Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Chieftec Dragon: geven die case fan holders trillingen?!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Klopt het dat die Chieftec Dragon cases zo van die paarse case fan holders hebben. Klopt het dat als je daar een fan insteekt je behoorlijk wat vibraties kan hebben omdat die fans nooit precies dezelfde maat hebben, een probleem wat je niet hebt als je zoals bij de meeste cases de fans op de case vastvijst. Hoe zit dat juist bij die Chieftec Dragon cases?! Ik ben een Aopen H600 gewoon en wou weten of ik met zo'n Chieftec Dragon al dan niet meer last ga hebben van case fan trillingen?!!

Bedankt voor alle nuttige reacties!!

- Mike.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 09:20
Volgens mij niet, van alle fans die ik erin geschoven heb zat er nog nooit eentje 'los', die 2 klemmetjes zitten er goed lang, en de 4 pinnetjes waar je hem inschuift zorgen ervoor dat het echt vast zit.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 20:44

DaRoot

Some say...

Ik heb zelf een Antec Plusview 1080AMG, met ook van die paarse fanhouders. Ik merk zelf geen noemenswaardige extra trillingen.

edit:
Ik heb wel eens gezien dat mensen in die antec/chieftec cases die fans ophingen met stukjes schuim of rubber door de gaatjes...
lexophilia schreef op 02 juli 2004 @ 17:57:
[...]

LKKR belangrijk zeg trillingen:| daarvoor ben je case-modder toch?

Als jij goede kwaliteit fans heb(koopt) heb je nagenoeg geen last van vibraties, ik heb sinds vandaag ook een chieftec kast met 2 papst fannetjes in die paarse houdertjes, en heb totaal geen last van vibraties.

greetzz
Er zijn genoeg casemodders die hun case modden voor de stilte, of in elk geval om hem zo stil mogelijk te krijgen...

[ Voor 73% gewijzigd door DaRoot op 02-07-2004 18:01 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• lexophilia
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 17:50:
Hoi,

Klopt het dat die Chieftec Dragon cases zo van die paarse case fan holders hebben. Klopt het dat als je daar een fan insteekt je behoorlijk wat vibraties kan hebben omdat die fans nooit precies dezelfde maat hebben, een probleem wat je niet hebt als je zoals bij de meeste cases de fans op de case vastvijst. Hoe zit dat juist bij die Chieftec Dragon cases?! Ik ben een Aopen H600 gewoon en wou weten of ik met zo'n Chieftec Dragon al dan niet meer last ga hebben van case fan trillingen?!!

- Mike.
LKKR belangrijk zeg trillingen:| daarvoor ben je case-modder toch?

Als jij goede kwaliteit fans heb(koopt) heb je nagenoeg geen last van vibraties, en anders mod je er toch gewoon een stikje rubber(postelastiek, oude fietsband) oid tussen
ik heb sinds vandaag ook een chieftec kast met 2 papst fannetjes in die paarse houdertjes, en heb totaal geen last van vibraties.

greetzz

[ Voor 5% gewijzigd door lexophilia op 02-07-2004 18:03 ]

• lexophilia
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
DaRoot schreef op 02 juli 2004 @ 17:56:
Ik heb zelf een Antec Plusview 1080AMG, met ook van die paarse fanhouders. Ik merk zelf geen noemenswaardige extra trillingen.

edit:
Ik heb wel eens gezien dat mensen in die antec/chieftec cases die fans ophingen met stukjes schuim of rubber door de gaatjes...

[...]

Er zijn genoeg casemodders die hun case modden voor de stilte, of in elk geval om hem zo stil mogelijk te krijgen...
weet ik...ik bedoel lkkr belangrijk in de vorm van wat maak dat uit...dan heb je wat te modden toch? of zit ik ernaast dan:P

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 20:44

DaRoot

Some say...

lexophilia schreef op 02 juli 2004 @ 18:05:
[...]

weet ik...ik bedoel lkkr belangrijk in de vorm van wat maak dat uit...dan heb je wat te modden toch? of zit ik ernaast dan:P
Heb je ook gelijk, kwam alleen iets anders over...

Tip voor de ts: kijk eens op www.7volts.com en www.silentpcreview.com

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
De fanhouders zijn lekker stil, juist omdat ze van plastic zijn. De trillingen worden zo minder doorgegeven aan het chassis.
Waar ik zelf veel meer last van heb, is het rammelen van de HDD cages. Als je daar een Maxtor zonder liquid bearing inzet....horen en zien vergaan je :( .

In deeze zin staan drie fauten

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Vaudtje schreef op 02 juli 2004 @ 19:55:
De fanhouders zijn lekker stil, juist omdat ze van plastic zijn. De trillingen worden zo minder doorgegeven aan het chassis.
Waar ik zelf veel meer last van heb, is het rammelen van de HDD cages. Als je daar een Maxtor zonder liquid bearing inzet....horen en zien vergaan je :( .
yep die hdd cages rammelen iid, ik ga het oplossen door er foam tussen te douwen ofzo.
Zelfs mijn maxtor 120gb mét liquid bearing ratelt erin...

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:16
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 17:50:
Hoi,

- Mike.
ik heb zelf een chieftec dragon, en heb hem vol hangen met fan's. Ik heb er geen last van, die fan's zitten echt geweldig goed in die holders geklemd en daardoor geen last van trillingen. Het is trouwens ook veel makkelijker omdat je niet telkens van die schroeven nodig hebt wanneer je er eff snel een fan bij wilt plaatsen, of schroeven die je moet loshalen wanneer je een fan eff wilt schoonblazen ofzo.

Verwijderd

Stukje fietsband/tochtstrip doen wonderen bij rammelaars :Y)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 16:49

Turkish

zhé germans

Zelf heb ik na het zien van de rubbertjes in m´n Kingwin kast op dezelfde manier m´n harde schijven in een andere kast bevestigd en het maakt een hoop uit qua trillingen en dus geluid in het algemeen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Bij mij zitten die bakkjes zeer goed vast hoor voor de HD. Heb er 2 insteken, elk afzonderlijk in een bakkje, en heb er nooit last van dat het trilt.

En die case fan houders....heb er overal een fan insteken, en nog nooit trillingen gehad :)
Pagina: 1