleen fotos).

deze zullen voor ATI en Nvidia zijn.

effe kijken of ik link met fotos vind:
http://www.hardwareluxx.de/story.php?id=564

Verwijderd

Topicstarter
ja die vga silencers zijn echt goed, dat vind ik de cooler voor de vga

maar ik wilde wel iets bijzonders, toen vond Peltier elementen en dat is pas netjes :9~.

ik weet ongeveer hoe het werkt: een soort warmtepomp. toch wil ik er graag meer over weten. kan iemand mij het even uitleggen en of het haalbaar is voor iemand die verder geen ervaring heeft met Peltier.

de prijs was ongeveer 65 euro dacht ik voor een setje, heb je hier een extra voeding voor nodig?

Verwijderd

Topicstarter
zit te twijfelen over welke zalman ik zal nemen:

35 verkoopadressen - Zalman ZM80C-HP € 19,-
+
1 verkoopadres - Zalman ZM80D-HP € 35,-

allebei + Zalman ZM-OP1 (Fan voor ZM80C-HP/ kan ook op D versie) € 6,81

waarom is er maar 1 verkoopadres van zo'n goedkoelend element? (ZM80D-HP) of koelt hij niet beter als een c versie?

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

@TS:
het verschil tussen de ZM80C-HP en de ZM80D-HP is dat de D versie 2 heatpipes heeft en naar mijn wete beter koelt.
zoals ze zelf al aangaf de optionele koeler er wel bij doen :P
maar voor de 16 euro zou ik het eingelijk wel doen. het zou zonde zijn als je je vgakaart molt

• Thandor

Thandor

SilverStreak

De ZM80C-HP is grijs met 1 HP
De ZM80D-HP is blauw met 2 HP
Als je een FX5600 wilt koelen is 1 HP genoeg, heb je echter je kast in een blauwe style, neem dan de ZM80D, deze zal qua kleur veel mooier passen :)

• Griffin

Griffin

Is mythical

AMD-FreaK schreef op 03 juli 2004 @ 19:41:
[..knip..]
Als je een FX5600 wilt koelen is 1 HP genoeg
[..knip..]
In 1e instantie heb je gelijk dat 1 heatpipe genoeg is, want dat is het ook |:( .
Maar je moet ook een beetje naar de toekomst kijken. wat nu als de FX5600 op een gegeven moment de spellen niet meer goed draaid dan wil de TS miss wel gaan overclocken en dan is de ZM80D-HP (met 2 heatpipes) iets beter. dan hoeft de TS zich minder zorgen te maken over de hitte.

Het is wat de TS wilt. iets meer uitgeven en een iets koelere core bij het overclocken (en dus verder kunnen overclocken).
of minder uitgeven en dus minder ver over kunnen clocken in de toekomst.

Ik zou de wat duurdere kopen; maar dat is mijn mening. (en meningen verschillen)

Verwijderd

Topicstarter
het gaat mij meer om het feit is het die 16 euro waard ja of nee. ik ga deze kaart denk ik wel overclocken, want dat is voordelig of niet soms. :)

is die d versie zo goed, dat ik echt een stuk verder kom met de overclock, dan de c (ik weet het verschild per kaar, maar ongeveer)

het gaat er mij meer om is die D variant zijn extra kosten het waard?

er is nog een probleem, mijn lichtbuisjes zijn in rood stijl.

de kast is blauw maar het licht erin is rood, zou dit staan, want ik weet het echt niet.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 21:06:
[..knip..]
de kast is blauw maar het licht erin is rood, zou dit staan, want ik weet het echt niet.
Ook dit is een kwestie van smaak.
De kleur van je heatsink word waarschijnlijk paarsachtig. hoe paars, ligt aan de kracht/sterkte van je rode buis.
het lijkt mij wel apart :o
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 21:06:
het gaat mij meer om het feit is het die 16 euro waard ja of nee. ik ga deze kaart denk ik wel overclocken, want dat is voordelig of niet soms. :)

is die d versie zo goed, dat ik echt een stuk verder kom met de overclock, dan de c (ik weet het verschild per kaar, maar ongeveer)

het gaat er mij meer om is die D variant zijn extra kosten het waard?

er is nog een probleem, mijn lichtbuisjes zijn in rood stijl.
Ik het niet uit ervaring gesproken maar ik het de specificaties gelezen van de site. ook mijn eigen 'brei daarboven' B) aan het denken gezet. en mij lijkt het dat 2 heatpipes beter zijn dan 1. of het echt die €16,- waard is dat weet ik niet.
De optionele fan is natuurlijk super belangrijk maar een goede airflow in de kast ook.
!! Let hierop !! want anders heb je helemaal niets aan de 'D' versie. dan kan de warme lucht nog niet we |:( (en da moeten we niet hebben. ;( )

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 04-07-2004 13:13 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Griffin schreef op 03 juli 2004 @ 19:58:
[...]

In 1e instantie heb je gelijk dat 1 heatpipe genoeg is, want dat is het ook |:( .
Maar je moet ook een beetje naar de toekomst kijken. wat nu als de FX5600 op een gegeven moment de spellen niet meer goed draaid dan wil de TS miss wel gaan overclocken en dan is de ZM80D-HP (met 2 heatpipes) iets beter. dan hoeft de TS zich minder zorgen te maken over de hitte.

Het is wat de TS wilt. iets meer uitgeven en een iets koelere core bij het overclocken (en dus verder kunnen overclocken).
of minder uitgeven en dus minder ver over kunnen clocken in de toekomst.

Ik zou de wat duurdere kopen; maar dat is mijn mening. (en meningen verschillen)
Het oc'en kan met 1 HP ook perfect ;) . De ZM80C-HP koelt goed genoeg om die core koel te houden om bijna @ max te oc'en. Als ik er een grote koeler bijhang en het raam los doe (wanneer het bijna vriest buiten) dan kom ik 5MHz hoger, of wel de core van de FX5600 gaat niet veel hoger.

Nu verschilt dit wel per core, maar de 5600 Ultra draait op 400MHz, heeft een andere PCB én heeft een 12V connector. De 5600 heeft dat allemaal niet en zal zowieso in de problemen kunnen komen door het missen van die 12V lijn.
Een gewone FX5600 gaat niet zomaar op 400MHz core, misschien alleen als je hem volt-mod, maar die volt mod tutorial heb ik nog niet gezien.

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 17:49
Je kan hem zelfs oc-en ja, heb ik hier zelf gedaan.
je kan dus ook je eigen cooler erop zetten. ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~fjm/HPIM0160.JPG
dit is meer om je twijfels weg te nemen, ik heb er alleen maar plezier van.

btw, volgende keer search op got gebruiken ik had deze vraag ook al eens gesteld, met deze uitkomst :P

[ Voor 19% gewijzigd door semicon op 05-07-2004 00:05 ]

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-07 01:07
Dit is precies wat ik zoek, ik heb ook een XFX 5600 met een koeler die nu al brak is, gamen lukt nu niet meer want ik krijg binnen 10 minuten allemaal zwarte vierkantjes in beeld gecombineerd met hangs.

Als ik het goed begrepen heb is het dus een strak plan om een ZM80C-HP met een ZM-OP1 aan te schaffen. Ik moet alleen nog even kijken of het past ivm de heatsink op de Northbridge...

Ik hoop dat ik dan binnenkort weer kan gamen :)

Agree to disagree... | Sort that one out!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 17:49
dus dan kick je gelijk een topic uit juni >:) :P

• Adagio
semicon schreef op 07 oktober 2004 @ 00:49:
dus dan kick je gelijk een topic uit juni >:) :P
Ja, want het is ontopic EN ik heb inderdaad een probleem erbij. De heatsink op de northbridge van mijn Asus P4P800 is te hoog (zo'n 30 mm) en volgens Zalman mag die maar 25 mm max zijn. De northbridge heatsink oplossingen van Zalman zelf lijken ook niet te passen. Is er nog een elegante oplossing of moet ik gewoon op zoek naar een lagere heatsink?

Welke nb heatsinks gebruiken jullie?

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34

Japie.G

Colour Classic

de mijne is ook veel hoger, maar er staat op de zalman site dat ie zowieso past als ie lager is dan xxxx maar hij past ook als de nb koeler meer dan zoveel cm is verwijderd van het agp slot.

Over het algemeen pas dat ding dus gewoon in je syteem ;)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• Adagio
Japie.G schreef op 07 oktober 2004 @ 12:22:
de mijne is ook veel hoger, maar er staat op de zalman site dat ie zowieso past als ie lager is dan xxxx maar hij past ook als de nb koeler meer dan zoveel cm is verwijderd van het agp slot.

Over het algemeen pas dat ding dus gewoon in je syteem ;)
Op de site:
If the northbridge heatsink that is 25mm or taller in height (measured from the motherboard's surface) is away from the AGP slot in the direction of the CPU by 5.5mm or farther, this product can be installed.
Letterlijk staat er inderdaad wat jij zegt, maar gezien het plaatje wat er naast staat denk ik dat er een fout in bovenstaand stukje zit. Ik denk dat er ipv taller smaller moet staan. Het plaatje ernaast is dan ook logisch...

Vraagje aan de mensen die de zalman passend op een XFX 5600 gekregen hebben, wat voor mobo hebben jullie en hoe hoog is jullie northbridge heatsink?

Hoe dan ook, ik heb een revoltec cooler aangeschaft en die met wat zaag en boorwerk mooi passend op de 5600 gezet. Lekker stil en in eerste instantie leek het goed te werken, maar nu heb ik weer last van artifacts na een uurtje gamen. Misschien moet ik wat aan de airflow in de kast doen (of een nieuwe videokaart kopen...) Iemand nog concrete tips?

Pagina: 1